Wie is er bekend met allergie voor paarden? en vanaf welke afstand heb je dat als je allergisch bent? Mijn buurman zegt allergisch te zijn voor paaren en wil liever niet dat we onze paarden in de voortuin zetten (een weide van 1000m2) Het is ongeveer 10-20 meter van zijn huis af en onze paarden staan buiten en niet permanent in de voortuin. Gewoon een paar uurtjes grazen. Weten jullie hoe dit zit met allergie voor paarden? Het lijkt of hij onze paarden nu de schuld wil geven want er zijn momenteel overal pollen in de lucht te zien en ik (die geen hooikoorts meer heb) heb enorme branderige ogen vandaag.
Ik heb een ex gehad die allergisch was voor paarden, maar dat was bij aanraking als hij er bij stond zeg maar.
Maar iedere allergie is anders, dus ik durf er niks over te zeggen of je buurman last van de paarden kan hebben als deze 10/20 meter van zijn huis af staan.
''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''
Ik ben allergisch voor katten en konijnen, maar dat speelt alleen op als ik ze in huis heb en er dan een tijd bij zit en ze aai. Mijn konijnen zitten buiten en ik heb er geen last van! Lijkt me heel sterk dat je een reactie kan krijgen op zo'n afstand.
FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice Xada B+11
Mijn vriend is allergisch en ook echt in zo'n mate dat hij buiten ook last heeft. Als ik in de bak reed buiten, dan moest hij echt ver weg staan, zelfs dan kreeg hij last.
Maar ik vind niet dat de buurman mag bepalen waar jij je paarden houdt, ik zeg wel dat zo'n allergie zeker bestaat
Ja is wel lastig voor hem en we hebben er hartstikke rekening mee gehouden. Zelfs de paarden een tijdje bij iemand anders in de tuin gehad om daar gras te eten. Hij heeft zelf achter zijn schuur half hectare grond, dat laat hij door de boer maaien (krijgt hij niks voor) en hij zou dat ook aan ons kunnen verhuren/verkopen/uitlenen, maar dat wil hij niet. Maar goed hij stuurde echt een raar en boos mailtje, zegt verder nooit iets tegen ons. Liep ook te klagen dat we onze spullen in de tuin op moesten ruimen. Er liggen nogal wat boomstronken omdat er bomen moesten worden gekapt i.v.m. wegverbreding. Dat wat een enorme klus voor ons om dat klein te maken en op te ruimen. Er lag nog een soort van stapel en ook wel wat paardenspullentjes (op onze eigen grond) Jammer al die negativiteit van hem
kijk uit dat je niet al te welwillend bent want dan heeft ie jullie in zijn zak en komt ie met van alles wat jullie in orde moeten maken, hij heeft zich daar niet mee te bemoeien, dus ga daar niet te veel in mee
Dit lijkt me wat overdreven, maar mijn man heeft een kattenallergie en kan niet in een huis komen waar katten zijn. Ook als mensen met katten bij ons komen krijgt hij last. Buiten lijkt mij alles te verwaaien. Behalve idd pollen, daar is wind juist een probleem.
Mmm ik ben flink allergisch ook voor varken en kippenmest. Maar ik moet niet naast of in de buurt van een varkenshouderij verblijven. Mijn longen gaan dan echt meteen in een soort knoop. Ook langsrijden of langs een veld bemest met een van de twee mestsoorten geeft meteen een heftige reactie.
Uitsluiten kun je het dus zeker niet. Zeker als de wind vaak verkeerd staat
Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man
Ja volgens mij was hij allergisch voor paardenhaar wat ik begreep, maar hij is er niet duidelijk over geweest. Ik moest er alles uit trekken. Ik vroeg hem of ze er afentoe een paar uurtjes kunnen om het gras op te eten en dat was destijds in orde. Dus waarom dat nu weer niet zo is. Ik heb ze er ook maar 2 x op gehad dit jaar...van ochtend tot avond. Ja qua mest..dat weet ik ook niet hoe ik dat op moet lossen als hij daar allergisch voor is. Het meeste zit in de schuur op het beton en de rest strooi ik soms uit op het gras, maar misschien heeft hij daar ook last van. Geen idee. Wij zijn er wel later gaan wonen, maar dit huis is officieel een boerderij en we moesten zelfs door een commissie om het te mogen kopen als boerderij en extra ervoor betalen.
Dan heeft ie toch in principe weinig te willen. Je kan er enigszins rekening mee houden. Maar verder hoef je er vast niet in mee te gaan. Als die man daar al langer woont, weet ie dat ie naast een boerderij woont. En dat daar paarden kunnen leven.
Ja dat lijkt me ook.... Nou ja hopelijk gaat hij nog normaal met ons in gesprek in plaats van rare mailtjes waar totaal geen beleefdheid in zat. Ik heb er wel heel beleefd op geantwoord, maar hij dus niks terug. Verder ja we wonen dicht op elkaar, maar hij doet ook dingen waar ik wat over kan zeggen of boos worden. Zoals met de sneeuwscooter door onze voortuin crossen, fietsen door de voortuin (omdat dit een snellere weg is), wandelen door de voortuin (omdat dit een snellere weg is naar huis). Het is leven en laten leven. Misschien toch een groot hek erom dan. Het is niet zijn voortuin. Wij kunnen ook momenteel nergens echt lekker beschut zitten buiten. Hij noemde onze tuin een vuilnisbelt.....nou ja
Zo'n man kun je het beste negeren of heel neutraal antwoorden. Niet ingaan op uitdagingen, want daar is ie misschien wel op uit. En gewoon je eigen gang gaan. Kun je niet plantjes of een hekje of zo bij de voortuin plaatsen?
Heb je überhaupt al een keer aangebeld om bij een kop koffie te bespreken waar hij precies last van heeft en welke afspraken jullie eventueel wederzijds kunnen maken? Of ga je nu alleen of op onduidelijke mailwisseling?
Nou we wonen er al een tijdje en ze praten echt nooit met ons...heel gek. Ze zeggen hoi en dat is het en lopen snel verder. Hij heeft 1 x gevraagd vorig jaar over wat de bedoeling was met de voortuin omdat ik hekjes aan het plaatsen was. Toen zei hij over de allergie en vroeg ik of afentoe een paar uurtjes te doen was voor hem. Kop koffie dat gaan ze helemaal niet doen, ze houden de deur potdicht. We hebben wel eens oliebollen bij ze gebracht met oud en nieuw en praatjes moet echt van mij af komen. Het is echt ja dankje en hop deur dicht. Maar overleggen doen ze niet. Wij zijn er dan ook een beetje mee opgehouden uiteindelijk. Oh ja...moet er nog bij zeggen dat het Zweden zijn en niet altijd een handige cultuur als ze ergens niet blij mee zijn. Ook zijn ze nogal gefrustreerd omdat ze eigenlijk het hele perceel hadden willen kopen. Ik ga het nu maar even van me af laten glijden en dan moeten de paarden straks maar al bij die andere persoon in de tuin.....We zijn wel aan het bedenken hoe we het echt onze tuin kunnen maken en niet zijn doorgangspad. Iets met heggen of hekjes denk ik. Of misschien wel een schutting
Inderdaad jouw tuin omheinen. Dat laat je toch niet gebeuren. Misschien wil hij niet dat je paarden er staan want dan kan hij er niet fietsen Verder als je paarden in de tuin staan: vliegendeken op met hals en masker, dan kan je in ieder geval zeggen dat je zo goed mogelijk rekening met ze houdt zodat er geen haren weg waaien.
Los van wat de buurman wel en niet kan bepalen: je kan zeker zo allergisch zijn dat je op afstand al last krijgt. Mijn vriend is ook superallergisch en begint al te niezen het moment dat hij op het erf de auto uit stapt. Paarden zijn dan -tig meters verderop.
Ja ik kan me wel voorstellen dat het bestaat, maar ik heb de buurman nog nooit horen niezen of met rode ogen of met snot gezien. Misschien krijgt hij hoofdpijn ofzo.