Knobbeltje in de nek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Movement

Knobbeltje in de nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-24 21:17

Dag iedereen,

Al een hele lange tijd (ik denk al 1,5 jaar) heb ik een knobbeltje in mijn nek. Hier ben ik toen 1,5 jaar geleden voor naar de dokter geweest en hij gaf aan dat het een cyste was. Maar soms wordt ik echt gek van mijn echte gedachtes en krijg ik allemaal doom scenario's in mijn hoofd van de ergste ziektes. Ik vroeg mij namelijk af of een cyste wel zo lang blijft zitten.

Het gaat om een hard knobbeltje die niet aan de huid vast zit maar wel onder de huid. Als in, ik kan mijn huid er los overheen bewegen maar het zit wel vast op die plek. Het doet verder geen pijn.

Ik zit eraan te denken om er toch weer mee naar de huisarts te gaan, maar de huisarts ziet me alweer aankomen. :') (ik ben vrij snel paniekerig voor ernstige ziektes).

Dit plaatje laat een beetje zien waar het zit, maar dan de rechter rode stip.

Zou het erg zijn om daar weer voor naar de huisarts te gaan?

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:21

Nee hoor, je huisarts heeft gelijk maar wanneer jij je niet goed voelt met dat bultje dan kun je altijd vragen of ze het weg willen halen. Een cyste is onschuldig .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 21-05-24 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:21

Als het er al lange tijd zit, hard is, niet groeit en te bewegen is dan zou ik me niet teveel zorgen maken. Ik heb er eentje links een stuk onder m’n oor en dat is vermoedelijk een verdikte klier. Die zit er al zo lang ik me kan herinneren. Eens in de zoveel tijd als ik voor iets anders bij de huisarts ben, laat ik het voor de zekerheid even checken. Dat kan overigens ook als je niet voor jezelf bij de huisarts hoeft te zijn maar voor een gezinslid bijvoorbeeld.

Coco4life

Re: Knobbeltje in de nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:23

Ik zou gewoon gaan. Je dokter vind het vast niet erg je te helpen, dat is immers zijn werk

hier een puzzel als je je verveelt:
https://www.jigidi.com/created.php?id=4JQ2DH6Y

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:25

Ik heb er eentje op precies dezelfde plek als de linker vlek. Al drie jaar inmiddels, was inderdaad ook een cyste volgens de HA. Het is niet verergerd in die tijd en ik betwijfel of dat inmiddels nog gaat gebeuren.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-24 21:43

Bedankt voor jullie berichten, dat stelt mij al meer gerust!
Als ik mij er aan het eind van de werkweek nog zo over voel, dan kan ik altijd nog even langs gaan. Dat gevoel van angst komt meestal in golven, het belangrijkste is denk ik dat ik mijn huisarts wat meer moet vertrouwen.

Meestal komt die angst met de gedachtes 'maar hoe weet hij zeker dat het een cyste is, door alleen maar te voelen?' Maar dan denk ik, ik heb ook laatst mijn bloed laten onderzoeken (voor een totaal andere reden) maar daar werden wel rode en witte bloedcellen gemeten. En dan denk ik bij mijzelf, als het iets ergs was, dan was dat vast wel zichtbaar in het bloed.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:18

De vraag is wat je belangrijker vindt, je eigen gemoedsrust of wat de dokter van je vindt. Als je je echt zorgen maakt moet je gewoon bellen. Tenzij je echt van jezelf weet dat het nergens op slaat. Dan moet je professionele hulp zoeken voor je irreële angsten.
Voor de volgende keer is het misschien raadzaam om al je vragen van tevoren op te schrijven, zodat je tijdens het consult echt goed kunt doorvragen. Kan het écht niet iets anders zijn? Kunt u dit echt garanderen of is er toch een kleine kans dat het wel iets naars is of wordt? Mag er een echo/punctie gemaakt worden? Kan het verwijderd worden? Hoe weet u zo zeker dat het niets ernstigs kan zijn? Enz enz. De dokter is er wel voor jou. Uiteindelijk betalen wij het met zijn allen en dan mag je ook op je strepen staan en al je vragen stellen. Echter als de dokter nul reden heeft om aan te nemen dat het iets ernstigs is, moet je er wel rekening mee houden dat de dokter jou niet MAG doorsturen voor nader onderzoek. En dan kun je hooguit nog privé een arts zoeken en er zelf voor dokken wellicht. Maar via het reguliere systeem kom je er dan niet door.

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:40

Die heb ik ook. Maar vooral links. Ik merk wel verschil met wanneer mijn weerstand omlaag gaat, dan heb ik het idee dat het zwelt. Heb jij dat ook?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:41

Mijn zoontje heeft er 3 ze zitten op zn voorhoofd net onder zn haar. Precies hetzelfde als jij ze omschrijft. Iedere keer als hij naar de dokter moet voor een vaccinatie of wat dan ook kijkt hij er even naar maar ze veranderen niet en ook mijn dokter zegt cystes niks aan doen nu.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 01:00

Ik heb ook een bultje zitten. Heb wel door lopen zeuren bij de huisarts.

Bleek uiteindelijk na een MRI een verkalking van spier te zijn en chronisch spierprobleem zoals het mij verteld is.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met ontstekingsreuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 07:44

Ik had ook een bultje in mijn nek wat volgend de ha een cyste was.
Ze wilde hem er idd niet uithalen.
Jaren later werd hij wel groter (eerst formaat erwt en later stuiterbal).
Toen weer mee naar de ha gegaan en toen gaf hij aan hem er niet zelf meer uit te halen en moest naar het ziekenhuis.
Afspraak gemaakt, zou gewoon poliklinisch gedaan worden.
Kom ik daar zegt de arts, nee doe ik niet onder plaatselijke verdoving. Ik kan het waarschijnlijk niet goed genoeg verdoven en teveel spieren.
Dat werd dus een nieuwe afspraak en onder narcose.
Arts zei later dat het idd niet was gelukt onder plaatselijke verdoving. Zat idd om spieren heen.
Ze zeiden wel dat als ze klein blijven ze de cysten eigenlijk altijd laten zitten. Bij weg halen is de kans groot dat er een nieuwe komt.
Klopt later een klein stukje verder een nieuwe. Maat die groeit niet en zit er nu al zo'n 20 jaar

Heel veel paardenspullen te koop https://www.marktplaats.nl/u/wgm/506611/
Volg Bo en haar verwachte veulentje [FA] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:38

Mijn man en twee van onze kinderen hebben dit ook zo'n knobbeltje. Huisarts zei dat veel mensen dit daar hebben en zolang het stabiel is niks mee doen is idd zoals hij zei een cyste

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:33

Hier ook een bultje net onder m’n ribben. HA zei ook cyste. Hij gaf mee zolang het los zit van de huid en het niet groeit, er niks aan de hand is. Zit er inmiddels al dik 5 jaar.

Niet perfect is ook goed

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-24 18:12

Het is een tijdje geleden sinds ik voor het laatst last had van een lage weerstand, mocht het weer gebeuren dan hou ik het in de gaten om te kijken of het dan wat groter wordt.

Het knobbeltje zit niet aan de huid vast maar wel daaronder, dus aan de spieren denk ik? In iedergeval geruststellend om te horen dat er meer zijn die daar een cyste hebben zitten en dat dit verder geen kwaad kan.

Mocht ik binnenkort nog naar de huisarts moeten voor één of andere reden, dan vraag ik wel even of hij er nog eventjes naar wil kijken.

Bedankt voor jullie berichten, dat doet mij goed!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie