Met spoed gezocht , 1 dag rolstoel auto huur omgeving den bosch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Met spoed gezocht , 1 dag rolstoel auto huur omgeving den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 21:38

Wie kan ons helpen?

Schoonvader is van een vlotte senior naar een hulpbehoevende oud mannetje gegaan door heel vervelende omstandigheden.
Wegens wondroos een been afgezet en daardoor in verzorgingshuis beland.

Hij heeft het erg zwaar momenteel, en voelt zich opgesloten en nutteloos geworden.

Ondanks dat hij dagelijks bezoek krijgt valt het niet mee.
Nu helemaal want zijn oudste zoon die op 5 minuten lopen vh tehuis woont is op vakantie en dat betekent dat hij in zijn uppie EK voetbal zit te kijken op zijn troosteloze kamer. Voetbal is zijn lust en zijn leven maar in je uppie naar NL elftal kijken is wel erg sneu.( tehuis zitten niet veel voetballiefhebbers)

Toevallig in zondag onze jongste jarig en de finale voetbal( laten we hopen met Nl :) en we zouden hem graag een dagje naar ons toe willen halen. Ff een beetje break en hopelijk met zijn allen juichen voor NL.

Omdat hij nog niet door de gemeente keuring is voor taxi budget moet hij het zelf betalen ( dat maakt niet eens iets uit maar we zijn ook beetje bang dat hij dan bijvoorbeeld
voor bepaalde tijd weer opgehaald moet worden.

Heb alles afgebeld maar kan nergens een rolstoelauto gehuurd krijgen.

Wie weet nog een gouden tip!!!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 21:43

Jillz in welke gemeente zit je?
(Mag ook via pb)
Hier is het zo dat je gewoon een half uur van te voren kan bellen of via de app je terugrit kan boeken.
(Duurt dan vaak wel wat langer voordat je daadwerkelijk word opgehaald als je niet vooraf terugtijd afspreekt).
Ik zou zelf niet gaan lopen rommelen met auto huren maar als kosten niets uitmaken desnoods een 'gewone' rolstoeltaxi bellen.

Suzanne F.

Re: Met spoed gezocht , 1 dag rolstoel auto huur omgeving den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 21:48

Ja eens. Rolstoeltaxi!

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:03

In de regio Utrecht had de regiotaxi ook rolstoel busjes.
Nadeel was dat je met de Regiotaxi de hele stad door kon gaan om mensen onderweg op te halen en droppen, dus je was soms lang onderweg haha of later opgehaald als verwacht.
Dus een echte taxi is dan handiger, en die zijn er zo te zien bij Den Bosch ook wel. En apart dat huren niet lukt, alles bezet?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:13

Via de zonnebloem kun je toch een rolstoel auto huren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:23

Van waar naar waar moet hij en zit hij in een electrische rolstoel of kan hij op een normale autostoel zitten en de rolstoel achterin vervoeren?

Rolstoeltaxis zijn te bestellen als normale taxi, kost wat maar dan heb je wel prive vervoer. En de zonnebloem verhuurt rolstoelautos ook.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:54

Had je deze 3 al gevonden? https://www.huren.nl/p1019/rolstoelbus/den-bosch . Misschien wel net zo duur als een rolstoeltaxi hoor, geen idee wat dat kost.
https://kavautoverhuur.nl/huren/persone ... ter-5-pers zit ook in Den Bosch.
https://www.zonnebloem.nl/doe-mee/eropu ... /den-bosch , de Zonnebloem, zoals al eerder genoemd.
https://www.welzorg.nl/auto-op-maat/l/r ... bus-huren/ , misschien ook nog een optie.

Ik hoop voor je dat het lukt, dat zou wel heel fijn zijn voor je schoonvader en daardoor voor jullie ook natuurlijk!

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 23:03

sjaslique schreef:
Via de zonnebloem kun je toch een rolstoel auto huren.

Zit vol

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 23:06

Jet schreef:
Had je deze 3 al gevonden? https://www.huren.nl/p1019/rolstoelbus/den-bosch . Misschien wel net zo duur als een rolstoeltaxi hoor, geen idee wat dat kost.
https://kavautoverhuur.nl/huren/persone ... ter-5-pers zit ook in Den Bosch.
https://www.zonnebloem.nl/doe-mee/eropu ... /den-bosch , de Zonnebloem, zoals al eerder genoemd.
https://www.welzorg.nl/auto-op-maat/l/r ... bus-huren/ , misschien ook nog een optie.

Ik hoop voor je dat het lukt, dat zou wel heel fijn zijn voor je schoonvader en daardoor voor jullie ook natuurlijk!

Alles al gebeld maar ze hebben niet eens rolstoelauto.
Behalve zonnebloem dan.
Welzorg lijkt koopauto's te hebben

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 23:09

Misschien een gekke vraag...

Maar kan je schoonvader niet in een personenauto vervoerd worden en dan een inklapbare rolstoel in de koffer?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 23:10

We hebben prijsopgave gedaan rolstoeltaxi, kosten meer dan 250 euro. Das toch wel erg beetje duur.
Kan pas na intake via gemeente er gebruik van gaan maken.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 23:12

Levert de gemeente niet uitsluitend regiovervoer?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 23:12

Petpa schreef:
Misschien een gekke vraag...

Maar kan je schoonvader niet in een personenauto vervoerd worden en dan een inklapbare rolstoel in de koffer?

Nee helaas niet, hij mist een been nu en is al weken niet meer uit rolstoel geweest, heeft de kracht niet om mee te werken. Is man van 100 kg

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 23:13

Petpa schreef:
Levert de gemeente niet uitsluitend regiovervoer?

Ja klopt maar wegens vakantie pas over 8 weken eerste gesprekken erover mogelijk

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 23:14

Gemeente heeft geen haast i.v.m dat hij nu nog in de revalidatie zit.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 23:15

Welzorg heeft enkel in Zwolle een auto ala zonnebloem voor mensen in gemeente Zwolle met een beschikking van de gemeente voor een rolstoel.

Voor het huren kom je uit op zonnebloemauto's. Als je vader straks bij de gemeente een beschikking krijgt voor regio vervoer kan hij daarmee ook Valys aanvragen voor afstanden meer dan 25 km vanaf zijn woonplaats.

Regiotaxi heeft vaak wel rolstoel bussen maar je betaalt zonder wmo beschikking van je gemeente vaak gewoon volle pond en afhangend hoe ver je moet kan dat flink oplopen. Bestellen kan vaak uur van tevoren, maar vraag het na met de maatschappij waar je gebruik van wilt maken. Met wmo vervoer hebben ze vaak regels maar daar heb je nu niets aan.

Heeft hij een opvouwbare of hand bewogen rolstoel? Dan kan je nog proberen een auto met hoge instap te huren en de rolstoel achterin te gooien. Voor electrische rolstoel kom je uit op wachten voor wmo vervoer. En in veel gemeente gaat dat super traag. Ongeacht of ie in een revalidatie traject zit. Wen er vooral aan dat ze dan nog weken nemen om het te regelen

Ik ben zelf rolstoelgebruiker dus ik moet vaker vervoer regelen

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 23:25

En Connexxion? Zelf werk ik in de gehandicaptenzorg en onze organisatie heeft wel een aantal rolstoel bussen maar de meeste cliënten worden naar dagbesteding gebracht met een rolstoelbus van Connexxion. Wij zitten wel in t midden van t land. Misschien zit er bij julienne de buurt ook een zorginstelling waar je kunt vragen met welk bedrijf zij de cliënten vervoeren? Door de week worden die busjes intensief gebruikt misschien zijn ze in t weekend wel te huur of doen ze dit soort ritten?
Succes, ik hoop dat jullie een oplossing vinden. En heel veel sterkte voor je schoonvader, snap heel goed dat hij het moeilijk heeft!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 23:26

Ik had even gekeken op die site van de Zonnebloem, aangezien ik die ook als tip wilde geven. Verhuur loopt via Welzorg, zag ik. Zondag is er alleen nog een auto beschikbaar in Vlaardingen.
Ik zag even snel wel nog een andere site, maar dat kost 165€ per dag.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 23:31

Heeft het revalidatiecentrum geen oplossing voor jullie? Die zullen zoiets misschien wel vaker bij de hand gehad hebben en daardoor misschien wel andere mogelijkheden weten.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 23:33

Jet schreef:
Heeft het revalidatiecentrum geen oplossing voor jullie? Die zullen zoiets misschien wel vaker bij de hand gehad hebben en daardoor misschien wel andere mogelijkheden weten.

Revalidatie werkt nergens aan mee, weinig empathische mensen daar :(

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 23:37

Taxi Hebben al geprobeerd?
Alptax al geprobeerd?

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 23:38

Bestaat de deeltaxi niet meer? Die hadden vroeger ook gewoon rolstoelvervoer

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 23:54

Jeetje Jilzz1, wat heftig! En daar moet hij leren weer zelfstandiger te worden en zelfredzamer... Triest dat daar geen hulp van te verwachten is.
Eigenlijk moet je nu net iemand treffen die zelf een rolstoelbus heeft en je schoonvader naar jullie toe wil rijden en weer terugbrengen naar het revalidatiecentrum.
Hebben ze daar geen FB-pagina of prikbord waar je een oproepje kan plaatsen?
Ik probeer maar mee te denken hoor, ik vind het zo rot dat zoiets gewoonweg niet lukt...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 01:46

Met de bus geen optie? Als je een beetje in de buurt van een halte woont...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 02:06

Iemand vroeg of ik iets kon doen, maar wij hebben onze rolstoel auto verkocht toen mijn broer is overleden.

Wel had ik graag mensen uit de brand geholpen en denk dat ik daar niet de enige in ben. Ik zou een oproep plaatsen op fb in een groep van je woonplaats. En misschien willen familie en vrienden het wel delen. Zo zijn er al vaker dingen geregeld voor mensen.

Overigens zou ik dan wel zelf op en neer rijden en niet de auto meegeven, maar met liefde.

Ooit hadden we een probleem en moesten vlak voor de vakantie een auto huren. Dat hebben we toen in Almere gedaan, waar we toen woonden.

In welke plaats zoek je iets?

Wel jammer dat ze je schoonvader nog niet hebben geleerd zich over te zetten van stoel naar stoel, want dan zou een normale auto een optie zijn. Helpen ze hem niet met in en uit bed gaan? Kunnen ze evt helpen met het in de auto zetten? Ook al zijn ze niet vriendelijk, zou ik het toch voorleggen.