Gekneusde arm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Gekneusde arm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 16:10

Zondag gevallen en arm flink gekneusd. Kan m niet gebruiken.nu aan paracetamol en naproxen.
Ik overweeg arnicagel,msmgel of traumeel te bestellen voor de spieren.helpt zoiets echt?ook nog als je er op dag 3 mee begint?
Welke te bestellen?

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Gekneusde arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:59

Ik zou gewoon informeren bij de huisarts hierover.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 18:14

Al geweest en naproxen op recept gekregen.is pijnstiller.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:23

Uh, weet je zeker dat er geen pezen/ligamenten door zijn of botbreuken? Niet kunnen bewegen is vaak een breuk. Bewegen met veel pijn is vaak een kneuzing.

Traumeel heb je ook in gel. Kan je die niet proberen?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 18:55

Ha heeft alles bevoeld, was niks vreemds te voelen en niet pijnlijk,behalve op de spieren. Kan wel iets bewegen maar met enorme pijnscheuten.
Tis niet dik of verkleurd.
Kan de arm niet volledig strekken of buigen of de handpalm opzij of naar boven draaien.
Zou echt een spierprobleem/kneuzing zijn volgens ha.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 20:09

Arnica heet in het Nederlands valkruid. En daar helpt het ook prima bij.
MSM is ook niet gek bij kneuzingen.
(Traumeel is volgens mij 'gewoon' Arnica.)

(Huisartsen leren helaas niets meer over kruiden. En zelfs bij apothekers is het afgeschaft. Maar kruiden kunnen nog net zo goed genezen als honderd of duizend jaar geleden.)

Beterschap!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 20:20

Ik zweer bij m'n Arnica olie :j

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:05

Als het nu na een paar dagen niet verbeterd is qua pijn zou ik een foto laten maken. Een breukje of scheurtje kan heel pijnlijk zijn en is niet te voelen.

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:31

Traumeel heeft mij na val paard goed geholpen qua blauwe plek en beursheid! Maar niet bewegen klinkt inderdaad alsof er meer aan de hand is. Sterkte!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:32

Ik kon gewoon lopen op m'n gebroken been. Dus als dit niet binnen een week verbetert zou ik om een foto vragen. Dingen om te smeren zou ik kijken naar iets wat vochtafdrijvend werkt en eventueel ontstekingsremmend.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:42

Arnica en Traumeel zijn echt onwijs fijn om te smeren. Ook op dag drie. Gewoon wat halen bij de drogist en smeren maar. Het kan in principe geen kwaad namelijk. Enige is natuurlijk als het geen kneuzing is en het wel een scheurtje of iets zit en het dus pijnlijk blijft je alsnog een keer hij de huisarts aan moet kloppen voor een foto en/of scan.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:42

Eerste paar dagen mag je er best nog zo nu en dan een kwartiertje wat ijs op leggen. De wisseling tussen koud en weer opwarmen verhoogt de doorbloeding en dus stimulatie van de genezing.

Ook arnica en groene leem hebben deze werking. Je kunt dit naast elkaar gebruiken.

Als je alleen gewoon suf op je arm bent gevallen zonder ook nog een paard erbij bovenop of zoiets heftigs, dan zou je meestal na ongeveer een week moeten merken dat bepaalde bewegingen al iets minder pijnlijk zijn. Is dat niet het geval dan als de sodemieter foto’s laten maken!

Vaak hebben huisartsen niet echt genoeg expertise om verschil te kunnen merken tussen gekneusd en een kleine schone breuk. Ik vind het gek dat je niet doorverwezen bent om voor de zekerheid een foto te laten maken.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 23:29

Voltaren K extra sterk bij bv kruidvat, ernaast koelen met ijs(bv dmv plastic bekertjes vullen net water en in diepvries laten) dan na bevroren ijs je spier masseren aantal minuten over het pijnlijke spieren) Doet even pijn( wel steeds afwisselend van plek masseren) maar daarna als goed is beter gaan.
Anders coolpack erop leggen 20 minuten a 15 minuten. Ijs werkt pijnstillend ook

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 07:44

Dank voor de reacties.
De pijnscheuten worden iets minder intens inmiddels.en hebben zich vetplaatst naar bovenarm achterkant.
Kan de arm al ietsmeer bewegen,maar nog niet volledig buigen of strekken.
Wel lichte vebetering gelukkig,maar gaat heel langzaam. Kan nog niks vastpakken met mn hand ( krachtzetten doet pijn in arm) en heb overal hulp bij nodig. Ben er al wel klaar mee.
Ben ook niet aan het werk want kan niet achter mn pc zitten en kan mn linker arm/hand niet gebruiken.tis waardeloos zo.
Het was gewoon een val zonder paard of iets. Gewoon een uitglijder op straat en opgevangen met de arm denk ik.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:13

Wonderolie ook wel arganolie werkt ook erg goed, bij spier en bot pijn werkt het goed. Dus ook bij artrose.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:25

veneri schreef:
….. Kan nog niks vastpakken met mn hand ( krachtzetten doet pijn in arm) en heb overal hulp bij nodig. ….

Dat je nu met pijnstillers nog steeds niets kunt vastpakken zou voor mij al een reden zijn om een foto te laten maken.
Opvangen met arm bij uitglijden kun je best wel eens een haarscheur of lengte fractuur aan oplopen. En in dat geval weigeren de spieren richting je hand inderdaad dienst.

Of eigenlijk…. leveren ze je een dienst, want als je wel wat vast pakt duw je daarmee de eventuele scheur uit elkaar.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 08:31

Volgens ha 1 a 2 weken hersteltijd met pijnstilling....
het is wel iets gebeterd.kan hand weer gebruiken om bijv. Mn broodje op znplek te houden bij het smeren, maar een deurklink naar beneden duwen of broek aan/uit doen gaat niet.
Volledig strekken of buigen vanarm lukt ook niet.

denk je dan toch aan een breuk?
Volgens ha komt dit door de spieren die een klap hebben gehad.

mn huisarts is er vrijdag weer.als het dan nog niet beter is,bel ik even voor verwijzing foto.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 09:41

Toch maar even ha gebeld voor overleg en eventuele verwijzing.wordt vanmiddag teruggebeld.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:47

Ah verstandig veneri. Succes!

Overigens zitten röntgenfoto’s volgens mij in het basispakket. Zit je alleen misschien met eigen risico.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:50

Klinkt mij als een breukje/scheurtje in de caput radius.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 14:59

Heb een verwijsbrief gekregen voor rontgenfoto. Ik kan op een poli vlakbij zonder afspraak direct morgen terecht,of kan naar een ziekenhuis iets verderop waar een afspraak voor gemaakt moet worden.
De poli dichtbij heeft mijn voorkeur vanwege het gemak en er zo heen kunnen,maar daar zijn geen mogelijkheden voor direct verder behandelen als er een breukje blijkt te zitten.

Hoe gaat het in zijn werk als er wel een breukje/scheurtje blijkt te zitten?
Heeft het zin om naar het ziekenhuis te gaan voor de foto,omdat ze daar direct verder zouden kunnen behandelen?of zou er toch eerst een vervolgafspraak gemaakt worden nav de uitslag voor eventuele verdere behandeling?

De pijn is een stuk minder, kan de arm iets beter buigen maar nog lang niet volledig. Kan de arm ook nog niet volledig strekken en kan geen kracht zetten met de hand. ( denk aan een deurklink openen, bord of glas vasthouden) aan en uit kleden gaat wel iets beter,maar is nog wel erg gevoelig in de pols.
Kan de handpalm ook nog niet naar boven draaien,maar wel iets op de zijkant.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 19:30

Kneuzen duurt langer dan een breuk.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 20:50

Wat de oorzaak ook is,ik hoop snel mijn arm en hand weer normaal te kunnen gebruiken. Ga wel een foto laten maken om een breuk of scheurtje uit te kunnen sluiten.
Heb vorige week niet gewerkt en ook helemaal niks kunnen doen, ga morgen op eigen tempo en gevoel weer proberen (thuis) te werken. Even kijken hoe dat gaat.
Qua timing is dit echt balen, zit midden in een verhuizing en bijbehorende klusperiode en kan nu niks doen.
Er zijn wel wat dingen die deze week gedaan moeten worden ivm oplevering van het vorige huis. Hoop dus echt dat het alleen een spierkwestie is, hoewel je die ook niet moet overbelasten natuurlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 21:03

Of het nu een spier kwestie of iets anders is, je kunt nog steeds je arm niet gebruiken.
Wanneer je ondanks pijnstillers niets met je hand kunt is wel heel vreemd. Succes morgen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 21:12

TS als foto's geen breuk laten zien vraag dan eens of er aan crps gedacht is.

Ik herken het gedeelte van geen kracht kunnen zetten of een glas vasthouden.

Als ik jou was zou ik morgen even binnenlopen op de polie. Vaak wordt je wel gebeld als er een breuk te zien is of is de volgende dag via je huisarts de uitslag op te vragen