Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Runa schreef:Qua eigen ervaring, ik heb met zowel de pil met als de pil zonder hormonen de ervaring dat ik vaker migraine kreeg. M.n. de pil met hormonen vergerde de intensiteit en de hoeveelheid aanvallen. Ik gok dat het met estradiol net zo is. Bovendien worden anticonceptiepillen met hormonen afgeraden bij mensen die migraine met aura hebben (vlekken e.d. zien) omdat ooit onderzocht is dat die combinatie een verhoogd risico op hersenbloedingen geeft. Goed om voor jezelf uit te zoeken hoe dit zit voor jou en de migraineklachten die je hebt.
Verder helpen kalium, magnesium en een vitamine b (ben vergeten welke precies, volgens mij riboflavine? B2) tegen migraine. Vooral magnesium wordt vaak aanbevolen door migraineurs. Maar, verdiep je er eerst zelf in en overleg met je dokter voordat je zelf gaat dokteren. Aan een teveel van voedingsstoffen heb je ook niks en is bovendien belastend voor je nieren. Kortgezegd is mijn advies geloof ik om een beetje te weten wat je allemaal eet en inneemt.
Als je engels een beetje oké is, zou je ook op Reddit kunnen kijken op de migraine-subreddit.
Runa schreef:Heb je ook pijnstillers specifiek voor migrainehoofdpijn? Misschien kun je dat nog met je huisarts/andere arts overleggen. Er zijn zogenaamde triptanen zoals frivotriptan. Mag je alleen niet mee autorijden.
En ik bedoelde niet dat jij niet weet wat je slikt hoor, maar wel dat artsen niet altijd goed door hebben wanneer medicijnen wel of niet handig zijn bij migraine. Bij mij wist de apotheker beter welk medicijn ik het beste kon gebruiken dan de huisarts, bijvoorbeeld.
Runa schreef:Candesartan vermindert hoe vaak en hoe erg je migraine krijgt, maar werkt zover ik weet niet pijnstillend. Daar zijn wel andere pijnstillers voor die specifiek tegen migrainehoofdpijn werken - zoals frivotriptan. Die neem je dus ook alleen in als je migrainehoofdpijn hebt.
Pieneappel schreef:Runa schreef:Candesartan vermindert hoe vaak en hoe erg je migraine krijgt, maar werkt zover ik weet niet pijnstillend. Daar zijn wel andere pijnstillers voor die specifiek tegen migrainehoofdpijn werken - zoals frivotriptan. Die neem je dus ook alleen in als je migrainehoofdpijn hebt.
Zoals ik in haar beginpost lees, gebruikt zij wel al iets van aanvalsmedicatie in de vorm van een neusspray. Zou bijv. Imigran(Sumatriptan) kunnen zijn
Gebruikers op dit forum: Amber_anne, cissy, DideH, eva1969, germie, Hikje, ingvdh, maya12333, NicoleKelos, Pomski, Sheran, tirzasarah10, vevina en 33 bezoekers