Barbotage heup

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Barbotage heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-24 08:34

Al meer dan 25 jaar loop ik met veel klachten in mijn hele lijf maar vooral mijn rug en heupen. Al jaren komen ze met fibromyalgie aan maar mijn ontstekingswaarden zijn altijd te hoog. Nu bleek dat ik verkalking heb in de heup (beide kanten) en hierdoor onstaat er steeds een slijmbeursontsteking.
De reumatoloog had het toen over Barbotage maar vond dat ik daar niet te snel aan moest willen en zelf lees ik wisselende dingen. Inmiddels ben ik aan het compenseren met bewegen en schiet het geregeld in mijn rug.

Ik ben dus een beetje op zoek naar ervaringen of wat ik eventueel nog zou kunnen. Spuiten voor de slijmbeursontsteking heb ik al 3x gehad aan beide kanten. Helpt wel maar vaker mag niet. Beetje ten einde raad. Dus laat maar eens weten.

Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Barbotage heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 09:01

Osteopaat. Maar wel een goede met een berg ervaring en het liefste die ook fysio is.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-24 09:15

Palmera schreef:
Osteopaat. Maar wel een goede met een berg ervaring en het liefste die ook fysio is.


Maar die krijgt een verkalking weg, daar heb ik een beetje een hard hoofd in.

gillian

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 09:21

Ik ben onder behandeling bij een Dorn therapeut die tevens sportmasseur is.
Van jongs af aan ben ik aan het sukkelen met mijn lijf. Alle peuten die er zijn al gehad, zonder resultaat.
Diverse ziekenhuis bezoeken, reumatoloog, orthopeed, noem maar op. Zonder resultaat maar wel blijft de pijn in mijn lijf.
Via via ben ik bij hem uitgekomen en inmiddels ben ik een half jaar onder behandeling en loop pijnvrij.
Behandelingen zijn echt heel pijnlijk, doordat mijn spieren zo enorm vast zitten en dus mijn gewrichten krom trekken, maar zodra ik naar buiten loopt voel ik resultaat.

ellepel

Berichten: 47564
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 09:35

Maar de vraag is over kalk afzetting in de pezen en de behandeling daarvan.
Heb jij ook kalk dan wat met jouw behandeling weg gaat?


Jesito ik zou het wel doen denk ik.
IK heb zelf ervaring met kalk in pezen van de schouders en ik kan me voorstellen dat als het zoveel ellende steeds oplevert ik wel zou kiezen voor barbotage.
Is trouwens wel duidelijk dat het om grote stukken kalk gaat die jouw lichaam moeilijk zelf kan opruimen?

Anna79

Berichten: 3397
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 09:36

Ik heb ervaring met barbotage in mijn schouder, dat deed niks.
Ook heb ik verkalking in mijn heup. Tot nu toe helpen fysio-oefeningen mij goed, de spier in mijn bovenbeen naar mijn heup is namelijk heel stijf en als ik goed rek wordt de pijn veel minder.
Maar ik heb dus geen slijmbeursontsteking (wel vaak in mijn schouder gehad). Aan mijn schouder ben ik overigens uiteindelijk geopereerd.
Heb je al eens shock-wave geprobeerd? Dat wil ook nog wel eens helpen.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Barbotage heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-24 10:08

Ik heb toen niet doorgevraagd waarom de reumatoloog er niet meteen om stond te springen. Ik lees ook echt wel reacties dat het weinig of niks doet en lang pijnlijk blijft.

Shockwave lijkt me mega pijnlijk door de ontsteking die er steeds in zit. Wrijven erover is al best vervelend erop duwen pijnlijk.

Dorn therapie doet mijn masseuse ook, ze heeft al vanalles geprobeerd. Ook al een paar keer cupping gedaan, ook niet echt een feestje. Lijkt allemaal even idd te verlichten, maar is van korte duur.

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 10:20

Ik heb begin dit jaar een barbotage in mijn heup gehad en het heeft niets geholpen. De arts zei dat ik er uiteindelijk mee moet leren leven (heb het minstens zo lang al jij, TS) en dat ik volgend jaar een nieuwe scan moet komen maken om te kijken of het stabiel is gebleven of dat het verergerd is. Daarnaast heb ik slijtage aan de heup, maar omdat ik nog te jong ben willen ze geen operatie doen. Een bezoeker op mijn werk heeft hetzelfde en ook bij haar heeft het niets geholpen. Mijn man heeft zelfs tweemaal een barbotage in zijn schouder gehad en je raadt het misschien al: hielp ook niet. Hopelijk lees je nog ervaringen van mensen waarbij het wel wat heeft gebracht, maar van mijn kant helaas niet.

Hutcherson

Berichten: 7506
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Barbotage heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 13:02

Heb je toevallig ook last van je maag en darm kanaal, allergisch voor bv iets op je huid of lactose etc?


Shockwave is inderdaad vaak pijnlijk en heeft weinig invloed als ik mijn fysio collegas moet geloven. Osteopaat kan ervoor zorgen dat je musculatuur meer ontspant en de doorbloeding verbeterd zodat afvalstoffen afgevoerd kunnen worden. En de behandeling doet geen pijn dus baat het niet dan schaad het ook niet.

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 13:11

Ik heb ook fibromyalgie en ben vekend met heup-/bekkenklachten. In zo'n mate dat ik eigenlijk onderzoekwn in wilde omdat ik slecht liep, veel pijn had, niet goed kon slapen, slecht kon belasten als ik opstond etc. Ik was bang voor artrose of slijtage ofzo.
Ik ben echter eerst naar een sportmasseur gegaan en wat die heeft gedaan weet ik niet, maar ik ben al maandenlang nagenoeg klachtenvrij.
De masseur gaf aan dat er, door verkeerde belasting, een ontstekingsreactie op de banden/pezen zaten en die is nu weg.

Ik zou je willen aanraden eens naar een goede sportmasseur te gaan om te kijken in hoeverre die eerst je klachten kan verlichten.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 08:14

Shenavallie schreef:
Ik heb begin dit jaar een barbotage in mijn heup gehad en het heeft niets geholpen. De arts zei dat ik er uiteindelijk mee moet leren leven (heb het minstens zo lang al jij, TS) en dat ik volgend jaar een nieuwe scan moet komen maken om te kijken of het stabiel is gebleven of dat het verergerd is. Daarnaast heb ik slijtage aan de heup, maar omdat ik nog te jong ben willen ze geen operatie doen. Een bezoeker op mijn werk heeft hetzelfde en ook bij haar heeft het niets geholpen. Mijn man heeft zelfs tweemaal een barbotage in zijn schouder gehad en je raadt het misschien al: hielp ook niet. Hopelijk lees je nog ervaringen van mensen waarbij het wel wat heeft gebracht, maar van mijn kant helaas niet.


Bedankt voor je reactie. Vervelend dat je ook zoveel last hebt. Tja en ermee leren leven heb ik al zo vaak gehoord. Ik moet er veel voor laten vooral vanaf vrij jonge leeftijd. Ik heb zelfs al eens uitgesproken dat ik hopelijk geen 90 jaar hoef te worden.

Wat jij zegt dat het niks helpt is ook wat ik vaak hoor en lees. Veel mensen houden lang last van de barbotage zelf, nog meer last. Zo lastig dit.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 08:15

Hutcherson schreef:
Heb je toevallig ook last van je maag en darm kanaal, allergisch voor bv iets op je huid of lactose etc?


Shockwave is inderdaad vaak pijnlijk en heeft weinig invloed als ik mijn fysio collegas moet geloven. Osteopaat kan ervoor zorgen dat je musculatuur meer ontspant en de doorbloeding verbeterd zodat afvalstoffen afgevoerd kunnen worden. En de behandeling doet geen pijn dus baat het niet dan schaad het ook niet.


Oke dank je wel. Ga het zeker overwegen.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 08:17

Goof schreef:
Ik heb ook fibromyalgie en ben vekend met heup-/bekkenklachten. In zo'n mate dat ik eigenlijk onderzoekwn in wilde omdat ik slecht liep, veel pijn had, niet goed kon slapen, slecht kon belasten als ik opstond etc. Ik was bang voor artrose of slijtage ofzo.
Ik ben echter eerst naar een sportmasseur gegaan en wat die heeft gedaan weet ik niet, maar ik ben al maandenlang nagenoeg klachtenvrij.
De masseur gaf aan dat er, door verkeerde belasting, een ontstekingsreactie op de banden/pezen zaten en die is nu weg.

Ik zou je willen aanraden eens naar een goede sportmasseur te gaan om te kijken in hoeverre die eerst je klachten kan verlichten.


Doe ik al jaren en al verschillende massages en technieken geprobeerd. Laatst eens een andere geprobeerd maar de verlichting is er wel maar heel kort.

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:56

jesito schreef:
Shenavallie schreef:
Ik heb begin dit jaar een barbotage in mijn heup gehad en het heeft niets geholpen. De arts zei dat ik er uiteindelijk mee moet leren leven (heb het minstens zo lang al jij, TS) en dat ik volgend jaar een nieuwe scan moet komen maken om te kijken of het stabiel is gebleven of dat het verergerd is. Daarnaast heb ik slijtage aan de heup, maar omdat ik nog te jong ben willen ze geen operatie doen. Een bezoeker op mijn werk heeft hetzelfde en ook bij haar heeft het niets geholpen. Mijn man heeft zelfs tweemaal een barbotage in zijn schouder gehad en je raadt het misschien al: hielp ook niet. Hopelijk lees je nog ervaringen van mensen waarbij het wel wat heeft gebracht, maar van mijn kant helaas niet.


Bedankt voor je reactie. Vervelend dat je ook zoveel last hebt. Tja en ermee leren leven heb ik al zo vaak gehoord. Ik moet er veel voor laten vooral vanaf vrij jonge leeftijd. Ik heb zelfs al eens uitgesproken dat ik hopelijk geen 90 jaar hoef te worden.

Wat jij zegt dat het niks helpt is ook wat ik vaak hoor en lees. Veel mensen houden lang last van de barbotage zelf, nog meer last. Zo lastig dit.

Herkenbaar, dit heb ik ook vaak genoeg hardop gezegd. En dan te bedenken dat mensen met jeuk aan een teen zich al ziek melden, maar dat je zelf gewoon door blijft gaan ondanks alle ongemakken. Heb jij dat ook? Ik wil gewoon echt niet thuis zitten of toegeven, dan word ik helemaal gek, maar dit is ook niet gezond om mee door te gaan. Zo lastig... -O-

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 22:20

Citaat:
Ik heb begin dit jaar een barbotage in mijn heup gehad en het heeft niets geholpen. De arts zei dat ik er uiteindelijk mee moet leren leven (heb het minstens zo lang al jij, TS) en dat ik volgend jaar een nieuwe scan moet komen maken om te kijken of het stabiel is gebleven of dat het verergerd is. Daarnaast heb ik slijtage aan de heup, maar omdat ik nog te jong ben willen ze geen operatie doen. Een bezoeker op mijn werk heeft hetzelfde en ook bij haar heeft het niets geholpen. Mijn man heeft zelfs tweemaal een barbotage in zijn schouder gehad en je raadt het misschien al: hielp ook niet. Hopelijk lees je nog ervaringen van mensen waarbij het wel wat heeft gebracht, maar van mijn kant helaas niet.


Bedankt voor je reactie. Vervelend dat je ook zoveel last hebt. Tja en ermee leren leven heb ik al zo vaak gehoord. Ik moet er veel voor laten vooral vanaf vrij jonge leeftijd. Ik heb zelfs al eens uitgesproken dat ik hopelijk geen 90 jaar hoef te worden.

Wat jij zegt dat het niks helpt is ook wat ik vaak hoor en lees. Veel mensen houden lang last van de barbotage zelf, nog meer last. Zo lastig dit.[/quote]
Herkenbaar, dit heb ik ook vaak genoeg hardop gezegd. En dan te bedenken dat mensen met jeuk aan een teen zich al ziek melden, maar dat je zelf gewoon door blijft gaan ondanks alle ongemakken. Heb jij dat ook? Ik wil gewoon echt niet thuis zitten of toegeven, dan word ik helemaal gek, maar dit is ook niet gezond om mee door te gaan. Zo lastig... -O-[/quote]

Ja dat herken ik idd wel. Soms zeg ik tegen mezelf: stel je niet aan er zijn ergere dingen.aar soms trek ik het echt even niet en denk ik echt hoe dit verder moet. Ik ben ook niet iemand die ermee te koop loopt, maar ik loop soms een beetje uhhhh teugelkreupel

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Barbotage heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 00:17

Ik had een enorme kalkafzetting in mijn schouder, dat is met fysio verholpen. Tenminste ik ben voor het grootste gedeelte pijnvrij.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 06:21

Wintu schreef:
Ik had een enorme kalkafzetting in mijn schouder, dat is met fysio verholpen. Tenminste ik ben voor het grootste gedeelte pijnvrij.


Oke dat klinkt hoopvol. Ik had me idd bedacht om dadelijk eens een fysio te bellen ook om me weer mobieler te krijgen.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Barbotage heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 07:28

Shockwave kan bij een hielspoor wel wat doen tegen de kalk. Hoe dat in een heup met slijmbeurs zit weet ik niet.
Bij peesontstekingen is er bij de fysio ook nog EPTE. Dan wordt er stroom door het aangetaste deel geleid. Misschien kun je daar ook nog eens naar kijken.

Dus misschien een fysio bellen die shockwave en EPTE kan doen?

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Barbotage heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 08:34

Ik heb morgenvroeg een afspraak bij een fysio gemaakt. Ben benieuwd wat de opties zijn.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 08:35

germie schreef:
Shockwave kan bij een hielspoor wel wat doen tegen de kalk. Hoe dat in een heup met slijmbeurs zit weet ik niet.
Bij peesontstekingen is er bij de fysio ook nog EPTE. Dan wordt er stroom door het aangetaste deel geleid. Misschien kun je daar ook nog eens naar kijken.

Dus misschien een fysio bellen die shockwave en EPTE kan doen?


Shockwave heb ik idd toen bij hielspoor laten doen, maar dit deed zoveel pijn mede door de ontsteking. Na zo'n behandeling kon ik helemaal niks meer.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:00

jesito schreef:
germie schreef:
Shockwave kan bij een hielspoor wel wat doen tegen de kalk. Hoe dat in een heup met slijmbeurs zit weet ik niet.
Bij peesontstekingen is er bij de fysio ook nog EPTE. Dan wordt er stroom door het aangetaste deel geleid. Misschien kun je daar ook nog eens naar kijken.

Dus misschien een fysio bellen die shockwave en EPTE kan doen?


Shockwave heb ik idd toen bij hielspoor laten doen, maar dit deed zoveel pijn mede door de ontsteking. Na zo'n behandeling kon ik helemaal niks meer.

En ik was 2 uur pijnvrij (waarna het helaas gewoon terugkwam), of merkte helemaal niets na behandeling. Extra pijn nooit gehad. De behandeling zelf is wel gevoelig tot misschien wat pijnlijk.
Iedereen reageert er anders op, en het gaat er natuurlijk om dat het uiteindelijk helpt.
Dus hopelijk kan de fysio wel iets betekenen voor de ts

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 10:52

Moest even opzoeken wat die EPTE behandeling is. Dit heb ik dus uiteindelijk gehad aan mijn voet hielspoor. Dit heeft wel geholpen. Na allerlei behandelingen en een operatie aan mijn voet.
Alleen mijn rug en heupen is een erg uitgebreid probleem dus om alles plat te leggen;)

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 12:13

Ben vanmorgen geweest en moet zeggen dat de knul er een redelijke goede kijk op had. Zonder teveel te vertellen kon hij de pijnpunten voelen en benoemen. Hij heeft een plan voor me en ik moet gaan trainen doormiddel van wat krachttraining zodat de spieren meer op kunnen vangen. Maar eerst moest ik weer los gemaakt. Dus ben een half uur gemarteld en daarna voelde het al een stuk beter. Nu wat beurs. Dat los maken zal nog 1 of 2 x gebeuren en dan gaan we aan de krachttraining en oefeningen. Als hiermee de klachten verergeren of niet weg gaan moet ik naar de dokter toch weer eens voor een röntgen ofzo. Ben benieuwd. Denk wel dat het opzicht een goed plan is, nu nog hopen dat het gaat werken. En ik zal die training bij gaan houden en dat is al zoiets, ik heb zo'n pleurishekel aan dat sporten. Er zullen altijd klachten blijven door alle gedoe in mijn lijf maar ik zie wel in dat er soms wat extra bewogen moet worden.

lique68
Berichten: 334
Geregistreerd: 12-03-18

Re: Barbotage heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 16:13

mijn man had ook kalkafzetting in zijn schouders is daar ook aan geholpen, gaf enigszins verlichting, ook tennisarm en andere klachten in zijn arm, maar wat bij hem erg goed helpt en zelfs de dag erna al verlichting geeft is bloedzuigers, bloedzuigertherapie, werkt voor hem echt fantastisch, zeker voor slijmbeurs ontsteking, misschien is het het proberen waard al moet je er wel open voor staan. :)

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Barbotage heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 16:41

Tja, sporten...
Het is een stukje onderhoud van/ zorgen voor je lichaam. Net als gezond eten, niet roken en waar nodig een onderhoudsbeurt bij een masseur, fysio of -peut.
Succes, ik hoop dat het je iets brengt.