Loop Earplugs, Experience 2 Plus of Engage 2 Plus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Loop Earplugs, Experience 2 Plus of Engage 2 Plus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 09:37

Hoi,

ik heb al gezocht en zie wel topic over Loop Earplugs maar ben benieuwd naar advies van gebruikers van deze twee in mijn specifieke situatie. De quiz op de website geef tegenstrijdig advies -O-

Ik wil jullie niet te lang vervelen met een lang verhaal maar het komt er op neer dat ik Misofonie heb - haat aan bepaalde geluiden die voor iedereen weer anders kan zijn - maar heb dit specifiek op de camping en in de tuin bij muziek en omgevingsgeluiden (zoals en windgong die continue vervelend klingert ergens in een tuin, veel visite op bepaalde afstand) Ik kan vooral slecht tegen bass geluiden. Zoals sommige zware mannen stemmen met een zware bass of visite waarvan je alleen de rumour hoort, en muziek waarbij je het nummer niet goed hoort maar wel steeds de bass.

Thuis kan ik nog naar 'binnen vluchten' als ik rust wil maar zoals op de camping hoor je alles ook in de caravan. Dan doe ik mijn slaapoordopjes wel eens in of mijn noise cancelling koptelefoon maar ik ben erg benieuwd naar de Loop earplugs. Het lijkt me heel fijn als ik nog gewoon kan praten met mijn gezin bijvoorbeeld maar de achtergrond geluiden wegvallen.

Nu kom ik uit op de Loop Experience 2 Plus en de Engage 2 Plus maar kan niet goed kiezen.

Van de Experience ben ik bang dat het goed dempt maar ik niet goed meer een gesprek kan voeren en bij de Engage ben ik bang dat het niet genoeg weghaalt 8)7 Het db wordt wel aangegeven maar ik kan zelf nit goed inschatten wat dat doet.

Wie heeft ervaring hiermee en kan mij adviseren? Alvast heel erg bedankt!

https://www.loopearplugs.com/products/e ... country=NL
https://www.loopearplugs.com/products/e ... aMQAvD_BwE

fierefluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:52

Ik heb zelf ook loop oordopjes en ik gebruik ze dagelijks, zowel overdag als tijdens het slapen. Ik heb ze dan ook altijd in mijn zak. Ik heb de variant die je kan instellen, die zijn wel een stuk duurder, maar dan heb je ook drie in één. Ik ben er heel blij mee. Zou ook niet meer zonder kunnen. Gisteren had ik bijvoorbeeld last van achtergrond geluid tijdens mijn college, maar ik moest nog wel de professor kunnen horen. Dan zet ik de oordopjes op de eerste stand en dempt het het ergste weg. Met slapen wil ik stilte en zet ik het op de derde stand.

Dit zijn ze. https://www.loopearplugs.com/products/s ... EUQAvD_BwE

KletsKoekje

Re: Loop Earplugs, Experience 2 Plus of Engage 2 Plus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 10:04

Oh dat klinkt goed! Die had ik nog niet gezien, kwam verder ook niet uit de test bij mij.

Denk jij dat je met deze in de tuin de achtergrond goed weg kan dempen indien nodig? Als de buren bijv visite hebben en de muziek aan of ben je dan echt wel aangewezen op de koptelefoon

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:07

Ik vind zelf de engage niets doen. Ik heb eerder de experience ook wel in de nacht gebruikt tegen buurgeluiden en dat werkte goed. Dus dan zou ik daar eerder voor gaan!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:27

