Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Plukje schreef:Wat vreselijk voor je! Dit soort pijn gaat door merg en been.
Ik ben nu al 16 jaar ernstig en chronisch rugpatient en heb dus een breed scala aan hulpmiddelen, maar er zijn twee zaken echt lifechanging voor me geweest:
1. Steunzolen.
2. Een echt goede chiropractor
Zonder deze 2 zou ik compleet invalide zijn.
Daarnaast heb ik het over aangepaste stoelen (3 werkplekken, eettafel, autostoel), sta-zit bureaus op 3 werkplekken, speciaal bed, hometrainer in de huiskamer, thumper standaard naast de bank, infrarood douche, aanrechtblad op aangepaste hoogte.
Dankzij dit alles functioneer ik best aardig in de maatschappij. Het gaat niet weg, wordt ook niet beter, maar het is onderdeel van me geworden en bij ieder pijntje weet ik goed of ik juist moet rusten of juist moet bewegen. Dat is echt een kwestie van uitproberen geweest. In al die jaren heb ik echt tal van fysiotherapeuten gezien en doordat ik en die sector werkte echt heel veel, maar geen van hen heeft iets voor me kunnen betekenen wat langer dan een dag duurde. Met uitzondering van de oefeningen die ze me geleerd hebben en ik nu zelf in de sportschool kan doen.
_Karlijn schreef:Even inbreken met mijn eigen vraag, maar wat heb jij voor speciaal bedoel?
Hutcherson schreef:Helpt het jou als er tegendruk tegen jouw heupkoppen wordt gegeven als je zit? Of als je in een krappe stoel met zijkanten gaat zitten zodat je bovenbenen kunnen ontspannen?
Ik ben erg sceptisch over het hertrainen van je pijnsysteem. Dat vind ik zo'n dooddoener als ze niet meer weten wat ze moeten doen. Zonde van je tijd.
Heb je wel eens osteopathie overwogen?
Hutcherson schreef:Helpt het jou als er tegendruk tegen jouw heupkoppen wordt gegeven als je zit? Of als je in een krappe stoel met zijkanten gaat zitten zodat je bovenbenen kunnen ontspannen?
Ik ben erg sceptisch over het hertrainen van je pijnsysteem. Dat vind ik zo'n dooddoener als ze niet meer weten wat ze moeten doen. Zonde van je tijd.
Heb je wel eens osteopathie overwogen?
Tabbladen schreef:Voor de pijn in je heup, zou ook een ontsteking kunnen zijn van de aanhechtingen van de glute medius en minimus. Die hechten aan de bekkenrand en de trochanter. Die blessure komt vooral voor bij mensen met lage rugpijn, vrouwen, en mensen boven de 40.
Mijn fysio zegt dat pees ontstekingen/blessures vaak te herkennen zijn aan een patroon in pijnklachten. Pijn is heftig als je stil gezeten hebt en net in beweging komt. De spieren zijn dan namelijk het stijfst en trekken aan de aangedane pees. Dan neemt de pijn af want de spier word warm en soepeler en dat haalt wat druk van de pees af. Als je langer beweegt wordt het weer erger want je overbelast de pees weer.
Als je hetzelfde patroon ervaart zou dat misschien aan de hand kunnen zijn. Daar bestaan ook wel goede behandelingen voor.
Anna79 schreef:Tabbladen schreef:Voor de pijn in je heup, zou ook een ontsteking kunnen zijn van de aanhechtingen van de glute medius en minimus. Die hechten aan de bekkenrand en de trochanter. Die blessure komt vooral voor bij mensen met lage rugpijn, vrouwen, en mensen boven de 40.
Mijn fysio zegt dat pees ontstekingen/blessures vaak te herkennen zijn aan een patroon in pijnklachten. Pijn is heftig als je stil gezeten hebt en net in beweging komt. De spieren zijn dan namelijk het stijfst en trekken aan de aangedane pees. Dan neemt de pijn af want de spier word warm en soepeler en dat haalt wat druk van de pees af. Als je langer beweegt wordt het weer erger want je overbelast de pees weer.
Als je hetzelfde patroon ervaart zou dat misschien aan de hand kunnen zijn. Daar bestaan ook wel goede behandelingen voor.
Dit patroon herken ik inderdaad. Maar de lage rugklachten zijn vooral zo vreemd en die zijn ook het meest pijnlijk.
Het is opvallend dat ik de eerste km eigenlijk prima loop en daarna veranderd ook mijn hele looppatroon zonder dat ik daar invloed op heb. Ik ga raar lopen, kort en houterig.
Het is een puzzel maar jullie leggen stukjes voor mij, ook degenen waar ik niet op reageer (het is een beetje veel om allemaal op in te gaan, maar ik neem het zeker mee). Dank jullie wel.