2 weken overtijd, maar zwangerschapstesten negatief

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mazida
Berichten: 1395
Geregistreerd: 31-07-15

2 weken overtijd, maar zwangerschapstesten negatief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 10:23

Wij proberen zwanger te worden. Nu bleef mijn menstruatie 2 weken geleden weg, dus deden we enthousiast een test. Maagdelijk wit en na 2 weken nog steeds maagdelijk wit. Mijn hoop op een zwangerschap is verdampt.

Heb de huisarts gebeld, maar die zei dat ik het maar een paar maanden aan moest kijken. Als ik over 6 maanden nog niet menstrueer, mag ik terugkomen. Normaal menstrueer ik keurig om de 28 dagen, dus ik snap hier helemaal niets van. Overigens hebben we geen stress over wel of niet zwanger worden. Als het niet meer lukt ook prima. Maar normaal staat mijn menstruatie als een klok. En nu zit mijn cyclus al op dag 42... Wilde het even van me afschrijven.

Yessy

Berichten: 23043
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: 2 weken overtijd, maar zwangerschapstesten negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:27

Het is heel normaal om af en toe een gekke cyclus te hebben. Van wat ik heb gelezen is 1x per jaar een cyclus zonder eisprong gemiddeld en daardoor kan die cyclus een stukje korter of langer duren dan normaal. In jouw geval zou ik het even een maandje aankijken en als kom de volgende cyclus niet op gang is gekomen (dus na zeg 60 dagen totaal nog geen menstruatie) even aan de huisarts vragen of hij iets kan geven om het op te wekken/resetten. 6 maanden geen menstruatie is heerlijk maar niet als je zwanger probeert te worden, dan heb je al maar 15-25% kans per maand en is 6 loze maanden echt wel zonde van je tijd.

Nicje87

Berichten: 9860
Geregistreerd: 26-06-06

Re: 2 weken overtijd, maar zwangerschapstesten negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:08

Ik heb dit ook gehad. Ik had toen een cyste die vanzelf weggegaan is 3 maanden later.

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Re: 2 weken overtijd, maar zwangerschapstesten negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:17

Ik zou hiermee gewoon een doorverwijzing vragen naar de Gyn. Het is een gevoelig onderwerp, daar mogen huisartsen wel iets beter mee omgaan. Bel desnoods zelf een verloskundige, hier kun je zonder verwijzing terecht en die kunnen wellicht met je mee kijken.

Mazida
Berichten: 1395
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 11:20

De huisarts was heel duidelijk, pas over 6 maanden mag ik langskomen. Eerst 6 maanden aankijken, menstruatie zou elk moment weer op gang moeten komen.

Maar dit voelt eigenlijk niet zo goed. Niet omdat ik zwanger wil worden, maar omdat ik niet weet wat er aan de hand is. Maar het is inderdaad nog maar kort natuurlijk om er al uit te gaan dat er iets aan de hand is.
Laatst bijgewerkt door Mazida op 15-05-24 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Berichten: 8117
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:21

Ik heb weinig ervaring met zwangerschap of kinderwens maar ik sla heel vaak menstruatie over. Tijdens mijn pil gebruik ben ik zelfs twee jaar helemaal niet ongesteld geweest ondanks dat ik gewoon een stopwerk hield. Nu ben ik gestopt met de pil maar nog steeds sla ik soms maanden over. In mijn geval zegt dat dus helemaal niks… succes. Spannende tijden dit kan ik me indenken.

just_kiki

Berichten: 6817
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: 2 weken overtijd, maar zwangerschapstesten negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:28

Anders verloskundige bellen?
Hier heb ik dat eens mogen doen en toen hebben ze voorzekerheid even gekeken met de echo.

Nyaleti

Berichten: 6339
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:30

just_kiki schreef:
Anders verloskundige bellen?
Hier heb ik dat eens mogen doen en toen hebben ze voorzekerheid even gekeken met de echo.


Na 2 weken overtijd al?
Dat ze dat na een poosje doen (korter dan 6 maanden) logisch maar na zo'n korte tijd al?

Wat overtijd is echt niet iets waar je je perse zorgen over moet maken. Maar als je zwanger wilt raken, is het wel extra vervelend natuurlijk.

Mazida
Berichten: 1395
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 11:34

Ik vertrouw de zwangerschapstesten wel, ik denk dat er iets anders aan de hand is. Zwanger zijn zal het wel niet zijn. En daar maak ik me zorgen over, terwijl ik rationeel wel weet dat je om tal van redenen een maand of meer kunt overslaan. En dat de huisarts dan zegt dat ik het 6 maanden moet aankijken werkt natuurlijk ook niet bij die zorgen :')
Laatst bijgewerkt door Mazida op 15-05-24 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:35

Soms is er inderdaad een rare menstruatie bij. Ik was de laatste maanden elke keer rond de 25 a 30 dagen en was de vorige cycles in 1 keer 40 dagen. Dus beetje hetzelfde als met jou. Ik zou nog even afwachten een week of 2 3 en als je dan nog steeds niet bent zou ik een verloskundige bellen of die mee willen kijken.

Of (ik weet niet of dit kan maar) kun je niet zwanger zijn maar dat het nog niet te zien is? (zelf geen ervaring met zwanger worden of zijn)

Mazida
Berichten: 1395
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 11:37

maj0 schreef:
Soms is er inderdaad een rare menstruatie bij. Ik was de laatste maanden elke keer rond de 25 a 30 dagen en was de vorige cycles in 1 keer 40 dagen. Dus beetje hetzelfde als met jou. Ik zou nog even afwachten een week of 2 3 en als je dan nog steeds niet bent zou ik een verloskundige bellen of die mee willen kijken.

Of (ik weet niet of dit kan maar) kun je niet zwanger zijn maar dat het nog niet te zien is? (zelf geen ervaring met zwanger worden of zijn)


Bij 2 weken overtijd zou het wel te zien moeten zijn, keurig getest op ochtendurine met verschillende merken. Het zou natuurlijk wel fantastisch zijn als ik wél zwanger zou zijn, maar die testen zijn bijna 100% betrouwbaar, dus daar ik ga niet vanuit. Zeker omdat ik met verschillende merken heb getest. Misschien dat ik het volgende week nog een keer probeer als de menstruatie niet doorkom, maar zwanger zijn kan het niet zijn dus.

Sweetgirl1
Berichten: 4584
Geregistreerd: 17-10-07

Re: 2 weken overtijd, maar zwangerschapstesten negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:52

Ik had het ook.Ene keer kwam het netjes optijd en andere keer wat later. Dit jaar had ik beetje mn emoties hoog wegens fam die is overleden helaas. Maar ik kon hem gelukkig zelf nog vertellen dat ik zwanger was. Dat ik het hem kon vertellen is mijn mooiste dag geweest, dat die daarmee is gaan hemelen.

Dus ene keer kwam het wel eerder andere keer wat later. maar ik ben er ook mee in verwachting geraakt van een kleine wonder

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:53

Mazida schreef:
maj0 schreef:
Soms is er inderdaad een rare menstruatie bij. Ik was de laatste maanden elke keer rond de 25 a 30 dagen en was de vorige cycles in 1 keer 40 dagen. Dus beetje hetzelfde als met jou. Ik zou nog even afwachten een week of 2 3 en als je dan nog steeds niet bent zou ik een verloskundige bellen of die mee willen kijken.

Of (ik weet niet of dit kan maar) kun je niet zwanger zijn maar dat het nog niet te zien is? (zelf geen ervaring met zwanger worden of zijn)


Bij 2 weken overtijd zou het wel te zien moeten zijn, keurig getest op ochtendurine met verschillende merken. Het zou natuurlijk wel fantastisch zijn als ik wél zwanger zou zijn, maar die testen zijn bijna 100% betrouwbaar, dus daar ik ga niet vanuit. Zeker omdat ik met verschillende merken heb getest. Misschien dat ik het volgende week nog een keer probeer als de menstruatie niet doorkom, maar zwanger zijn kan het niet zijn dus.


Om deze reden zou ik gewoon een afspraak maken bij de verloskundige. Die kijken even met je mee. Je hebt hier geen doorverwijzing voor nodig.

