Migraine en onzekerheid

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemm

Berichten: 234
Geregistreerd: 11-07-06

Migraine en onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 07:59

Hoi!

Mijn eerste migraine aanval was in 2009 (ik was toen 17), ik heb oogmigraine dus het begint bij mij met vlekken zien en daarna fikse hoofdpijn. Ik heb het toen heel lang niet gehad en toen weer toen ik 27 was, het was ook rondom m'n burnout dus wist/dacht dat het stress gerelateerd is. Ik heb het toen in een half jaar 3 of 4x gehad en toen weer heel lang niet. 4 jaar later (vorig jaar) kreeg ik weer een aanval, het was toen erg warm, had al een paar nachten erg slecht geslapen dus dacht toen ook weer stress gerelateerd.

Nu heb ik vorige maand en de maand ervoor weer een migraine aanval gehad. En ook deze maand was het weer raak, gisteren had ik weer een aanval. Ik ervaar momenteel niet bewust veel stress oid dus maak me dan toch wel een beetje zorgen. Wat me wel opvalt is het volgende;

* Ik heb altijd als ik ongesteld ben geweest (1 tot 3 dagen erna).
* sinds december 2023 heb ik een Kyleena spiraal, hierdoor ben ik minder heftig ongesteld maar wel veel langer, 9 dagen gemiddeld.
* rondom en na m'n ongesteldheid heb ik sowieso wel veel hoofdpijn.
* zonlicht is iets waar ik laatste jaar echt slechter tegen kan, met een zonnebril prima te doen maar als ik per ongeluk zonder zonnebril een beetje in de zon heb gekeken zie ik wel wat vlekken/duurt het wat langer voor ik weer scherp zie.

Wat ik nu doe;
*zodra ik de flikkeringen heb neem ik meteen 2 paracetemol, en probeer zo snel mogelijk naar huis/bed te gaan. Dit helpt goed en daardoor wordt t niet een helse hoofdpijn.

Ik ben sowieso wat angstig aangelegd, ik word mega onzeker en ben sinds de aanval van vorig jaar vaak bang voor weer een migraine aanval. Als ik echt een hele drukke dag voor de boeg heb wat ik niet altijd kan voorkomen (ik denk 1x per maand) neem ik soms uit voorzorg 2 paracetemol, dan denk ik zeker te weten geen migraine te krijgen. Ik voel me hier wel naar bij, het geeft me meer zekerheid maar dit is natuurlijk helemaal niet de bedoeling van paracetemol.. deze "preventief" nemen . Ik ben ook heel erg bang dat de migraine een "teken" is dat het slecht met me gaat of dat ik over grenzen ga oid (erg bang voor weer een burn out :') ). Dit terwijl ik laatste jaren juist weer heel veel zelfvertrouwen aan het opbouwen ben, met dat ik prima kan aanvoelen wanneer dingen echt teveel zijn (heb hier ook hulp voor gehad).

Mijn vraag is eigenlijk; hoe kan het nou opeens weer zoveel opkomen? Kan het post ongesteldheid gerelateerd zijn? Meer mensen die dit hebben en er zo onzeker van worden en "bang" voor weer een aanval? Wat doen jullie ermee?
Laatst bijgewerkt door bloemm op 13-05-24 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

miereneter

Berichten: 2627
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:12

Het is niet onlogisch dat je bang bent voor een nieuwe aanval, zeker als het met zulke onregelmatige tussenpozen komt. Migraine is vrij heftig, maar er hoeft niet altijd iets ernstigs mis te zijn met je - tenminste, dat is bij mij het geval. Een aantal jaar geleden heb ik allerlei scans van mijn hoofd gehad voor iets anders, en alles bleek in orde. Er is overigens nog veel onduidelijkheid over de oorzaak of oorzaken van migraine. Disclaimer: ik ben geen arts, bij twijfel kun je altijd een arts raadplegen.

Ik heb al decennia migraine-aanvallen, gelukkig slechts een paar keer per jaar. Bij mij meestal hormonaal-gerelateerd: vlak voor of aan het begin van mijn menstruatie. Dit is niet ongebruikelijk, komt voor bij 1 op 10 vrouwen als ik me het goed herinner. Als paracetamol je helpt, ook preventief, zou ik het gewoon doen. Twee paracetamol per maand (of af en toe vaker) kan niet zoveel kwaad, en het levert je ook wat op: geen angst, dus minder stress, en mogelijk voorkomt het ook effectief de hoofdpijn.

sasja0705
Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:27

Migraine kan zeker hormonaal gerelateerd zijn, vooral zoals jij hey beschrijft qua tijd.
Tot dat ik in de overgang kwam wist ik niet eens hoe Migraine geschreven wordt bij wijze van spreken, haha.
Zo n 4 jaar geleden heb ik ivm met extreme bloedingen (omgekeerde wereld 3 weken bloeden, 1 week rust) de pil gekregen om mijn overgangshormonen "rustiger" te maken.
Voorop ik ben sinds mijn 21e gesteriliseerd, dus hiervoor alleen in mijn jeugd de pil gehad.

Toen begon de ellende. Ik kreeg minimaal 1x per maand een aanval. Op zo een dag kon ik helemaal niets meer.
Duurde bijna 1 jaar voordat ik de link met de pil legde - vooral ook omdat ik door de pil de overzicht van mijn ongesteldheid verloren had.
In overleg met de arts,pil weer weg.
Toen had ik ca n jaar rust.
Mijn hormoon-huishoud werd weer redelijk normaal en het begon weer.
Gelukkig altijd alleen maar 1 dag.
En : altijd rond de eisprong.
Begin van dit jaar weer extreem en lang bloeden met als hoogtepunt dat ik zoveel verloor ( in combi met stooisels) dat ik echt aan't flauwvallen was.
Eindelijk verwijzing naar gyn/ziekenhuis.
Hier hebben ze in maart een polyp ontdekt en verwijdert.
Die was volgens hun de stoorfactor in combi met overgang.
Sinds die tijd is dus ongesteldheid helemaal weg ( kennelijk laatste lootjes) maar de migraine is er nog steeds .
Stipt rond mijn "eisprong" , qua datum tussen de 11e en 14e in de maand.
Volgens mijn arts daalt dan de oestrogeen-spiegel en die zorgt voor de migraine.
Nu wil ik niet weer hormonen slikken want die hadden ook andere niet zo leuke bijwerkingen voor mij.
Dus in overleg heb ik nu Sumatripan Viatris.
Zoals gisteren, als ik het voel opkomen, een tablet en een paar uur liggen.
Vandaag weer over.

Ik zou dus met de dokter overleggen of het niet aan hormonen ligt.
Ook omdat je het met 17 kreeg, dan met 27 en nu weer.
Plus de tijdstip wanneer je de migraine krijgt.
Om de paar jaar veranderen de hormonen in jouw lichaam en die kunnen dus degelijk verantwoordelijk zijn - juist ook in combi met pil of spiraal.
Sterkte

bloemm

Berichten: 234
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 10:46

@miereneter bedankt! lief bericht en stelt me enigzins gerust. Ik weet ook dat heel veel mensen dit hebben, er niet altijd een duidelijke oorzaak voor is (waarom de ene keer wel en andere keer niet) en het niet echt iets hoeft te betekenen. Omdat mijn ongesteldheid best heftig kan zijn en ik dan ook soms 3 dagen paracetemol moet nemen en hoofdpijn heb voel ik me bezwaard om ze dan ook nog preventief te nemen, misschien wordt het dan ook steeds "makkelijker". Buiten dat vraag ik me dan ook een beetje af of het wel echt preventief werkt of dat ik het alleen doe voor het gevoel van zekerheid. Dat laatste is vooral een reden om het niet te doen, als het gebeurd, gebeurd het (maarja dat accepteren is niet makkelijk :')).

@sasja, zo jij hebt ook een hele weg gehad! Oestrogeen.progestron schommelingen heb ik iid ook naar gekeken maar 3 dagen na afloop mensturatie zie ik eigenlijk niet echt een bepaald hormoon wat erg afneemt of toeneemt :') Ik heb de kyleena genomen omdat ik rondom mn ongesteldheid ook best emotioneel was en de ongesteldheid best heftig. Daarvoor helpt het wel maar geen idee hoe die kyleena nu mijn migraine eventueel beïnvloed. Ik heb een afspraak gemaakt met de dokter voor volgende week om het even te bespreken. Ik hoop iig niet dat het de eerste tekenen van de overgang zijn, dat is nog een beetje vroeg met mijn 31 :')

sasja0705
Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Migraine en onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:12

Ik hoop het niet voor je, dat dit de eerste tekenen van overgang zijn maaaaaaarrrr : zoals jonge meisjes vroeger en vroeger hun eerste ongesteldheid hebben, zo komt bij vrouwen een (ver-) vroegde overgang ook vaker voor.
Moet het absoluut niet zijn maar kan wel.
En rond je 30e maak je zo of zo ook weer een hormoonverandering door.

Persoonlijk zou ik het in combi met de spiraal toch laten uitzoeken qua hormonen.
Niet iedereen kan tegen een spiraal, want blijft toch een vreemd/niet eigen stuk in je lichaam.

miereneter

Berichten: 2627
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Migraine en onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:33

Bij mij heeft de spiraal overigens de heftigheid van de menstruatie en de migraines verminderd, daar heb ik hem ook voor genomen (ik ben al jaren gestopt met de pil).

Siggislief

Berichten: 14123
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:21

Ik kreeg mijn migraine aanvallen altijd in de stopweek van de pil (Yasmin) en had dan 1-2 dagen er last van.
En dit had ik 12 x per jaar, iedere maand opnieuw.

Ben ook een slechte pillen slikker geworden door de pil,
en mijn moeder heeft toen ook gezegd van er is ook een injectie (prikpil) die je iedere 12 weken moet nemen.

En heb zeker al 17-18 jaar denk ik de Prikpil nu, en ben echt heel blij hier mee.
Heb misschien 0 tot 1 x per jaar een aanval, of helemaal niet.

Wat ik vooral doe is liefst zo snel mogelijk naar bed en proberen uit te zieken, en een bak er bij.
Want heb de Aura variant (tintelingen in de mond/hand, overgeven, gevoelig voor geluid/reuk/smaak en nog meer spraak gebrek.)

Heb er medicatie voor maar heb hem nog niet hoeven te gebruiken, al had ik laatst een aanval op de ZB en had ik niks bij mij.

Voel het vaak ook gelukkig aankomen dan weet je dat je snel richting je bed moet gaan en je medicatie slikken,
maarja dat gaat niet als je het niet bij je hebt. :')

Eefste

Berichten: 914
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Migraine en onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:39

Ooh zo herkenbaar...
Ik struggle inmiddels al 15 jaar met heftige migraine aanvallen.
Als jong kind had ik het heel soms.
Na een val van mijn paard 15 jaar geleden is het heeeel frequent geworden.
Jaaaren opzoek naar de triggers. Alchol, hormonen, zoetstoffen, weinig slaap, stress, bepaalde voeding (of gebrek eraan) enz enz enz.... Alles geprobeerd. Bij heel veel behandelaars geweest, medicijnen geprobeerd enz.

Afgelopen 1,5 jaar was het niet meer te doen zowat. 2x per week een aanval van 24u.
Ik werk als zzp'er. Dus naast dat t nogal intens is en ik er totaal moedeloos van werd, werd t ook vrij duur.. :(
Daarnaast kreeg ik ook oogmigraine aanvallen (15 min bijna geen zicht, maar gelukkig wel pijnloos).

Nu (tis nog vers) heb ik sinds een atlasbehandeling (in belgie ondergaan) al 16 weken geen migraine meer gehad! Ik durf t nog bijna niet te geloven, maar ben wel hoopvol.
Mogelijk was scheefstand van mijn atlas gewricht de grote trigger.
Ik weet dat er 10000 soorten en oorzaken van migraine zijn. En heb geen idee wat jou zou kunnen helpen. Maar wilde het iig benoemen, zodat je weet dat het bestaat (is niet met kraken oid). Wie weet komt t ooit van pas.

Deni11

Berichten: 1223
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:41

Zat je voor 2023 aan andere anticonceptie? Een vriendin van mij had gigantische last van migraine: haar week bestond echt maar uit 6 hele dagen ipv 7 dagen doordat ze minimaal 1 dag last had. Zij heeft alles tegen migraine geprobeerd en niks hielp. Nu is ze gestopt met de pil en plots heeft ze nooit meer last van migraine. Misschien het proberen waard..

Oskarrino
Berichten: 835
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Migraine en onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:10

Bij mij is het hormonaal. Alleen de pil voorkomt dat ik 2-3x per maand flinke migraine heb… Op de pil meestal maar 2-3x per jaar… Afgelopen jaar nog zonder pil geprobeerd (omdat ik het ook troep vind) maar niet uit te houden helaas

CupCakes_

Berichten: 3400
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:31

Hier was het eerst hormonaal, maar daar ben ik steeds minder zeker van.

Tot twee jaar geleden had ik alleen migraine een week voordat ik ongesteld moest worden. Daar kon ik de klok op gelijk zetten. Tot de zomer van twee jaar geleden. Toen ging ik ineens naar 3 keer per week migraine met veel bijwerkingen. Aura, gigantische hoofdpijn, tintelende arm/gezicht/mond/tong, gezichtsveld dat aan een kant volledig wegvalt. Ik ben toen onder behandeling van een neuroloog gekomen en deze heeft de klachten met 50% verminderd en kon verder weinig betekenen. Ik slik nog wel candesartan en heb eletriptan als aanvals medicatie. Die laatste wil soms effect hebben als ik het op tijd in neem.

Op het moment gaat het met periodes heel wisselend. De eene maand heb ik het 1x en de andere maand zo 5-6 keer. De triggers zijn onduidelijk. Voor nu is het werkbaar en de werkgever is er redelijk flexibel in.

Het is behoorlijk vervelend dat er nog maar zo weinig bekend is over migraine, de oorzaak en triggers hiervan.

Whizz
Berichten: 1079
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:36

Hoe kan het nou ineens zoveel opkomen vraag je. Als ik jouw verhaal lees lijkt het gerelateerd aan spanningen die je ervaart. Je bent bang om het weer te krijgen, je vraagt je af hoe het komt en dan wacht je misschien af hoe het verder gaat. Is het misschien een idee om het met je huisarts te bespreken? Deze situatie doet je geen goed omdat je daadoor spanning ervaart. Migraine is afschuwelijk en je huisarts kan je misschien een middel voorschrijven dat helpt tijdens een aanval en je leren om te gaan met de spanning voor een mogelijke aanval. Bij mij heeft acceptatie geholpen (en medicijnen :D ) aanvaarden dat je tijdens een aanval uitgeschakeld bent en dat de rest van de wereld dat, net als jij, ook moet accepteren. Sterkt ts, ik leef met je mee!

Janneke2

Berichten: 23049
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:35

Ten eerste: "het is de leeftijd", migraine wil nog wel eens pieken rond 35.
(Heremijntijd, ik vond het een erg ingewikkeld jaar...)

Behalve pijnstillers nam ik ook magnesium (en toen het potje leeg was en ik vergat bij te kopen was het in no time bingo...).

In combinatie met een spiraal is het wat ingewikkelder, maar in principe hoor je geen hoofdpijn te hebben rond je menstruatie.
Het hoort er eenvoudigweg NIET bij.
Het kan een gebrek aan magnesium zijn, een teveel aan eicosanoiden, en de lijst is langer.
Maar daar valt sowieso winst te behalen.

Ik herken de pijn in de ogen bij migraine, maar als je slechter zonlicht verdraagt buiten de migraine om, is dat wel een puntje van aandacht.
Soms is het gewoon HEEEEL voorzichtig trainen om meer licht te gaan verdragen, maar begin met de opticien: mogelijk werken je oogspieren sowieso te hard en geeft dat pijn/ spanning.
En mogelijk is het een kwestie van 'droge ogen' (één of twee keer per jaar koop ik bij de apotheek kunsttranen (het spul is op recept), altijd in deze tijd van het jaar. En daarna zou je een 'trainingsbril' kunnen proberen, een bril met heel veel kleine gaatjes, om je te helpen je oogspieren te ontspannen.

Tieneke

Berichten: 21704
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Migraine en onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:43

Héél veel vrouwen hebben dit en vaak is het inderdaad iets hormonaal. Ik ken heel veel dames die het hebben, maar bij niemand is het echt onder controle.
Ik heb zelf woensdag een MRI omdat ik het inmiddels op wekelijkse basis heb. Heb nu Sumatriptan, maar ik ben er niet zo happig op om ermee te beginnen. Er zijn best wat mogelijke bijwerkingen.
Ik ben aan de pil gegaan op m'n 13de, o.a. hiervoor en nu ineens, wanneer ik 35 ben wordt het dramatisch erger... Ik ben ook wel erg vermoeid, dus daar heeft het vast wel mee te maken. Ik ben niet zo goed in het bewaken van mijn grenzen...

Iets in mij zegt dat als dit een mannelijk probleem was, er al lang een degelijke oplossing was...

Liess__
Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re: Migraine en onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 23:00

Ik heb ook zeer onregelmatig last van migraine. Ik heb er voornamelijk last van in stressvolle periodes en ben dan echt minimaal een dag volledig uitgeschakeld. Ik baal wel flink als ik het voel opkomen, maar ik ben (gelukkig) niet bang om het te krijgen.

Je huisarts kan je eventueel anti migraine middelen voorschrijven zoals mijn voorgangers ook zeiden. Heb je dat al? Eventueel bij frequente aanvallen kan je huisarts je ook profylaxe voorschrijven, zodat je de migraine (grotendeels) kan voorkomen.

Bij mij werkt botox erg goed! Ik heb nu ruim 7 weken geleden een botox behandeling gehad en sindsdien volledig hoofdpijn en migraine vrij! Ik had echt letterlijk dagelijks hoofdpijn. Migraine onregelmatig, maar ik heb echt het gevoel vrijer te kunnen leven zonder een ‘zwaar’ hoofd. Bij diverse zorgverzekeraars wordt het ook vergoed onder bepaalde voorwaarden :)

othelloster

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Migraine en onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 23:55

Migraine... Het is een zeer vervelend iets...

Hier ook aura migraine... Ik slik er steenvast medicatie voor, om het tegen te gaan. Ik slik Candesartan, zijn ook wel bloeddruk verlagers.

Zonder medicatie en met een verkeerd voedings patroon. Kan ik er voor tekenen voor het soms wel 5 dagen per week te hebben. Nu met behoud van medicatie en zeer goed op te letten met wat ik eet. Kan ik het zeer goed beperken. Migraine is echt vreselijk....

x_Nadia

Berichten: 1378
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 07:01

Dit is zo herkenbaar helaas…
Ik heb het meestal 2/3 dagen voor ik ongesteld moet worden.
Bij mij heeft het denk ik echt daar mee te maken, ik ben nu 34 weken zwanger en 1 aanval gehad wat normaal elke maand weer was.

Ik heb niet alles gelezen en weet niet of het benoemd is, maar ik kan als tip geven en wat bij mij goed helpt is excedrin (te halen bij de Kruidvat)
Afbeelding
Zodra ik vlekken ging zien nam ik meteen zo’n tablet en deed als het moment het toe liet even een dutje van een half uurtje/uurtje en daarna nergens meer last van.

bloemm

Berichten: 234
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 21:26

@eefste bedankt! Als de migraine komende tijd aanhoud zal ik zeker even naar atlas behandeling kijken :)

@Deni111 ik heb tm 2020 een mirena spiraal gehad, toen dus helaas ook migraine. Ik laat deze er wel uithalen als het komende maanden elke maand terug komt.

@oskarrino, bizar te lezen dat de ene juist van de pil migraine krijgt en de ander juist niet. Zo zie je maar dat toch elk lichaam anders is.. :(

@cupcakes, de onvoorspelbaarheid per maand vind ik ook erg lastig. Fijn dat je werkgever meebeweegt. Ik begin binnenkort bij m'n nieuwe baan.. maar "gelukkig" is mijn migraine tot nu toe vooral in het weekend

@whizz, ja je hebt gelijk maar ik denk niet dat het zo'n vicieuze cirkel is. Ja ik ben bang dat ik het krijg maar dat heb ik al sinds vorig jaar juni, ik heb het, terwijl ik die angst heb dus ook 8 maanden niet gehad. En het is echt altijd na m'n ongesteldheid. Nou hoop ik dat dat zo blijft dan weet ik tenminste wanneer ik het grofweg kan verwachten en indien nodig eventueel preventief paracetemol nemen (ookal voel ik me daar dus niet goed bij)

@janneke, bedankt voor je reactie! Ik heb een afspraak met een opticien gemaakt om mijn ogen even te laten nameten. Hoe spastischer ik overal m'n zonnebril altijd ga dragen hoe slechter ik mijn ogen train natuurlijk. Ik zal ook even kijken naar magnesium, is het voldoende als ik dat alleen slik in de week van m'n ongesteldheid?

@Liess, m'n huisarts gaf destijds aan dat als ik het met paracetemol kon opvangen ik dat moest doen. Omdat migraine medicijnen ook veel ongewenste bijwerkingen geven. Zal het volgende week ook even met m'n huisarts bespreken. Botox voor m'n frons is mss sowieso geen slecht idee haha!

@otho poh klinkt ook heftig bij jou! Welk eten skip je?

@Nadia dank voor de tip! Die ga ik even halen!


"Fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben.. Ik baal gewoon zo erg als ik een aanval krijg.. alles afzeggen en daar gaat je (in mijn geval) je weekend dag. Ook bij een beetje hoofdpijn of wazig zien bang zijn dat je weer een aanval krijgt. Hebben jullie ook dat je in zo'n aanval een beetje verward bent? Ik kan dan echt heel moeilijk nadenken of kom slecht op woorden:,) volgende dag slechte concentratie ook. Ik ga de tips iig toepassen, naar de opticien en naar de huisarts voor advies/geruststelling.

Solleke_Noah

Berichten: 11118
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:45

bloemm schreef:
"Fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben.. Ik baal gewoon zo erg als ik een aanval krijg.. alles afzeggen en daar gaat je (in mijn geval) je weekend dag. Ook bij een beetje hoofdpijn of wazig zien bang zijn dat je weer een aanval krijgt. Hebben jullie ook dat je in zo'n aanval een beetje verward bent? Ik kan dan echt heel moeilijk nadenken of kom slecht op woorden:,) volgende dag slechte concentratie ook. Ik ga de tips iig toepassen, naar de opticien en naar de huisarts voor advies/geruststelling.


Ja heel herkenbaar, ik vind bij een migraine aanval ook vaak mijn woorden niet meer. Moet me dan enorm concentreren om nog een beetje te functioneren.

Ik heb wel van de huisarts specifiek medicatie voor migraine, jij niet? Werkt hier véél beter dan gewone dafalgan, die kon ik innemen als snoepjes en deed helemaal niks.

Janneke2

Berichten: 23049
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Migraine en onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:04

Mbt. Magnesium: in feite kan jouw lichaam het beste zeggen hoeveel magnesium zij nodig heeft.
... het via migraine vragen zou ik zelf niet doen.
En er is een testje dat je steeds een beetje meer magnesium inneemt, en als je ontlasting wat waterig/ diarree achtig wordt, zit je op je max.