Blijvende verhoging na corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bopje

Blijvende verhoging na corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-24 19:26

Hallo allemaal,
Graag zou ik jullie advies willen.

Vorige week donderdag testte ik helaas positief op corona. Hier was ik best wel ziek van, alles erop en eraan wat bij corona hoort. Ook een aantal dagen echt plat gelegen.

Ik ben gelukkig nu aardig opgeknapt en test nu ook negatief. Echter blijft de verhoging. Het schommelt tussen de 37,5 en tegen de 38 graden.

De huisarts heb ik vanmiddag om advies gevraagd ivm weer werken, die zegt gewoon thuis blijven.

Maar ik begrijp niet hoe het kan dat ik nog verhoging blijf houden terwijl mijn klachten zo goed als weg lijken te zijn? Iemand die dat mij kan uitleggen?

Dankjullie voor het lezen!

CynthiaV

Re: Blijvende verhoging na corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:27

Toch je immuunsysteem die ergens tegen aan het vechten is.

[o]

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:28

Ik heb deze zomer ook voor het eerst Corona gekregen. Was er ook best ziek van, koorts, hoofdpijn, hoesten en steken in mijn lichaam.
Nu is de koorts weg, maar voel me nog moe, misselijk en het hoesten blijft nog ( al 3 weken ).

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:34

Zolang je verhoging hebt ben je dus nog niet beter en je zegt ook dat je klachten zo goed als weg zijn. Ik lees dat als je hebt dus nog steeds klachten.

En er staat me bij dat corona altijd wel een week duurt. Ook was er iets over dat negatief testen dat het niet betekend dat je dus beter bent.

Ik zou het advies van je huisarts opvolgen en gewoon thuis blijven en echt uitzieken. Dus echt 1 dag klachten vrij zijn. Te snel terug aan het werk zou juist voor een langer ziektebeeld kunnen zorgen. Zo werkt dat bij mij blijkbaar. Beter 100% beter dan net niet en een week later je toch weer ziek melden. En je bent nog wel besmettelijk.

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:15

CynthiaV schreef:
Toch je immuunsysteem die ergens tegen aan het vechten is.

Dit. Je bent gewoon nog aan het herstellen. Niks geks aan.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-24 20:29

sterregoud schreef:
Ik heb deze zomer ook voor het eerst Corona gekregen. Was er ook best ziek van, koorts, hoofdpijn, hoesten en steken in mijn lichaam.
Nu is de koorts weg, maar voel me nog moe, misselijk en het hoesten blijft nog ( al 3 weken ).

He dat klinkt vervelend. Beterschap!

Dankjullie voor de reacties en dus eigenlijk bevestiging om nog even thuis te blijven.
Ik wou dus alweer te snel.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:30

Bopje schreef:
sterregoud schreef:

He dat klinkt vervelend. Beterschap!

Dankjullie voor de reacties en dus eigenlijk bevestiging om nog even thuis te blijven.
Ik wou dus alweer te snel.

Dank je wel !

Ook beterschap voor jou !

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 22:33

Ja zolang je koorts hebt moet je nog lekker je rust nemen.
Het is fijn dat je andere symptomen minder zijn.
Maar dat betekent niet dat je beter bent.
Dus lekker uitzieken.

Beterschap

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 23:49

Ik dacht bij de titel dat het om maanden ging. Maar dit is nog heel kort. Als je je fit voelt, gewoon lekker rustig je ding doen. Misschien merk je dat je eerder moe bent dan anders, neem je rust.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 23:50

Onderzoekers geven al een tijd aan dat covid ervoor zorgt dat een immuunrespons blijft rondzingen in het lichaam. Zonder dat er echt een ziekteverwekker nog aanwezig is. Een soort autoimmuun reactie. Vandaar dat ook de stressreactie (hogere hartslag, slecht slapen en in rustmodus komen, hogere ademfrequentie, verhoogde temperatuur, spierspanning etc) aanwezig verhoogd blijft.
Koorts is een immuunreactie, dus waarschijnlijk is er nog een proces aan de gang. Als je te vlug weer in actie komt (gaat werken) kan de reactie verergert worden en langer blijven in het lichaam.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 00:32

Ik vind het zelf vroeg om te wijzen naar post covid, maar weet dat dit goed kan gebeuren mocht dit blijven aanhouden.
Het kan het begin van post covid zijn, oftewel ME. Zoek eens op PEM en koorts/verhoging mocht dit aanhouden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 06:32

Dit is niet ‘aanhoudende koorts’, dit is gewoon hoe het verloopt bij een virus.
Verhoging betekent dat er in je lichaam een proces gaande is van je immuunsysteem. Een week is hiervoor niet zo lang. Gewoon wachten tot het overgaat :)

[o]

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 06:56

Nog geen week na ziek worden van Corona vind ik het niet gek dat je nog verhoging hebt. Dat is echt heel normaal en nog geen enkele reden om aan te nemen dat je postcovid hebt of zult krijgen.

Ik sluit me aan bij de overige reacties: je lichaam is nog bezig met herstellen, fijn dat je je al veel beter voelt, maar de thermometer geeft toch aan dat je er nog niet bent.
Let wel, je bent nu "pas" een week ziek.
Bij een flinke griep of covid is de gemiddelde ziekteduur, ook zonder complicaties van een longontsteking langer dan een paar dagen waarin je weer volledig hersteld bent.

Het is wel verstandig om te luisteren naar de signalen van je lichaam, in dit geval de verhoging. Wanneer je dat niet doet, put je je lichaam uit en is de kans op veel langer restklachten houden ook heel groot.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 11-07-24 07:04, in het totaal 1 keer bewerkt

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 07:03

Er zijn genoeg mensen die na de coronavaccinatie problemen hebben met hun immuunsysteem.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 07:18

sanne1221 schreef:
Er zijn genoeg mensen die na de coronavaccinatie problemen hebben met hun immuunsysteem.

Wat heeft de vaccinatie hier nou weer mee te maken?

Ik ben in totaal meer dan een jaar eruit geweest na mn covid besmetting, deels een kwestie van te vroeg weer aan het werk gegaan wat helaas op een later moment keihard terug kwam.
Echt, pak je rust en neem je tijd.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 07:20

Hutcherson schreef:
Onderzoekers geven al een tijd aan dat covid ervoor zorgt dat een immuunrespons blijft rondzingen in het lichaam. Zonder dat er echt een ziekteverwekker nog aanwezig is. Een soort autoimmuun reactie. Vandaar dat ook de stressreactie (hogere hartslag, slecht slapen en in rustmodus komen, hogere ademfrequentie, verhoogde temperatuur, spierspanning etc) aanwezig verhoogd blijft.
Koorts is een immuunreactie, dus waarschijnlijk is er nog een proces aan de gang. Als je te vlug weer in actie komt (gaat werken) kan de reactie verergert worden en langer blijven in het lichaam.

Dit :j

TS, ben je verder helemaal gezond of heb je chronische ziekten?

Ik zou vooral gaan voor ontspanning deze dagen. Ik had ook lang koorts (maanden), geen succesverhaal :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 07:28

sanne1221 schreef:

Wat is hier het probleem dan? Ik lees een totaal normale reactie van het lichaam op welk virus dan ook.

[o]

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-24 11:34

Dank voor jullie uitleg en reacties.

Op de vraag of ik helemaal gezond ben, zover ik weet wel.
Ik denk dat ik er ook wel weer bovenop kom uiteindelijk, maar ik had dit zo (gelukkig) nog niet meegemaakt dat verhoging/koorts zo “lang” bleef met weer beter voelen.
Weer wat geleerd, het is eigenlijk toch nog kort dag en ik neem dus mijn rust.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie