Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shenavallie schreef:Ik heb begin dit jaar een barbotage in mijn heup gehad en het heeft niets geholpen. De arts zei dat ik er uiteindelijk mee moet leren leven (heb het minstens zo lang al jij, TS) en dat ik volgend jaar een nieuwe scan moet komen maken om te kijken of het stabiel is gebleven of dat het verergerd is. Daarnaast heb ik slijtage aan de heup, maar omdat ik nog te jong ben willen ze geen operatie doen. Een bezoeker op mijn werk heeft hetzelfde en ook bij haar heeft het niets geholpen. Mijn man heeft zelfs tweemaal een barbotage in zijn schouder gehad en je raadt het misschien al: hielp ook niet. Hopelijk lees je nog ervaringen van mensen waarbij het wel wat heeft gebracht, maar van mijn kant helaas niet.
Hutcherson schreef:Heb je toevallig ook last van je maag en darm kanaal, allergisch voor bv iets op je huid of lactose etc?
Shockwave is inderdaad vaak pijnlijk en heeft weinig invloed als ik mijn fysio collegas moet geloven. Osteopaat kan ervoor zorgen dat je musculatuur meer ontspant en de doorbloeding verbeterd zodat afvalstoffen afgevoerd kunnen worden. En de behandeling doet geen pijn dus baat het niet dan schaad het ook niet.
Goof schreef:Ik heb ook fibromyalgie en ben vekend met heup-/bekkenklachten. In zo'n mate dat ik eigenlijk onderzoekwn in wilde omdat ik slecht liep, veel pijn had, niet goed kon slapen, slecht kon belasten als ik opstond etc. Ik was bang voor artrose of slijtage ofzo.
Ik ben echter eerst naar een sportmasseur gegaan en wat die heeft gedaan weet ik niet, maar ik ben al maandenlang nagenoeg klachtenvrij.
De masseur gaf aan dat er, door verkeerde belasting, een ontstekingsreactie op de banden/pezen zaten en die is nu weg.
Ik zou je willen aanraden eens naar een goede sportmasseur te gaan om te kijken in hoeverre die eerst je klachten kan verlichten.
jesito schreef:Shenavallie schreef:Ik heb begin dit jaar een barbotage in mijn heup gehad en het heeft niets geholpen. De arts zei dat ik er uiteindelijk mee moet leren leven (heb het minstens zo lang al jij, TS) en dat ik volgend jaar een nieuwe scan moet komen maken om te kijken of het stabiel is gebleven of dat het verergerd is. Daarnaast heb ik slijtage aan de heup, maar omdat ik nog te jong ben willen ze geen operatie doen. Een bezoeker op mijn werk heeft hetzelfde en ook bij haar heeft het niets geholpen. Mijn man heeft zelfs tweemaal een barbotage in zijn schouder gehad en je raadt het misschien al: hielp ook niet. Hopelijk lees je nog ervaringen van mensen waarbij het wel wat heeft gebracht, maar van mijn kant helaas niet.
Bedankt voor je reactie. Vervelend dat je ook zoveel last hebt. Tja en ermee leren leven heb ik al zo vaak gehoord. Ik moet er veel voor laten vooral vanaf vrij jonge leeftijd. Ik heb zelfs al eens uitgesproken dat ik hopelijk geen 90 jaar hoef te worden.
Wat jij zegt dat het niks helpt is ook wat ik vaak hoor en lees. Veel mensen houden lang last van de barbotage zelf, nog meer last. Zo lastig dit.
Citaat:Ik heb begin dit jaar een barbotage in mijn heup gehad en het heeft niets geholpen. De arts zei dat ik er uiteindelijk mee moet leren leven (heb het minstens zo lang al jij, TS) en dat ik volgend jaar een nieuwe scan moet komen maken om te kijken of het stabiel is gebleven of dat het verergerd is. Daarnaast heb ik slijtage aan de heup, maar omdat ik nog te jong ben willen ze geen operatie doen. Een bezoeker op mijn werk heeft hetzelfde en ook bij haar heeft het niets geholpen. Mijn man heeft zelfs tweemaal een barbotage in zijn schouder gehad en je raadt het misschien al: hielp ook niet. Hopelijk lees je nog ervaringen van mensen waarbij het wel wat heeft gebracht, maar van mijn kant helaas niet.
germie schreef:Shockwave kan bij een hielspoor wel wat doen tegen de kalk. Hoe dat in een heup met slijmbeurs zit weet ik niet.
Bij peesontstekingen is er bij de fysio ook nog EPTE. Dan wordt er stroom door het aangetaste deel geleid. Misschien kun je daar ook nog eens naar kijken.
Dus misschien een fysio bellen die shockwave en EPTE kan doen?
jesito schreef:germie schreef:Shockwave kan bij een hielspoor wel wat doen tegen de kalk. Hoe dat in een heup met slijmbeurs zit weet ik niet.
Bij peesontstekingen is er bij de fysio ook nog EPTE. Dan wordt er stroom door het aangetaste deel geleid. Misschien kun je daar ook nog eens naar kijken.
Dus misschien een fysio bellen die shockwave en EPTE kan doen?
Shockwave heb ik idd toen bij hielspoor laten doen, maar dit deed zoveel pijn mede door de ontsteking. Na zo'n behandeling kon ik helemaal niks meer.