Fidget toy voor op kantoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Fidget toy voor op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 14:49

Ik heb laatst even een fidget toy in handen gehad en ik merkte dat ik het fijn vind om onopvallend te kunnen frunniken en dat dat ook mijn concentratie helpt. Maar een duurzaam, kwalitatief frunnik-ding vinden lijkt nog niet zo makkelijk... Ik kom vooral felgekleurde kinderdingen tegen, en da's niet wat ik wil.

Ik zoek vooral iets dat stil is en anderen niet stoort, niet te opvallend, klein, meerdere functies heeft (draaien, schuiven, etc) en waarvan je niet elke week een nieuwe hoeft te kopen. Goeie zoektermen zijn ook al welkom, want blijkbaar zoek ik op de verkeerde plekken :7

Zoiets bijvoorbeeld, maar dan duurzaam: https://fidgettoysplus.com/products/fli ... fidget-big
En deze lijkt me ook wel interessant: https://www.fidgetcube.nl/collections/all

Ben benieuwd naar jullie aanraders!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:50

De fidget cube had mijn zoon ook, rete irritant, want alles klikt en doet, dus als je er naast zit, kan het vrij ergerlijk zijn.

Fidget spinner misschien?

Stampeltje

Re: Fidget toy voor op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:57

De webshop toys42hands is wellicht een interessante om te checken

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:59

Ik wilde je al tippen voor de fidget toy in de eerste link! Hij staat ook wel bekend als 'stephie'. Hij is absoluut niet 'flimsy'/gammel, hij is zeker niet meteen stuk.
De fidget cube in de tweede link is ook fijn, maar ik vind de stephie/chain fidget fijner. De stephie maakt ook geen geluid, wat de fidget cube wel enigszins doet.

Ik vind zooien met neocube magneetballetjes ook fijn. 'Kneden' in mijn handen, lijntjes of figuurtjes maken... Ik ben zelf nog geen magneetjes kwijtgeraakt. Ze zijn alleen wel relatief duur (ik heb de mijne cadeau gekregen) en ik zou ze niet in het bereik van jonge kinderen of huisdieren bewaren.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 15:23

Ik heb zo'n fidgetcube als in je 2e linkje. Er zitten een aantal dingen op die geluid maken, maar gelukkig ook kanten die geluidloos zijn. Ik vind het een fijn ding.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 15:32

Als je van ringen houdt zou ik even zoeken op fidget ring of anti stress ring of iets in die trant. Zitten vaak draaiende elementen aan waar je mee kunt prutsen en ze zien er vaak heel elegant uit. Perfect voor op werk denk ik (mits je daar ringen mag dragen uiteraard).

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 15:48

Ik zat ook te kijken naar een ring omdat die idd mooi elegant en verder onopvallend zijn, maar ik ben niet zo'n sieradentype... Zelfs mijn trouwring ligt in een laatje :=

Dank ook voor de andere tips al. Mss is de cube dan meer wat voor thuis.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 16:20

Je hebt een Tangle Teezer: deze vind ik erg fijn omdat ze stil zijn. Of een houten pocket puzzel. Dat zijn houten blokjes die aan elkaar zitten dmv. Een elastiek. Zo'n zakje met een knikker erin zijn ook fijn; ook makkelijk zelf te maken met een knikker en een gehaakt omhulsel. Fidget ringen zijn ook stil.

Ik ben zelf ook fan van de fidget cube maar weet niet hoe stil stil moet zijn, aangezien je die knopjes nog wel eens wil horen.

Een stressbal raad ik niet aan, ik zat een keer onder de poeder nadat ik iets te enthousiast was :+

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 16:24

leerhulpmiddelen. nl is een fijne site, ze hebben heel veel verschillende dingen en ook telkens weer nieuwe opties dus daar zit vast iets bij! adviseer ik ook vaak voor mijn clienten als ze friemelig zijn.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 16:35

eclair98 schreef:
... Zo'n zakje met een knikker erin zijn ook fijn; ook makkelijk zelf te maken met een knikker en een gehaakt omhulsel.

Wat slim! Ik heb er een keer een in de hand gehad en vond het inderdaad een heel fijne frutsel, maar had nog geen idee hoe je er aan komt :+ Zo kan ik er misschien toch zelf een maken.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 17:15

jeetje77 schreef:
Ik heb zo'n fidgetcube als in je 2e linkje. Er zitten een aantal dingen op die geluid maken, maar gelukkig ook kanten die geluidloos zijn. Ik vind het een fijn ding.

:j +1 ik gebruik de mijne (volledig zwart) ook gerust op kantoor. Zoveel geluid maakt hij echt niet.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 17:21

Ik gebruik een accupuntuurring als widget. Als je kantoorwerk hebt zorgt het ook nog dat je handen warm blijven en dat je geen pijn krijgt. Hij is stil en ik ben er nog steeds niet klaar mee. :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 18:19

Wat voor een is dat Fair? Dat klinkt interessant!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:25

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:41

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:44

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:03

secricible schreef:

Die inderdaad. Ik gebruik het helemaal niet als sieraad ofzo, puur om te frummelen als ik achter mijn bureau zit. Het werkt voor mij ook goed tegen handpijn en dus ook een fijne fidget om tussendoor te doen. :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:17

De bouncing putty 0,79ct van de action is ook top.
Meer een stressbal idee dan echt fidgeting. Maar het is stil en gaat vrij lang mee.