Moeite met innemen paracetamol

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffiefreak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 02-05-05

Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 20:30

Ik heb dus moeite met het innemen van paracetamol. Ook oplossen in water, kauwen en zelfs de oplosbare poeder. :r

Ibuprofen daarentegen lukt prima, maar deze is volgens mij niet heel goed voor de maagwand.

Nu zag ik Paracetamol Liquid Caps, hier zit ook poeder in. Kan ik deze poeder eruithalen en met een lepel appelmoes innemen?

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:31

Ken je panadol? Dat is paracetamol in gladde tablet, zonder vies smaakje en veel makkelijker te slikken.

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:32

Je kunt dan ook een paracetamol tablet fijndrukken met een lepel en dat door de appelmoes doen. ;)

Muronia

Berichten: 19703
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:33


DuoPenotti

Berichten: 30580
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:34

Met gewone paracetamol heb ik dat ook. Verder met geen enkele andere pil.

Maar de Liquid gaat prima.
Dus zou het eerst zo eens proberen.

En daar zit toch geen poeder in?

Eloya

Berichten: 5216
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:35

Ovale paracetamol kopen bij kruidvat of etos eigen merk.

Of liquid caps.
Beide stukken veel fijner en met minder vieze smaak.

JoyCiej007

Berichten: 17432
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:35

Shenavallie schreef:
Je kunt dan ook een paracetamol tablet fijndrukken met een lepel en dat door de appelmoes doen. ;)


Zo deed mijn moeder dat vroeger ook bij ons; de tabletten fijnmalen tussen 2 lepels, dan ging er een schep suiker over, we mochten het dan opdrinken met melk of ranja, en voor tegen de vieze nasmaak mochten we niet 1, maar wel 2 dropjes. :o :D

Oh, en voor mijn neefje en nichtje gebruikt ze tegenwoordig zetpillen. Net als met temperaturen vroeger rectaal, heel rustig en liedje zingen.

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:36

De liquid caps zijn ook echt veel makkelijker te slikken, smaken nergens naar :j

ryukapple

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:36

Ik ben er ook slecht in maar met de liquid caps heb ik geen probleem dus die gbruik ik altijd. Maar in liquid caps zoals de naam suggereert zit vloeistof en geen poeder.

Mazida
Berichten: 1398
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:36

Een paracetamol zetpil als alternatief? Die hoef je er alleen maar in te duwen en zit je niet met slikken.

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:37

Ik krijg de tabletten ook niet binnen, maar je hebt ze ook in ovale vorm en die slik ik zo door.
Ik haal die bij het kruitvat.

Sababber

Berichten: 2728
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:38

Wat hier helpt met de gewone paracetamol is je kin naar je borst buigen (achter de loodlijn :+ ) tijdens het doorslikken.

Anders zijn zetpillen ook nog een optie, dan heb je helemaal dat gedoe niet met appelmoes en ranja enzo..

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:38

Ik wilde ook die met bessensmaak aanraden, die smelten in je mond en slik je zo weg :j

De bessensmaak moet je wel met een korreltje (chemisch) zout nemen :+

haffiefreak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 20:42

manzano schreef:
Ken je panadol? Dat is paracetamol in gladde tablet, zonder vies smaakje en veel makkelijker te slikken.

Deze ken ik niet ook het proberen waard.


Shenavallie schreef:
Je kunt dan ook een paracetamol tablet fijndrukken met een lepel en dat door de appelmoes doen. ;)

Ik wist niet of het wel of niet mocht, anders is dit inderdaad een optie.


DuoPenotti schreef:
Met gewone paracetamol heb ik dat ook. Verder met geen enkele andere pil.

Maar de Liquid gaat prima.
Dus zou het eerst zo eens proberen.

En daar zit toch geen poeder in?


Dacht dat mij dat ooit eens verteld is. :o


Eloya schreef:
Ovale paracetamol kopen bij kruidvat of etos eigen merk.

Of liquid caps.
Beide stukken veel fijner en met minder vieze smaak.

Deze heb ik van de DA lukt dus ook niet.

haffiefreak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 20:44

Dan morgen maar liquid caps de bessensmaak en een pot appelmoes kopen.

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:57

Finimal halen. Als je die even in je mond laat zitten met een slok water vallen ze uit elkaar en kun je ze zo doorslikken.

Smelttabletten zijn ook een prima optie, de smaak is echter een beetje chemisch.

In principe moet je capsules nooit open breken. Nu zal het bij een pcm wel loslopen omdat deze niet op de maag werkt, maar de laag om de capsule heen is zo gevormd dat hij pas oplost in de maag en de werkzame stof daar dus ook vrij komt. Bij bv Omeprazol neemt de werking echt af als je ze niet op de juiste manier inneemt. Let hier dus wel op als je besluit een capsule open te maken.

speurneusc

Berichten: 5449
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:01

daarom gebruik ik nerofen, paracetamol lukt mij ook niet, alleen al van de smaak ga ik kockhalzen en kan ik ze niet inslikken.

ik slik al jaren nerofen en mag op doktersadvies zelfs boven de aanbevolen max. nemen als ik dat nodig heb. Als ik al last van mijn maag krijg is het niet daarvan.

daantjuhhh

Berichten: 26993
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:03

Maar los je hem op in een groot glas of een klein bodempje?

Ik los hem op in ongeveer twee eetlepels water.
Dan zijn ze in 1 slok weg.

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:04

Ik ben inmiddels een stuk beter getraind na een aantal rondes antibiotica, wat een joekels zijn dat :') .

Er zijn op internet verschillende filmpjes/instructies te vinden om het je gemakkelijker te maken. Een aantal van de tips die mij erg hebben geholpen zijn deze:
- tong uitsteken en pil achterop je tong al plaatsen terwijl je al een slok water in je mond hebt. Naar voren blijven kijken en probeer je keel 'open' te houden en te slikken.
- heel veel drinken, soms gaat ie gewoon met mazzel mee **\O/**
- als het kan overstappen op een andere pil: alles wat liquid capsules/zachte gladde buitenkant heeft gaat echt een stuk makkelijker naar binnen
- afhankelijk van waarvoor je het slikt, zou je ook ibuprofen kunnen nemen. Maar een vorm van paracetemol binnen kunnen krijgen is altijd makkelijk..

Hopelijk heb je hier ook iets aan! Ik heb zelf anticonceptie jaren uitgesteld, omdat ik zelfs dat niet naar binnen kreeg. Maar inmiddels lukt het allemaal aardig. (Ik kon dus niet anders, moest een aantal keer aan de AB dit jaar en dat leer je het dus vanzelf wel := )

Danielleeee_
Berichten: 3200
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:10

Ik heb een pillenstamper. Dan kun je je paracetamol heel makkelijk vergruizen.

Deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/tabletvergr ... oductImage

Vroeger nam ik altijd zuigtabletten. Inderdaad die met bessensmaak die hierboven is genoemd.

Liquid caps zou ik zeker eens proberen. :) Die zijn geloof ik ook gladder, dus ik denk dat die makkelijker door te slikken zijn.

Jasmijn159

Berichten: 4443
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:16

Wat bij mij werkt: een hap eten (bijvoorbeeld gewoon een boterham met pindakaas oid) en dan kauwen totdat je het normaliter door wil gaan slikken. Dan prop je de paracetamol er bij en je mengt je eten daar als het ware in je mond om heen. En dan de hele boel in één keer doorslikken. Je hebt niet eens het idee dat er een pil in je hap zit.. Echt top.

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:26

Ik gebruik altijd de smelttabletten van Roter, die zijn wel goed te doen. De smaak is niet fantastisch, maar beter dan gewone paracetamol oplossen in water.

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:32

ingvdh schreef:
Ik krijg de tabletten ook niet binnen, maar je hebt ze ook in ovale vorm en die slik ik zo door.
Ik haal die bij het kruitvat.


Ja dit. De ovale kopen.
En ibuprofen slikt beter en werkt beter hier dus ik neem eigenlijk altijd ibuprofen als het nodig is.

callippo

Berichten: 3231
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:32

Jasmijn159 schreef:
Wat bij mij werkt: een hap eten (bijvoorbeeld gewoon een boterham met pindakaas oid) en dan kauwen totdat je het normaliter door wil gaan slikken. Dan prop je de paracetamol er bij en je mengt je eten daar als het ware in je mond om heen. En dan de hele boel in één keer doorslikken. Je hebt niet eens het idee dat er een pil in je hap zit.. Echt top.

Dit werkt inderdaad goed!

En ik heb een tijd lang een dikke laag nutella op mijn paracetamol gedaan en kon ze op die manier makkelijk doorslikken :Y)

nevica

Berichten: 1089
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:36

Ik kan ook absoluut geen normale paracetamol weg krijgen. Ik heb ze nu in huis in de vorm van capletten en zo lukt het prima. Volgens mij ook gewoon bij de drogist te krijgen.