Pijn in pols na infuus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

secricible

Pijn in pols na infuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-24 09:03

Vorige week heb ik een dagopname gehad met een korte ingreep onder narcose. Daarbij is een infuus geprikt uiteraard.
Eerste poging in de pols mislukte, daarna is het in de hand geprikt wat wel lukte.

Echter, ik merk al 8 dagen dat ik mijn pols niet kan buigen naar beneden. Drukken op de plek vh misprikken doet ook flink zeer, maar er is niks te zien. Het is niet blauw of rood, niet ontstoken, dus meteen naar de huisarts vind ik wat overdreven.
Iemand enig idee waar dat van kan komen? Ik herken het eigenlijk niet van eerder (en ik ben erg bekend met misprikken :+ )

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 09:07

Zou er een vochtig verband omheen doen en vochtig houden, kan zijn dat de ader iets ontstoken is.
Je kan ook de HA bellen voor een creme daarvoor.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 09:31

Waar hebben ze het geprikt rond je pols? Bovenop en iets achter de handpalm of meer aan de zijkant bij je duim?
Ik denk dat het met een aantal dagen wel vanzelf zou moeten verbeteren, misschien toch wat geïrriteerd door het prikken en mogelijk wat “zoeken” naar het bloedvat waar ze in wilde prikken.

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Tazzey

Re: Pijn in pols na infuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 09:38

Dat heb ik ook altijd, erg vervelend. Het duurt meestal een week of drie tot vier voordat het wegtrekt. Geen idee hoe het ontstaat maar het is altijd raak als ze infuus prikken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-24 10:11

harriehoef schreef:
Waar hebben ze het geprikt rond je pols? Bovenop en iets achter de handpalm of meer aan de zijkant bij je duim?
Ik denk dat het met een aantal dagen wel vanzelf zou moeten verbeteren, misschien toch wat geïrriteerd door het prikken en mogelijk wat “zoeken” naar het bloedvat waar ze in wilde prikken.

Nee echt bovenop in dit geval, midden op de pols. Het is net alsof er iets "trekt" aan de huid als ik buig.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 11:07

Ik heb weken een beurs gevoel gehad in mijn pols, aan de bovenzijde. Daar hebben ze het infuus gezet tegen een aderklepje aan en dat met kracht doorgespoten omdat het infuus niet doorliep. Echt 4 of 5 weken last van gehad :')

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 11:16

Niet met een infuus gehad, maar met gewoon bloedprikken. Nooit gehad, maar heb mijn arm ruim een week niet goed kunnen buigen en van beneden tot boven spierpijn en stijf. Blijkbaar kan het nogal gevolgen hebben in een vat te prikken? Sterkte iig :(:)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 11:25

Ik heb dit ook een paar keer gehad in een periode met veel infuusprikken, het was ook altijd precies dezelfde plek die dit effect gaf, terwijl er juist een goed te prikken bloedvat liep.
Dit kan best even een paar week aanhouden, het is echt heel vervelend maar gewoon een kwestie van pech (volgens mijn toenmalige behandelaar)

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~
Diervriendelijk wespenadvies nodig? Stuur mij een pb!
~~~

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 12:36

Ik krijg van infuus altijd standaard een aderontsteking.
Duurt wel even voor het beurse gevoel weg is, heb er ook wel zalf voor gehad van de huisarts.

Even onderschriftloos.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie