Pillendoosjes

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Iris82

Pillendoosjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-24 22:42

Ben op zoek naar een pillenweekdoos voor 7 dagen. Alleen ik krijg niet echt goed gevonden wat ik nou zoek.

Ze zijn of te klein, of te lomp. Of het klepje gaat niet helemaal open. Of je kunt m vervolgens niet makkelijk dicht doen.

Met de volgende eisen:
- Alleen 7 vakjes (gebruik ze alleen voor savonds)
- Grote vakjes (ik gebruik een aantal medicijnen met daarnaast ook een aantal supplementen die veel ruimte innemen :+ )
- Niet te gammel, maar ook niet te lomp

Ik weet niet of ik daarmee te veeleisend ben, maar ik hoor graag ervaringen van anderen. :)

Poking Stick: about 30cm long [&], that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Yenni

Re: Pillendoosjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:59

Medicatie kan via de apotheek en huisarts via een rol worden aangevraagd. Medicatie zit dan netjes in zakjes als je dat makkelijker vind op een rol. Zo zit alles elkaar

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:03

Je wilt maar 1 vakje perdag? Dan zijn idd vaak beetje gammele dingen of te weinig ruimte per dag.
Mijn zoon heeft deze, ondat hij per dag 5 verschillende tijdsmomenten heeft dat hij pillen moet innemen. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon per vakje verschillende pillen doen. Wel handig met vullen voor de hele week. Kun je makkelijk in 1 oogopslag zien of alles klopt.
Bekijk Anabox 7 dagen - Pillendoosje - Overzichtelijk - Medicijn box met dag aanduiding op: https://www.bol.com/nl/p/anabox-7-dagen ... _iphoneapp

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:04

Ik heb deze en die bevalt prima. Ik heb ook flink wat medicatie op een dag en het past goed in de grote vakken. Het is een redelijk compact doosje dat ook gemakkelijk in mijn handtas past.

De rol van de apotheek vind ik echt zo’n verspilling van plastic, en het is een kleine moeite om het doosje iedere vrijdag klaar te zetten.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:25

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:37

Ik heb dit doosje. Ik heb dan 2 doosjes, 1 voor de ochtend naast mijn bed, en 1 voor de avond in de keuken. Ik ben er heel tevreden mee. Een vakje is 3,5 cm breed en 3 cm lang.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 04:53

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 05:03

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:02

De action heeft er ook eentje :)

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:12

Bij producten van Aliexpress en doosjes die voor het opbergen van andere spullen zijn gemaakt zou ik mijzelf afvragen of dat food-safe materiaal is, je stopt er immers iets in wat je daarna in je mond stopt.

Ik heb het gebruik van pillendoosjes opgegeven, veel modellen vind ik of heel gammel, slecht schoon te maken of juist weer te 'groots', lomp, of lastig in gebruik. Bij mij liggen de strips van medicijnen in een bakje in de keukenla, dan ligt het nodige spul ook bij elkaar. Enige nadeel is dat je dan niet kan controleren of je je medicijnen bent vergeten.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
Popcorn smiley: http://www.migaria.com/popcorn.gif

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:18

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:29

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:35

Oh die klepjes gaan prima open juist! Ik heb deze hier voor de vitamientjes. Maar er komt toch best vocht in waardoor ze gedurende de week wel achteruit gaan en gaan verkleuren....

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:12

https://www.medipreventie.nl/anabox-7-d ... gLFavD_BwE

Voldoet niet aan je eisen maar is hier na +7 jaar nog heel. Ik had eerder ook maar met 1 vakje nodig maar of net te klein, zo kapot. Kreeg het niet open met reumavingers :Y)

Ik neem ook nu maar 2x daags wat in dus gebruik meerdere vakjes ook al klopt de bedrukking dan niet. Als ik ergens heen ga, uit eten, heb ik klein blikken doosje.

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:25

Ik had de yos bottle. Die was fijn, maar kon niet tegen vallen.
Nu ook de Anabox, bevalt echt top. Geen idee of ze hem ook in 1 vak per dag hebben.

anabox is er ook in een compactere variant zie ik net met 7 vakjes voor 1 week.

I'll love you for a thousand more

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:33

Yenni schreef:
Medicatie kan via de apotheek en huisarts via een rol worden aangevraagd. Medicatie zit dan netjes in zakjes als je dat makkelijker vind op een rol. Zo zit alles elkaar

Dit is inderdaad makkelijk!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:10

Een medicijnrol (baxterrol) is niet altijd gratis.
Zijn voorwaarden aan verbonden voor vergoeding.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:19

Yenni schreef:

Ik vindt de rollen eigenlijk super onhandig, zakjes scheuren vaak niet goed af of nemen het zakje eronder weer half mee waardoor er pillen uitvallen. En soms krijg je de zakjes amper open.

Maar wel voordeel is dat er duidelijk opstaat wat erin zit en voor welk tijdstip , maar ik heb er na 2 jaar nog elke keer ruzie mee :')

Licht uit, zelfspot aan

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:40

Zebrastreep schreef:
Yenni schreef:

Ik vindt de rollen eigenlijk super onhandig, zakjes scheuren vaak niet goed af of nemen het zakje eronder weer half mee waardoor er pillen uitvallen. En soms krijg je de zakjes amper open.

Maar wel voordeel is dat er duidelijk opstaat wat erin zit en voor welk tijdstip , maar ik heb er na 2 jaar nog elke keer ruzie mee :')

Mee eens dat de Baxter zakjes nog wel eens verkeerd open gaan of niet.

Maar ik vind het een uitkomst, ik zie precies wanneer ik ze ben vergeten.

Ik hoef niet steeds allemaal doosjes te pakken pillen sorteren en uit te drukken, met dat uitdrukken had ik ook nog wel eens vliegende pillen.

Baxter word iedere week bezorgd dus geen gedoe met herhaal recepten of vergeten te bestellen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:51

Maar TS gebruikt ook een aantal supplementen en die komen niet in de baxterrol. Dan heb je dus nog steeds een systeem nodig voor thuis als je het voor een aantal dagen wilt uitzetten.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 23:02

gomir schreef:
Maar TS gebruikt ook een aantal supplementen en die komen niet in de baxterrol. Dan heb je dus nog steeds een systeem nodig voor thuis als je het voor een aantal dagen wilt uitzetten.

Hmm ja sorry overheen gekeken.
Dan word het inderdaad lastiger.
Ik heb zelf nooit het juiste makkelijke pillendoosjes gevonden.

Of ze waren te groot lomp om in je tas te doen. Of ik raakte ze kwijt, of ze gingen kapot

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 06:06

Geen tips wbt pillendoosje.
Maar wat misschien wel handig is: een app downloaden waarbij je het medicijn, aantal,milligram, tijd van inname etc moet invoeren.
Je krijgt dan een melding wanneer het tijd is om je medicijnen in te nemen en vink daarbij af dat je ze hebt ingenomen of hebt overgeslagen.

Ik gebruik hiervoor MedApp.
Ik slik nogal wat tabletten op een dag en ben de app gaan gebruiken omdat ik soms niet meer wist of ik het nu wel of niet had ingenomen.

Afbeelding

Pablo☆,7-7-1997- 15-04-2013
Pip☆,1-3-2011- 02-01-2025
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-24 15:12

Oeh bedankt voor de reacties. Ik ga ze op mijn gemak eens doornemen!! :)

Poking Stick: about 30cm long [&], that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-24 15:44

@Johnny, ja die heb ik een aantal keren langs zien komen. Gelukkig hoef ik geen 5x per dag (meer) aan mn medicijnen te denken want Pff, das pittig! :(:)

@Tazzey: nou die gebruikte ik voorheen ook. :j Ik heb nu een andere in gebruik maar ik heb er nu al een hekel aan. :') Maar er past niet alles in. Ze gaan idd prima mee in je tas! Ik zoek eigenlijk net 1 maatje groter. Ik heb onder andere virusremmers (4 pillen :+ ) en veel magnesium (enorme pillen) die gewoon ruimte in beslag nemen. :+

@Amber_Anne: hahaha nou die heb ik dus nu!! Maar het klepje gaat niet helemaal open en je moet m echt met twee handen heel voorzichtig dicht doen. Nu schieten mijn handen soms gewoon overal naar toe en is t iets te priegelig voor me. :) Oh nee, ik denk dat het die van @Gaby is, want wel met NL opdruk. Mss gaat die Engelse wat verder open en klikt ie makkelijker dicht.

@Blue_Flower: goed idee! Iig meer ruimte. Maar ik heb liever dat ze per dag open gaan want mijn ietwat spastische zelf zou continu alles over de vloer hebben.

@Telpeva: Ik snap je helemaal. Tis dat ik nogal een warhoofd ben en dat ik dan continu de helft zou vergeten vrees ik. En je hebt gelijk mbt de voedselveiligheid dus eerst even kijken of er bestaande oplossingen zijn.

@SusanH: nou de goedkoopste hebben ook meteen de grootste vakken lijkt het! Wellicht toch maar eens paar bestellen en mee spelen.

@WendyBZ: Nou, ik kan je helemaal volgen met die ene pillendoos. Ik kan er ook niet mee overweg. Die rondjes zijn echt ZO schattig!! Ik zou ze bijna willen gewoon omdat ze leuk zijn. :')

@Sanniejtjuh: Oke, gaandeweg dat ik aan het schrijven ben, bedenk ik me dat het misschien toch wel een idee is. Dan verdeel ik de avondmedicijnen gewoon over avond/nacht. En dan heb ik gewoon ook nog ruimte voor mn ochtendmeds. De 'naar behoefte' meds zitten toch gewoon in hun strips want niet logisch om die in een vakje te stoppen.

Een Baxterrol daar wil ik niet. Plasticverspilling en daarnaast ook niet handig met de supplementen.

Super bedankt voor het meedenken allen!! _/-\o_ <3

Figaro schreef:

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:18

That which yields is not always weak

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie