Het is blijkbaar weer de tijd van het jaar en de één is er gevoeliger voor dan de ander. Jawel, ik heb het over de beruchte insectenbeten/steken.
Helaas reageer ik persoonlijk altijd zeer heftig op insectenbeten/steken en krijg dan grote, rode, jeukende schijven op de plaats van de beet/steek. Na verschillende middeltjes & zalfjes geprobeerd te hebben, dacht ik laat ik mijn vraag eens aan de Bokkers voorleggen.
Nu is mijn vraag dan ook: welk middel helpt écht tegen insectenbeten/steken?
moonsparkle
Geplaatst: 01-07-24 23:34
Als je echt een allergische reactie krijgt (ik krijg van muggen enorme rode brandende schijven die meerdere dagen jeuken en pijn doen) dan kun je een anti histamine tabletje nemen en koelzalf er op doen/koelen.
Ik ben ook overgevoelig/allergisch. Als ik echt last heb van een beet neem ik idd antihistamine, gewoon hooikoortstabletje van de Etos.
Maar ook ik zet vooral in op voorkomen ben ik bang. Ik heb horren voor al mijn ramen om te voorkomen dat ze überhaupt mijn huis in komen en als ik ‘s avonds de deur uit ga heb ik altijd een reisflacon Deet in mijn tas.
Cetirizine kan de allergische reactie verminderen, oppervlakkig alles waar lidocaine in zit, dat verdoofd.
Nienkje_H
Geplaatst: 02-07-24 06:52
Idd anti hooikoorts tabletten en inde azaron anti jeuk zalf en stick zit ook een antihistaminicum/antihistaminica. Werkt wst mij aangaat het beste van alle smeersels.
simongek
Geplaatst: 02-07-24 07:05
Om te voorkomen heb ik een flesje anti insect met hoogste procent deet erin. Werkt vaak goed.
simongek
Geplaatst: 02-07-24 07:06
En als ik gestoken doe ik altijd extra sterke after bite. Prikt even maar daarna is jeuk weg. Anders blijf ik krabben.