Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wistaire schreef:Creme helpt vooral voor het soepel houden van de huid, dat kan met elke creme in combinatie met het masseren van de huid en hoeft niet speciaal voor littekens te zijn. De littekens worden vanzelf lichter maar dat kan een paar jaar duren.
germie schreef:Wistaire schreef:Creme helpt vooral voor het soepel houden van de huid, dat kan met elke creme in combinatie met het masseren van de huid en hoeft niet speciaal voor littekens te zijn. De littekens worden vanzelf lichter maar dat kan een paar jaar duren.
Dat gebeurt ook niet altijd. Hier zijn ze na 2 jaar nog steeds lelijk en heeeel duidelijk zichtbaar, zodanig dat mensen je aanstaren of er naar vragen in een zwembad. Heel irritant.
Het enige wat een litteken onzichtbaar kan maken is een tatoeage, maar ja, dat moet je dan willen.
Blacky94 schreef:germie schreef:
Dat gebeurt ook niet altijd. Hier zijn ze na 2 jaar nog steeds lelijk en heeeel duidelijk zichtbaar, zodanig dat mensen je aanstaren of er naar vragen in een zwembad. Heel irritant.
Het enige wat een litteken onzichtbaar kan maken is een tatoeage, maar ja, dat moet je dan willen.
Waar heel veel mensen niet bij stil staan, is dat de remodelingfase van de huid na een wond (of operatie) rustig 2 jaar kan duren. Het zal nooit worden als voor de verlittekening maar er kan wel degelijk nog steeds (enige mate van) verandering optreden.
ManonGrr schreef:Goedemorgen,
Ik heb een verse operatiewond welke een flink litteken gaat worden. Ik ben me daarom aan het oriënteren op verschillende soorten litteken gels en lees ook iets over siliconen pleisters. Wat is jullie ervaring en favoriete product?
Groeten, Manon
Gebruikers op dit forum: _Lois_, Amazonbot, Antonius, Eelmo, Emita, EvaC, Forbiddenpie, Kinke, LaraCroft, Lielle, Little_Gift, Mars, MayoNeighs, mosimonster, Paardennamen, Selima, SemrushBot, shadowstar, Vetra, wendyh, xchanel01 en 28 bezoekers