Sweetgirl1
Berichten: 4584
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:55

Bij 2 weken overtijd zou het wel te zien moeten zijn, keurig getest op ochtendurine met verschillende merken. Het zou natuurlijk wel fantastisch zijn als ik wél zwanger zou zijn, maar die testen zijn bijna 100% betrouwbaar, dus daar ik ga niet vanuit. Zeker omdat ik met verschillende merken heb getest. Misschien dat ik het volgende week nog een keer probeer als de menstruatie niet doorkom, maar zwanger zijn kan het niet zijn dus.[/quote]

Om deze reden zou ik gewoon een afspraak maken bij de verloskundige. Die kijken even met je mee. Je hebt hier geen doorverwijzing voor nodig.[/quote]

-------------------------------------------

Ik was zelf inderdaad 3 a 4 dagen overtijd dat ik dacht uhmm? Misschien door het enorme ziek zijn ( binnenkort overlijden ) van mn famlid, of zal het raak zijn.
Bleek het 2e te zijn

Jintexx

Berichten: 468
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:01

Ik zie wel de wens voor het zwanger worden, maar wanneer ben je met eventuele anti conceptie gestopt? Dit kan echt veel invloed hebben op de cyclus voor die weer eigen is.

Dit heeft bij mij zelf ruim een half jaar geduurd voor dit een beetje ritme had. Nu ben ik al ruim 3,5 jaar vrij van anti conceptie, en bijna 2 jaar moeder. Maar mijn cyclus wil soms echt nog wel schommelen met een week langer/korter.

Ik weet van een vriendin van mij die inmiddels al 6 jaar hormoon vrij is, met al ruim 3 jaar poging doen tot een 2e kindje dat zij nu 2 keer heeft gehad dat ze een langere cyclus heeft gehad als normaal. Beide keren ook zoals jij een negatieve test, de laatste keer heeft ze waarschijnlijk een stille miskraam gehad. Hierna is ze naar de gynaecoloog gegaan gezien de lange tijd van proberen en niet lukken, en die heeft toen dus aangegeven van dat het dus waarschijnlijk om een miskraam ging. Die gaf aan dat de bevruchting goed is gegaan en het rondom het innestelen het niet goed is gegaan en moest het lichaam het op gaan pakken om het er af te krijgen, hierdoor dus geen positieve test maar wel de lange cyclus.

Mazida
Berichten: 1395
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 12:03

Dank voor je bericht Jintexx, anticonceptie kan het niet zijn. Gebruik dat al jaren niet meer, ik werkte omdat mijn menstruatie zo stipt was met de kalendermethode. Overigens heb ik al 2 kinderen, dus ben in ieder geval wel vruchtbaar of in elk geval geweest :').

En ik vind het echt nog te vroeg om een verloskundige om raad te vragen. Het is al heel fijn dat ik hier mijn emoties even kan delen :D
Laatst bijgewerkt door Mazida op 15-05-24 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35735
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:09

Bij mij werden de test pas na een week of 3 positief terwijl mijn hele lijf al bezig was met zwanger zijn (er deed van alles zeer).
Het kan ook zo zijn dat er een bevruchting plaatsgevonden heeft dat na een hele korte tijd weer afgebroken is/niet ingenestelt is.

Ik zou tot 3-4 weken over tijd niet meteen al verwachten dat er serieus naar gekeken wordt. Dat kan van alles zijn.
Zelfs als je toch zwanger blijkt dan wil waarschijnlijk ook nog niemand je direct al zien voor controle.

Molfre

Berichten: 2648
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:27

Ik heb dit ook gehad, ongeveer een jaar geleden denk ik. En net als jij, best wel even in "paniek". Negatieve zwangerschapstesten en verder eigenlijk sinds m'n 17e op de dag af om de 28 dagen ongesteld. Dit was dus heel raar voor mij. Mijn arts reageerde exact zoals de jouwe, dit gaf mij ook weinig vertrouwen, maar meer werd er niet gezegd.

Ik was uiteindelijk 1,5 maand over tijd toen ik ineens weer ongesteld werd.

Doubtless

Berichten: 8537
Geregistreerd: 29-12-10

Re: 2 weken overtijd, maar zwangerschapstesten negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:49

Tja, kan gebeuren. Ik vind het heel logisch dat je huisarts adviseert even af te wachten.

Cioccolato

Berichten: 6678
Geregistreerd: 13-12-11

Re: 2 weken overtijd, maar zwangerschapstesten negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:13

Het hoeft helemaal niks geks te zijn. Ik zou de paar maanden ook afwachten. 6 maanden klinkt lang maar voor een vrouwenlichaam dat soms bijzonder doet valt dat wel mee.

Als je eeen jaar probeert zwanger te worden mag je daar mee wel naar een huisarts hé.
Als je altijd zulke gekke lange cyclussen hebt gaan ze wel verder kijken. Maar zo 1 keer is even afwachten wel een goed advies als je je verder gewoon goed voelt.

marleen_usar

Berichten: 24693
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:33

Bij mij duurde het 3 maanden voor dat een test aan gaf dat ik zwanger was. Maar ik merkte het zelf al aan mijn lichaam.

Lestrange01

Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:35

Ben je ziek geweest de afgelopen twee maanden? Een vaccinatie gehad? Veel meer stress dan normaal gehad? Dat zijn allemaal dingen die de cyclus korttijdig kunnen beïnvloeden. Zo ben ik in maart geopereerd en duurt de cyclus sindsdien een week of twee langer. Dat trekt wel weer bij. Ik ben nu ook weer een week te laat terwijl ik normaal altijd toch wel met 2-3 dagen zekerheid kan voorspellen wanneer het komt.

just_kiki

Berichten: 6817
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:18

Nyaleti schreef:
just_kiki schreef:
Anders verloskundige bellen?
Hier heb ik dat eens mogen doen en toen hebben ze voorzekerheid even gekeken met de echo.


Na 2 weken overtijd al?
Dat ze dat na een poosje doen (korter dan 6 maanden) logisch maar na zo'n korte tijd al?

Wat overtijd is echt niet iets waar je je perse zorgen over moet maken. Maar als je zwanger wilt raken, is het wel extra vervelend natuurlijk.


Natuurlijk niet om een baby te zien, maar ook zij kunnen zien of er vruchtzak, cyste, of een ei op klappen staat ;)

ja dat doen ze gerust om te checken hier althans wel.
De uitgebreide onderzoek waarom niet zwanger valt hier natuurlijk niet onder, logisch daarvoor ga je ook niet naar de verloskundige maar naar de gyn

Gwahir

Berichten: 757
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:06

Ik sluit me aan bij een aantal voorgangers en misschien stelt je dit nog wat gerust. Het kan echt zomaar voorkomen dat je een keer een langere cyclus hebt. Ik ben hier zelf ook een keer voor naar de HA geweest, omdat ik normaal een super regelmatige cyclus had en toen ook twee weken overtijd (en ook zwtest negatief). Zij gaf aan dat het eerder bijzonder was om zo'n enorm regelmatige cyclus te hebben, dan af en toe een langere of kortere cyclus :o . Inderdaad werd ik een uiteindelijk gewoon ongesteld en daarna weer 'gewoon: regelmatig.

Anomien

Berichten: 7426
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:12

marleen_usar schreef:
Bij mij duurde het 3 maanden voor dat een test aan gaf dat ik zwanger was. Maar ik merkte het zelf al aan mijn lichaam.


Wow.. maar dat is wel uitzonderlijk.

Ts ik zou gewoon verder kijken. Huisartsen zijn op dit vlak vaak van ‘het aankijken’
Misschien zit je al wel in begin van de overgang (ja dat kan vroeg). Met wachten los je echt niets op.

Ik zou idd een verloskundige bellen.

Ikzelf had andere problemen en mijn HA was ook van het afwachten. Ben toen naar een Duitse f.kliniek gegaan en daar kwam wat uit dat ik, als ik nog had gewacht, niets verder was gekomen. Nu 2 kids rijker en mijn HA gaf mij achteraf gelijk en werkte mee met medicatie toen Duitsland een diagnose had…