Wat bijt mij in mijn slaap?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oskarrino

Wat bijt mij in mijn slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 07:16

Ik weet het niet meer en wordt gek van de kriebels. Hopelijk staat het topic hier goed!

Ik word elke nacht de afgelopen nachten gebeten door iets. Ik word gek van de jeuk en kan niet vinden wat mij bijt of prikt. Misschien hebben jullie tips!

De bulten zitten voornamelijk op mijn onderbeen + voet en had er 1 op mijn zij. Wel toevallig alleen maar 1 been :+ ze jeuken; zwellen op bij jeuk en doet mij denken aan een muggenbeet. Echter, prikt die liever op m’n armen die boven de dekens liggen dan m’n benen die warm onder de dekens liggen, lijkt mij. Ook tot heden geen mug gevonden in m’n slaapkamer.

Dus ik dacht een bedwants lijkt mij sterk; google zegt meerdere plekjes op een rij normaal zijn. Ook heb ik m’n matras bekeken (alleen zijkant) en kon niks vinden. Op m’n beddengoed ook niks. Ik keer later vandaag m’n matras even om om te kijken hoe de onderkant is en het bedframe.

Nu dacht ik aan vlooien, maar heb (nog) niks zien springen. Ik heb m’n katten gekamd en zie geen poepjes of vlooien zelf. Wel ga ik vandaag bij de DA even pipetten kopen voor de zekerheid. Mijn katten jeuken ook niet veel…

Als ik m’n beddengoed inspecteer zie ik helemaal niks. Geen poepjes, vlekjes…. Niks. Google zegt dat je bij vlooien ook dat zou zien in bed. Maargoed, beddengoed gaat weer de was in op 60 graden….

Iemand die mee wilt denken waar ik het zoeken moet? Is het een mug die gek is op warme benen (en tenen haha :+ ) of een beest wat meer bestrijding nodig heeft? Of kan het een beest zijn die ik hierboven niet genoemd heb? Of andere tips….

Eloya

Re: Wat bijt mij in mijn slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 07:18

Wat vervelend!

Je zou kunnen overwegen het beddengoed in te vriezen in vuilniszakken. Kou dood ook veel.
Ben wel benieuwd of je wat kan vinden.

Kan het ook een allergie zijn? alleen dan wel typisch niet overal en maar 1 been.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 07:19

Kun je via iemand een stoomreiniger regelen? Dan kun je daar je matras mee reinigen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 08:10

Zou toch aan vlooien denken

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 08:47

Wij hadden 4 weken geleddn hetzelfde. Hier waren het vlooien.
Ieder hond ern pipet, goed stofzuigen, beddengoed op 60 graden, matras afzuigen en het was klaar.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 08:49

Ik zou ook denken aan een allergie met netelroos bijvoorbeeld. Het komt in alle vormen en maten.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:30

Ik heb de afgelopen tijd hetzelfde! Alleen op mn benen inderdaad, een stevige prik of beet en jeuken dat het doet, dagenlang opnieuw

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:36

elineAbby123 schreef:
Ik heb de afgelopen tijd hetzelfde! Alleen op mn benen inderdaad, een stevige prik of beet en jeuken dat het doet, dagenlang opnieuw

En heb jij ook dieren, of dat niet?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:39

Veriye schreef:
Ieder hond ern pipet, goed stofzuigen, beddengoed op 60 graden, matras afzuigen en het was klaar.

Dan zou ik je hele huis maar inspuiten.
Als je een plaag krijgt ben je niet blij.

Hier ooit gehad net na het verhuizen.
Zat blijkbaar het nieuwe huis er helemaal onder.

Eitjes kunnen het een jaar overleven.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:40

daantjuhhh schreef:
Veriye schreef:

Dan zou ik je hele huis maar inspuiten.
Als je een plaag krijgt ben je niet blij.

Hier ooit gehad net na het verhuizen.
Zat blijkbaar het nieuwe huis er helemaal onder.

Eitjes kunnen het jaren overleven.

Voor je huis kun je ook diometeen aarde gebruiken

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:04

Volgens mij trekken bedwantsen zich terug overdag in je matras en alle andere kieren in je slaapkamer dus die zie je normaal niet zitten als het licht is. De klachten komen hier wel het meest mee overeen..... sorry :\

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 10:12

Thanks voor alle reacties!

Netelroos ben ik helaas mee bekend met mijn allergieën dat is het niet. Bedwantsen heb ik gisteren naar gezocht rond 21u, dus was wel al donker alleen lag ik zelf nog niet in bed. Ik ga in ieder geval het even “behandelen” als vlooien. Met je huis behandelen moet je zelf ook buiten toch en je katten? Ik heb in ieder geval wat te doen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:15

Wat Diddykong zegt....het enige wat je overdag van bedwantsen kunt zien zijn evt kleine zwarte poepjes die op richeltjes van een matras kunnen zitten, maar ze zitten dan vooral in de kieren van de plinten etc.
Het kan helpen als je de poten van je bed in bakjes water zet zodat de wantsen er 's nachts niet tegenop kunnen klimmen.
Verder goed stofzuigen en je dekbed en vooral de kieren/plinten goed inspuiten met anti-vlooienspray en een paar uur de boel dicht houden.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:35

Vlooien bijten ook niet perse snachts als je slaapt. Of in bed, dat is een beetje gek. De beet ziet er ook anders uit. Een vlooienbeet voel je, dus als het vlooien zijn dan zou je dat overdag ook moeten merken. Hoewel je overdag misschien een lange broek draagt wat het maskeert.

https://www.contravermin.com/nl/blog/ee ... -verschil/

Hier staan de verschillen. Omdat je het zelf als een soort muggenbultje omschrijft, denk ik echt aan de bedwants.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 10:37

Diddykong schreef:
Vlooien bijten ook niet perse snachts als je slaapt. Of in bed, dat is een beetje gek. De beet ziet er ook anders uit. Een vlooienbeet voel je, dus als het vlooien zijn dan zou je dat overdag ook moeten merken. Hoewel je overdag misschien een lange broek draagt wat het maskeert.

https://www.contravermin.com/nl/blog/ee ... -verschil/

Hier staan de verschillen. Omdat je het zelf als een soort muggenbultje omschrijft, denk ik echt aan de bedwants.

Ja… ondertussen de katten 3x gekamd weer met vlooienkam en kom niks tegen. Kom op m’n bed nog steeds niks tegen nu, qua poepjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:38

Misschien zijn ze zindelijk ;) :D

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 10:40

Zit even kritisch naar m’n bulten te kijken en qua omschrijving passen ze beter bij een bedwants alleen zijn het er niet meerdere bij elkaar maar meer verspreid… hmmmmmm hier baal ik van. Ik ben voor het laatst weggeweest qua hotel in september vorig jaar… Of ik moet het mee hebben genomen van m’n werk uit de piketkamers! -O-

Edit: ik lees dat bedwantsen overal bijten waar je lichaam het matras aanraakt…. