Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Je kunt gewoon een test kopen bij de drogist.
Werkt hetzelfde als een zwangerschapstest (overheen plassen en op het streepje wachten)
daantjuhhh schreef:Sizzle schreef:Je kunt gewoon een test kopen bij de drogist.
Werkt hetzelfde als een zwangerschapstest (overheen plassen en op het streepje wachten)
Is niet heel betrouwbaar
https://www.hln.be/nina/een-menopauzete ... ~aa076177/
BigOne schreef:En toch ook op je schildklier waardes gaan checken, het kan voorbode van overgang maar zeker ook van slechter werkende schildklier zijn, spreek uit ervaring, ongeveer 35 toen dat gedonder begon . En laat ook even vit D checken ivm de jeuk.
Shiloh schreef:Bedankt voor de reacties! Ze hebben me geholpen mijn gedachten wat verder op een rijtje te krijgen.
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest. Hij kon zich opzich vinden in mijn gedachten gang. Hij vond alleen met bloed aantonen niet zo zinvol nog omdat ik nog wel menstrueer met regelmaat. Geen idee wat daar wel en niet waar van is. Hij stelde voor gewoon eens een paar maanden de pil te proberen. Zijn redenatie was, als dit de oorzaak van mijn klachten zijn, zou ik me met de pil snel beter moeten gaan voelen.
Dus dat gaan we maar eens proberen.
Sizzle schreef:Je kunt gewoon een test kopen bij de drogist.
Shiloh schreef:@Sizzle. Vond het ook een wat irritante reactie hoor. Maar het verbaasd me ergens ook niks. Aan de andere kant, de halve vrouwelijke wereld slikt de pil, dus ik had zoiets van kan ook niet echt kwaad om het te proberen of het helpt. Als het niet bevalt ben ik er ook zo weer mee gestopt.
Sizzle schreef:Shiloh schreef:Bedankt voor de reacties! Ze hebben me geholpen mijn gedachten wat verder op een rijtje te krijgen.
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest. Hij kon zich opzich vinden in mijn gedachten gang. Hij vond alleen met bloed aantonen niet zo zinvol nog omdat ik nog wel menstrueer met regelmaat. Geen idee wat daar wel en niet waar van is. Hij stelde voor gewoon eens een paar maanden de pil te proberen. Zijn redenatie was, als dit de oorzaak van mijn klachten zijn, zou ik me met de pil snel beter moeten gaan voelen.
Dat is echt een suffe ouderwetse mannen oplossing:
„Neem naar gewoon wat hormonen, kan jou het schelen dat je daarmee allerlei onnodige risico‘s loopt“
Natuurlijk heeft het zij om te testen. Je weet nu toch helemaal niet welk hormoon je evtl. uit je ritme brengt?
Ik wordt bijv. zo depressief als wat van de minipil.
Schiet lekker op dan als je dat bovenop reeds depressieve klachten neemt.
Shiloh schreef:Bedankt voor de reacties! Ze hebben me geholpen mijn gedachten wat verder op een rijtje te krijgen.
Gebruikers op dit forum: Hannanasjuh, Manou, Muggebeet, nienmoon, Queijo, shannen6, xJolijn, xmoosjex en 62 bezoekers