Ik heb best wel last van zweten in mijn gezicht. Het is denk ik niet een 'overmatig' probleem waar ik voor naar de huisarts moet om een hormoonmiddeltje te krijgen ofzo, maar ik vind het vaak wel vervelend en ik ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan/dit verminderen.
Ik ben 18 jaar, en heb het vaak wel iets sneller warm dan anderen. Dan zweet ik ook wel gewoon onder mijn oksels en zo, soms wel veel maar niet dat ik me er echt aan stoor of dat het erg stinkt. Maar ik zweet ook veel op mijn gezicht, en dat vind ik wel een stuk vervelender. Het is niet iets dat opeens uit het niks heel erg op is komen zetten, en mijn moeder en oma hebben dit ook best wel dus waarschijnlijk zijn het helaas grotendeels genen. Toch ben ik benieuwd of het op de een of andere manier wat te verminderen is. Bijv. pittig eten ofzo ligt het niet aan, het is echt alleen met inspanning of warmte. Ik heb ook geen overgewicht od.
Ik weet dat zweten er nou eenmaal bij hoort, maar als ik bijv met iemand ga sporten en die persoon nog niet eens rode wangen heeft en ik een knalrood hoofd heb en de druppels letterlijk over mijn gezicht lopen, vind ik dat toch wel vervelend. Sinds een tijdje ben ik aan het hardlopen, maar ik heb het hier al zo op aangepast dat ik (in de lente en zomer) niet meer overdag ga, en uberhaupt niet als het boven de 22 graden is. Want als ik dan ga hardlopen ben ik op een gegeven moment oncontroleerbaar aan het zweten op mijn gezicht, dat het geen zin meer heeft om het met mijn shirt af te vegen

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en hoe gaan jullie hier mee om? Kan het ook na de 'puberteit' verminderen? En hebben jullie tips?