ADHD topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

amco

ADHD topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-24 12:38

Dag iedereen,

Even duiding: ik ben een 21 jarig meisje die sinds vorige zomer nog maar weet dat ik adhd heb.

Ik was opzoek naar een plekje om tips te vragen over hoe jullie omgaan met jullie ADHD. Ik heb momenteel examens en ik bots weer enorm op de problemen die ik ondervind door mijn adhd. Ik neem wel medicatie, maar ik heb het gevoel dat dit enkel helpt indien ik mij echt kan motiveren.

Mijn andere grote struikelblokken zijn opruimen en structuur. Ik vind het zo moeilijk soms allemaal, maar wil ook niet te veel schuld leggen op mijn adhd.

Hoe gaan jullie hiermee om? Wat zijn jullie tips en tricks? Graag luister ik ook naar anderen hun ervaringen en struikelblokken. Misschien kunnen we zo wel het een en het ander leren van elkaar.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:43

Hoi Amco, vervelend dat je worstelt met je adhd maar het is fijn dat je door je diagnose weet dat het niet jouw eigen schuld is :) Misschien heb je iets aan dit topic, waar anderen en ikzelf onze ervaring delen van adhd bij volwassen vrouwen: [MWS] adhd bij volwassen vrouwen

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:46

hey wat een leuk topic !

ik heb in 2022 de diagnose ADHD gekregen (ben nu 25) en herken de dingen in je openingspost.

wat mij hielp met studeren is een serie aanzetten tijdens het studeren, en dat was altijd hetzelfde. Zo heb ik alle seizoenen Wie is de Mol al 10x gezien denk ik :D dit werkt voor mij beter dan muziek, dat wisselt te veel en die series is 50 minuten geluid, na elke aflevering 5-10 minuutjes pauze en door.

Voor het opruimen merk ik dat het voor mij fijn werkt om dingen 1. een vaste plaats te geven en 2. in bakken dingen bewaren. dit werkt beter dan lades/planken. Ik heb die Ikea kallax kasten en elke mand/bak heeft een eigen thema. Alles om te knutselen/hobby in 1 bak, alle schoolspullen in 1 bak, alle paardenboeken in 1 bak enz.

verder hoop ik ook nieuwe dingen te leren in dit topic !

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

Gerdjee

Re: ADHD topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:19

Hi Amco,

Wat fijn dat je nu een diagnose hebt!
Het is ontzettend moeilijk om te weten te komen wat wel en niet voor je werkt. Ik heb ook een hele lange weg achter de rug, maar ik kan nu zeggen dat het met mij redelijk goed gaat! Zelfs van mijn leidinggevende krijg ik de woorden gestructureerd en georganiseerd te horen in een functioneringsgesprek.

Jaren verschillende medicatie geprobeerd, maar het werkte eigenlijk allemaal niet.
Zelfacceptatie is een hele grote factor om verder te groeien. Pas op het moment dat ik het accepteerde kon ik groeien.
Nee, mensen vinden mij niet irritant. Nee, het is niet erg om impulsief te zijn enzovoort..
De dingen waar je onzeker over bent kunnen juist een kracht zijn!

Zoek iets wat voor jou werkt, voor mij helpt het bijvoorbeeld ook om een serie aan te zetten die ik al 3x gezien heb. Of fijne house muziek oid.

Wat mij ook heeft geholpen is juist te vinden in de alternatieve geneeskunde. Geen idee of het placebo is of niet, maar voor mij werkt het en dat is het belangrijkste! Ongeveer 5 a 6 jaar geleden kwam ik terecht bij de bioresonantie en dat heeft mij mijn rust helpen vinden.

Ik hoop je hier mee geholpen te hebben! Je mag mij altijd een pb sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:26

Sinds minder dan 24 uur mag ik mij ook bij de club aansluiten :+ ik lees dus graag mee!

amco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-24 08:21

faunty schreef:
hey wat een leuk topic !

ik heb in 2022 de diagnose ADHD gekregen (ben nu 25) en herken de dingen in je openingspost.

wat mij hielp met studeren is een serie aanzetten tijdens het studeren, en dat was altijd hetzelfde. Zo heb ik alle seizoenen Wie is de Mol al 10x gezien denk ik :D dit werkt voor mij beter dan muziek, dat wisselt te veel en die series is 50 minuten geluid, na elke aflevering 5-10 minuutjes pauze en door.

Voor het opruimen merk ik dat het voor mij fijn werkt om dingen 1. een vaste plaats te geven en 2. in bakken dingen bewaren. dit werkt beter dan lades/planken. Ik heb die Ikea kallax kasten en elke mand/bak heeft een eigen thema. Alles om te knutselen/hobby in 1 bak, alle schoolspullen in 1 bak, alle paardenboeken in 1 bak enz.

Nu pas heb ik de link gelegd waarom ik alleen maar kan schoonmaken, opruimen of klaarmaken wanneer the big bang theory opstaat :)* Zo zie je maar hoe elke dag je nog nieuwe dingen te weten komt over jezelf.

Gerdjee schreef:
Wat mij ook heeft geholpen is juist te vinden in de alternatieve geneeskunde. Geen idee of het placebo is of niet, maar voor mij werkt het en dat is het belangrijkste! Ongeveer 5 a 6 jaar geleden kwam ik terecht bij de bioresonantie en dat heeft mij mijn rust helpen vinden.

Wat houdt dit precies in? En op welke manier ervaar je hierin rust?

VuurVleugels schreef:
Hoi Amco, vervelend dat je worstelt met je adhd maar het is fijn dat je door je diagnose weet dat het niet jouw eigen schuld is :) Misschien heb je iets aan dit topic, waar anderen en ikzelf onze ervaring delen van adhd bij volwassen vrouwen: [MWS] adhd bij volwassen vrouwen

Dankuwel, zal eens het topic doorspitten!

Niece schreef:
Sinds minder dan 24 uur mag ik mij ook bij de club aansluiten :+ ik lees dus graag mee!

Join the club! Hoe heb jij het ontdekt? En wat valt er momenteel op dat jouw grootste struikelblok is?

Even nog een andere vraag, hebben jullie eventueel goede boeken die jullie kunnen aanraden of podcast? Ik zou me graag verder verdiepen om eventuele wegen te vinden om er mee om te gaan en het als iets positief te ervaren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie