Ontharingscrème / wax vragen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Ontharingscrème / wax vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 11:25

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar échte ervaringen. Op Facebook zie ik vaak van die mooie reclames voorbij komen waarbij de reacties lovend zijn over een product, maar je weet nooit of dit echt is of niet.

Al jarenlang scheer ik mijn benen. Alleen, dat is eigenlijk helemaal niet fijn. Mijn onderbenen zijn prima, maar op mijn bovenbenen krijg ik uitslag en jeuk. Ik scrub voor en na het scheren, ik gebruik scheerschuim voor gevoelige huid, heb al verschillende scheermesjes geprobeerd, niets lijkt te helpen.
Bijkomend nadeel; na 2 dagen heb ik alweer dermate stoppels en zwarte haren dat ik een korte broek niet meer aantrek -O- .

Een paar jaar terug heb ik al eens ontharingscrème gebruikt maar dat vond ik vrij agressief en onhandig in gebruik. Harsen kan ik niet, ik krijg het niet voor elkaar om in één snelle beweging die strips te verwijderen.

Toen zag ik dus een reclame voor ontharingscrème wat je er met een vochtige doek afhaalt, dat klinkt ideaal. Maar, zou dit echt werken?
Wax vind ik ook interessant, maar dan wel het spul dat je niet snel hoeft te trekken zeg maar.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat werkt wel, wat werkt niet?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Ontharingscrème / wax vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 11:27

Ik heb denk ik dezelfde reclame gezien. Zag er idd interessant uit, maar mij stond de prijs nogal tegen. Mijn huid kan gelukkig wel tegen een stootje, dus ik scheer gewoon. En soms zelfs een paar dagen daarna even met Veet van de Action, kost daar geen drol, overheen en dan kan het er weer effe tegenaan.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 11:35

Je kunt zelf suikerwax maken (suiker met citroensap koken, staan wel filmpjes van op youtube) en met katoenen strips werken, misschien ben je dan net iets sneller (als je kleinere stukjes pakt). Ik vind dat een hele fijne manier, behalve dat de wax op de perfecte temperatuur moet zijn, dat is een beetje onhandig.

Ik vind een epilator ideaal. Doet veel pijn, maar het meest effectief, zeker 3 weken gladde benen daarvan.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 11:43

Epileren heb ik ooit ook geprobeerd, maar blijkbaar zijn mijn haren zo dun en fijn dat ze gewoon afbreken en niet zoals beloofd met wortel en al worden geëpileerd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 12:11

Ik heb voornamelijk harde, zwarte haren dus dat zou wel moeten werken denk ik. Pijn an sich vind ik niet zo erg, maar dat harsen lukt mij dus gewoon niet :') Ik plak die strip op en dan denk ik "nu!" en dan doe ik niks :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 12:27

Epileren met een epileerapparaat?
Blijven je benen veel langer mooi mee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 12:44

ik had vroeger altijd veet ontharingscreme,maar ik kreeg daar wat uitslag van.
gewone scheermesjes gaan bij mij ook niet zo goed op de benen.
ik heb nu gewoon een ladyshave voor de benen. perfect,zo klaar en geen irritaties meer.
ik heb de philips,maar er zijn veel merken die allemaal wel goed zijn

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 12:55

Ik heb ook ooit zo’n epileerapparaat gekocht. Wat een verschrikking! Ik heb geen moeite met haren eruit trekken, maar zo’n apparaat maakte het bij mij vreselijk pijnlijk.

Je zou evt ook naar een salon kunnen gaan om daar te laten harsen?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 13:02

Ik laat al jaren waxen in de salon, doe regelmatig de 'Holiday wax' (onderbenen, flamoes en oksel) en soms tussendoor een keer extra mn flamoes omdat op de rest weinig haar groeit.
Ideaal. Pijnlijk, ja en nee, sommige plekken zijn minder prettig.

Ontharingscreme werkt ruk, epileerapparaat mega ingegroeide haartjes, laseren vind ik te duur :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 13:04

Nja het stomme is, dat ik een philips laser apparaat heb liggen maar ik heb géén idee hoe ik dat moet gebruiken. Dus veel geld uitgegeven en nooit gebruikt...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 13:07