Ik kan je niet specifiek helpen met je probleem. Maar ik kan je wel vertellen dat de Experience misschien wel iets voor jou is. Ik heb deze zelf vorig jaar voor het eerst gebruikt op festival en ik vond ze super fijn. Het probleem dat ik altijd had, was namelijk dat ik enkel de bass hoorde van de muziek en van de andere instrumenten weinig, laat staan dat ik kon horen wat er gezongen werd. Met de experience (ik heb de plus) kon ik eindelijk eens goed het geheel horen! Dus ik denk dat dat voor jou misschien wel eens een oplossing kan zijn.
Verder vind ik ze super fijn, ze zijn heel gemakkelijk in te steken/draaien, en ze komen standaard met verschillende maten dus je kan ze nog aanpassen naar je oren, en bv zoals bij mij, in het ene oor een grotere maat doen als in de andere. Enkel het wisselen daarvan is een beetje een gedoe :+
Ik heb ook de Quiet gekocht maar die vind ik zelf iets minder fijn, die zijn heel zacht waardoor ik ze moeilijker goed in mijn oor krijg. Maar voor 's nachts te slapen vind ik ze wel oké.
Ik zag iemand al de Switch aanraden, ik zou denken voor dat kleine beetje meer geld is dat misschien wel iets voor jou. Het is wel even een aankoop, maar ik (en veel van mijn vrienden inmiddels ook) zijn wel fan van hun oordoppen. Ik vind het alleszins een upgrade tegenover die goedkope foam dingen!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:37

Ik heb zelf de Quiet, Engage en de Experience.

De Quiet gebruik ik elke nacht om mee te slapen en dat werkt echt geweldig voor mij. Ik pak ze ook nog wel eens als ik me een beetje wil afzonderen van geluid. Voor de meeste demping heb je deze nodig.

De Engage is inderdaad meer om nog conversaties te kunnen voeren maar wel extra omgevingsgeluid op de achtergrond te duwen. Die gebruik ik vooral in restaurants, op kantoor of bij andere drukkere sociale dingen.

De Experience kreeg ik gratis voor het invullen van een eindeloos lange enquête en is een fijne aanvulling, maar ik gebruik ze zelden, alleen bij concerten maar daar ga ik tegenwoordig niet meer zoveel heen. Daar werken ze wel perfect voor trouwens.

In jouw geval zou ik dus misschien inderdaad kijken voor die Loop Switch die hierboven genoemd is. Dan heb je alles in één. Lijkt me ideaal, behalve als je ermee wil slapen. Ik kan echt alleen met de Quiet slapen omdat deze van zacht materiaal zijn. De andere gaan pijn doen als ik er lang op lig.

Ik hoop dat dit je iets geholpen heeft. Ik denk dat je met de Quiet en Engage (of de Switch) best wel eens uit de voeten kan.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:39

Ik gebruik zelf de Engage Plus, ik vind ze erg fijn voor met werken (bouw) omdat ze goed dempen maar ik toch nog gesprekken moet kunnen voeren.
Bij concerten gebruik ik trouwens wel het extra stukje erin om toch net iets meer demping te krijgen want anders is de base nog steeds heftig.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:43

Ik zou persoonlijk lekker voor de Loop Switch gaan! Heb ze ook en vind het echt heel fijn dat je kan wisselen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:50

Ik schop hem even omhoog. Ik ga de Experience uitproberen voor mijn misofonie. Ik twijfelde ook tussen de Engage en de Experience. Als ik de engage had gedaan dan had ik de plus gekozen dus met extra demping indien gewenst. Maar toch de experience gedaan omdat ik echt wel demping wil tegen die eetgeluiden. Ik ben erg benieuwd hoe ze bevallen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 16:00

Ik heb zelf de Quiet en de Experience.

De Quiet gebruik ik vooral voor het slapen om rustig door te kunnen slapen.

Bij de Experience word het geluid afgebroken/doorbroken, ik heb ze vooral voor op de Zorgboerderij
en de schapen keihard blèren dan heb ik de Experience graag in, hoor ze wel maar veel minder.

Heb ze ook ooit in gehad in een restaurant maar dan werd de muziek weg gevaagd
en dan hoorde je alleen maar geroezemoes van de mensen om je heen.
Dus denk dat je dan een andere soort Loop nodig hebt.