BH vraag: voor gewone BH andere maat dan voor BH met push-up?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

BH vraag: voor gewone BH andere maat dan voor BH met push-up?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 15:31

Van mijn favoriete merk is in de winkel maar weinig keus in kleuren, online een stuk meer.
Nu heb ik van dit merk een aantal push up BH's, maar ik wil ook wat gewone aanschaffen met voorgevormde cup.
Moet ik dan dezelfde maat kiezen, of misschien iets kleiner?
Vind het vervelend van alles heen en weer te moeten sturen, wie weet heeft iemand hier verstand van maten.

ps: het merk is After Eden

c_alsemgeest

Re: BH vraag: voor gewone BH andere maat dan voor BH met push-up?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 16:05

Bij VS heb ik bij alles dezelfde maat voor sportbh's, tshirtbh's en push up.

After Eden ken ik de maatvoering niet zo goed van en of er verschil zit tussen de verschillende modellen. Maar het meest logische is dat je dezelfde maat hebt.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 16:19

Normaal zou je altijd dezelfde maat moeten hebben, de extra ruimte voor de push-up zit al ingemeten. Sowieso zou je maat ook tussen merken hetzelfde moeten zijn (iig bij de betere merken) gezien de maataanduiding op centimetermaten van het lichaam gaat (daarom de betere, kwalitatief mindere merken meten soms niet zo precies tijdens productie). Het is geen interpretabelle confectiemaat zoals S/M/L bij kleding.

Let wel dat de vorm ook uitmaakt. Een andere vorm cup kan heel anders vallen en daardoor niet goed zitten, ook al is het dezelfde maat. Dan past een andere maat trouwens ook nog steeds niet, maar past dat model BH jou gewoon niet.

Beetje off-topic, maar dat geld ook voor schoenen. De maatvoering die we in Nederland (en grootste deel van Europa) gebruiken is de lengte van de zool in Paris Points (een oude maateenheid), met enkel in sommige landen verschil of de binnenkant of buitenkant van de zool wordt gemeten (daarom vallen bijv. Chinese schoenen altijd een maatje kleiner ondanks het gebruik van "EU maten"). Meestal als mensen opeens een andere maat moeten is de schoen gewoon anders van model (bijv. dunner/breder) waardoor hij eigenlijk gewoon niet echt mooi om hun voet past, en is die "andere maat" die wel zou passen eigenlijk te lang/kort ipv passend.