Flauwgevallen na het werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

poetser

Flauwgevallen na het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-24 09:35

Maandagavond na het werk ben ik flauwgevallen. Ik had zware dag gehad van 12 uur en terwijl ik stond na te praten met mijn collega ben ik tegen de grond gegaan. Vermoedelijk de combinatie van stress, vermoeidheid, honger en de warmte.
Ineens voelde ik een zware druk in mijn hoofd, mijn zicht verminderde, oren sloegen dicht en ik kon mij niet meer bewegen. Het volgende moment lig ik op de grond en zit mijn collega bezorgd naast me. Ik heb hem kunnen overtuigen geen ambulance te bellen, wel hoofdpijn maar verder helder (dacht ik). Dat is tevens het laatste dat ik mij herinner van maandagavond. Mijn zoon zou mij zijn komen halen aan het werk en we zijn te voet thuis geraakt. Kan het mij niet herinneren...
Gisteren naar de huisarts geweest vanwege die hoofdpijn, ik was misselijk en heel de achterkant van mijn hoofd staat vol builen en schaafplekken. Ook mijn nek doet verschrikkelijk zeer. Conclusie, lichte hersenschudding en al dan niet tijdelijke geheugenverlies.

Hoofdpijn en misselijkheid zijn vandaag al een stuk minder, maar ik kan niet liggen. De enige manier dat ik kan liggen zonder dat het slagveld op mijn achterhoofd te veel zeer doet, blokkeert mijn nek. De zijkanten van mijn nek zijn ook licht gezwollen en enorm pijnlijk. Het belemmert mijn bewegingen van mijn hoofd, schouders en bovenkant van mijn rug. Ook is mijn geheugen een zeef, dingen onthouden is moeilijk, concentratie is nihil en met momenten val ik precies even weg.

Telefonisch contact gehad met de huisarts met de vraag of het niet beter nagekeken moet worden, eventueel in het ziekenhuis, maar volgens hem verdwijnen de klachten vanzelf en is het het gevolg van mijn hersenschudding en de impact van de val. Als het vrijdag niet beter is, dan mag ik terug komen tenzij de klachten erger worden. Dan raad hij wel aan om richting spoed te gaan.

Wat denken jullie? Zou ik het advies opvolgen of mijn gevoel volgen en nu al richting spoed gaan om alles beter te laten controleren?

Sorry als warrig is geschreven, maar het is flink chaotisch in mijn hoofd en zoals gezegd, concentratie is een probleem op dit moment.

Edit, volgens mijn collega ben ik een paar minuten out geweest.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Theeglas

Re: Flauwgevallen na het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:39

Gewoon een aantal dagen rust nemen en het lijf even laten herstellen. Naar het ziekenhuis gaan lijkt me niet zoveel toevoegen.

Sterkte.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:39

Voor nu zou ik rust nemen en vooral niet teveel prikkels. Vandaag is natuurlijk dag 2, meestal de heftigste dag, neem paracetamol en ga plat/rusten in de meest comfortabele positie.

Als het tegen vrijdagochtend nog zo extreem is zou ik zeker weer aan de bel trekken. Spoed kan je niet zonder doorverwijzing naar toe. Dus vrijdagochtend dan weer de huisarts contacten.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:46

Wat beangstigend poetser, beterschap. Ik ben vanwege een aandoening ook regelmatig out en krijg hetzelfde advies van mijn huisarts. Wel is er dan iemand bij mij die mij nauwlettend in de gaten kan houden. Heb jij dat ook?

Eventueel zou je extra water kunnen drinken, met dit weer kun je ongemerkt wel uitdrogen. Houd misschien ook je bloeddruk en hartslag even in de gaten, gewoon voor de zekerheid. En inderdaad: echt rustig aan doen de komende dagen. Dus ook de tv en laptop even weg en de mobiel aan de kant. Je lichaam moet hiervan herstellen.

Kieck <3

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-24 09:47

Spoed kan je hier in België wel gewoon naar toe.
Het is voornamelijk de pijn in mijn nek die mij zorgen baart en dan met name de zwellingen. Vooral omdat die plaatsen de grond niet hebben geraakt.

Comfortabel liggen gaat ook niet. Ofwel doet het pijn aan mijn nek en blokkeert mijn lijf ofwel lig ik op mijn achterhoofd wat daardoor weer verschrikkelijk zeer doet.
Bij het neerkomen heeft mijn hoofd blijkbaar een keer gestuiterd tegen de betonnen ondergrond. Daar komen ook de zorgen om nek vandaan.

@tennan, het is inderdaad een enge gedachte. Door een permanent lage bloeddruk ben ik ook wel vaker out gegaan maar dan zakte ik gewoon in elkaar en kan ik vaak al gaan zitten omdat ik het aan voel komen. Nu ben ik echt als een plank achtover gevallen, ik voelde het aankomen maar kon niet meer bewegen.
Nee er is niemand die mij echt in de gaten kan houden. Mijn zoon moet overdag naar school toe. De enige persoon die het zou kunnen doen vind dat ik te ver weg woon om af en toe te komen checken of mijn boodschappen te doen (is maar 2km van bij haar thuis).
Laatst bijgewerkt door poetser op 15-05-24 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:53

Belangrijkste vraag: wat is je beweegreden om nu je nek niet te laten nakijken? Geld?

Niet banketstaaf maar poetsen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:54

Die zwelling is logisch, je spieren vangen de klap op en krijgen daardoor ook een tik, daar komt die zwelling vandaan.

Ik heb bv een zere spier in mijn rug, als ik lang sta (dan raakt er ook niets de grond) zwelt het gebied ook op.

Rust rust en rust en elke 4 uur 2 paracetamol en verder aankijken. Sterkte en beterschap!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:54

Op zich is het niet heel raar als de zwellingen op een andere plek zitten. Bloed en vocht zakt naar beneden, als je je hoofd hebt geraakt en er ontstaat een flinke zwelling, zal de zwaartekracht die via de weg met de minste weerstand naar beneden laten zakken.

Ik zou het geheugenverlies en dergelijke eerder een probleem vinden, maar ik het te weinig verstand van hersenschuddingen en het verloop daarvan, dus daarin kan ik alleen aanraden om je huisarts op te volgen. Of als je je teveel zorgen maakt, toch gewoon langs het ziekenhuis gaat, dan heb je ook duidelijkheid dat er niet toch meer aan de hand is.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:55

Als je twijfelt, gewoon even naar spoed toe gaan, daar zijn ze voor!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-24 09:58

Hannanas schreef:
Belangrijkste vraag: wat is je beweegreden om nu je nek niet te laten nakijken? Geld?

Nee, de werkdruk op een spoedafdeling is meestal al vrij hoog en ik wil ze niet voor niks extra belasten of plek innemen van iemand die de hulp harder nodig heeft.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:04

En anders eerst de spoed bellen dan kunnen hun wel beoordelen of je langs moet komen of niet.

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:12

Zijn er geen röntgenfoto's genomen dan? Ik zou eerder bellen naar het ziekenhuis of ze je niet kunnen inplannen op radiologie, dan hoef je de spoed niet te gaan belasten voor iets dat misschien geen spoed is. Weet niet hoe het in jouw regio is, maar hier in de buurt heb je ook radiologen met een eigen praktijk, daar kan je vaak na een telefoontje heel snel heen. Of toch aandringen bij de huisarts dat hij toch een afspraak voor je regelt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:17

Het zijn ook 2 dingen natuurlijk.
Een val. En flauw vallen. Beide grote impact op je lichaam. Geef het rust. Ik zie verder ook geen noodzaak om er verder meer aan te doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:25

Allereerst beterschap ts, en doe even vooral rustig aan.

Een aantal jaar geleden met de fiets een uitglijder gemaakt in December door gladheid. Echt een goede uitglijder viel precies met mijn hoofd op een stoeprandje dus lag daar bewusteloos. Gelukkig voor een scooter zaak en de eigenaar kwam net aan die zag mij nog vallen. Hij gleed met zijn auto ook diezelfde bocht door (zwart ijs)

Een van de medewerkers was ook al binnen die scheen mij als eerste geholpen te hebben dat kon en kan ik mij nog niet herinneren. Ik kon me het uitglijden herinneren en dat een vrouw mij een handdoek aanbood toen ik al in het kantoortje van scooter zaak zat de vrouw is het eerste gezicht wat ik mij herinner. Volgens hun ben ik zeker 5 min kwijt dan. En was ik ook een paar min buiten bewustzijn.

Zij hadden wel de ambulance gebeld toen die ter plaatse was was mijn vriend er ook al en de ambulance had het heel druk wegens veel ongelukken die dag dus die hebben vast gesteld lichte hersenschudding en ik moest mijn wenkbrauw laten hechten op de seh. Daar ben ik samen met vriend naartoe gegaan.
Bij de Seh bleek zware hersenschudding. Inmiddels was mijn gezicht opgezwollen en mijn oog dik en dicht en mijn wenkbrauw bloedde nog als een rund maar hebben ze gelukkig met een speciale lijm kunnen plakken.

Na een week ging het veel beter.
De hematoom boven en rond mijn oog heeft twee weken geduurd voordat het weg was maar is helemaal goed gekomen.

Na de tweede dag kon ik voor mijn gevoel al weer veel meer. Dus ik zou voor nu even advies van de ha opvolgen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:13

Ik zou ook het advies opvolgen. Ii zou misschien nog wel evt bloed laten prikken en kijken of er tekorten zijn.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:40

Bowo schreef:
Ik zou het geheugenverlies en dergelijke eerder een probleem vinden, maar ik het te weinig verstand van hersenschuddingen en het verloop daarvan, dus daarin kan ik alleen aanraden om je huisarts op te volgen. Of als je je teveel zorgen maakt, toch gewoon langs het ziekenhuis gaat, dan heb je ook duidelijkheid dat er niet toch meer aan de hand is.

geheugenverlies kan echt wel door hersenschudding komen.

Ik zou ook echt wel rust pakken, maar vind het wel raar dat er niet even foto of scan van de nek gemaakt is. Dit is wel een plek waar veel dingen zitten en het ook goed fout kan gaan.

Een van de dingen die lastig kwijt te raken is is liefde.
Hoe meer je er van weggeeft hoe meer je terugkrijgt.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:42

poetser schreef:
Hannanas schreef:

Nee, de werkdruk op een spoedafdeling is meestal al vrij hoog en ik wil ze niet voor niks extra belasten of plek innemen van iemand die de hulp harder nodig heeft.

Niet voor niks kan wel ook degelijk wel iets zijn.
Beter safe dan sorry in zo een geval.

Ik had ooit met een vriendin een auto-ongeluk. Toen had je nog geen airbags en zij is (wel met gordel om) toch ophet stuur geklapt met haar hoofd.
Ook eerst voor hersenschudding behandeld, zij bleef pijn houden maar niet verder naar de dokter. Tot weken erna zij nog steeds ontzettend pijn had... wiplash... en nu 30 jaar later nig steeds problemen ermee.

Dus liever op de spoed laten bevestigen dat het echt "niets ernstiges" is als later spijt van hebben omdat er toch meer was en geen adequate behandeling opgestart is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:14

Ik zou het advies van de huisarts opvolgen. Kijk het tot vrijdag aan en geef jezelf even rust. Waarschijnlijk zijn onderzoeken nu ook te belastend voor je. Op de zwellingen kun je iets verkoelends leggen.

Misschien na vrijdag dan even verder laten onderzoeken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:18

Ik zou het even aankijken, heb ik vorig jaar na mijn hersenschudding ook gedaan. Toen ik in de tweede nacht onwijs veel pijn kreeg en uitstraling naar mijn arm heb ik direct aan de bel getrokken en werd ik ook zonder morren doorgestuurd voor een CT scan. Gelukkig was alles goed. Een val kan veel doen met je lijf; het is wel logisch dat daar last van hebt. Wel even strak in de gaten houden!

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:20

Je hebt enkel telefonisch contact gehad met een arts, maar die heeft jou niet gezien? Je was hier beter onmiddellijk mee naar de spoed geweest. Aangezien het nu twee dagen later is is het accute er wel af, dus misschien kan je nog even afwachten, maar in jouw plaats zou ik wel willen weten waar die zwelling in je nek vandaan komt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:30

Ik zou het nog even tot vrijdag aankijken. Tenzij je klachten verergeren, dan direct aan de bel trekken. Dit is de beroerdste dag, het kan best zijn dat je morgen al ietsje opknapt. En neem je rust, even geen schermpjes ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:34

Kijk wel uit met een hersenschudding dat je er niet te makkelijk mee omgaat.
Dus even geen televisieschermen, telefoonschermen of wat dan ook. Geloof me, je wilt geen blijvende schade hebben en het is echt belangrijk dat je hoofd even rust krijgt.
Wat betreft je nek zou ik dat ook goed in de gaten houden. Je bent er weliswaar mogelijk niet op terecht gekomen, maar het staat qua zenuwen en spieren toch allemaal met elkaar in verbinding.
Mocht je er morgen nog last van hebben zou ik er absoluut naar laten kijken.

Een lage bloeddruk is inderdaad lastig, maar meestal overvalt het je niet zo snel als dat je nu omschrijft inderdaad.
Ik kan meestal van tevoren alvast gaan zitten of iemand waarschuwen wanneer ik een flauwte door lage bloeddruk voel aankomen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie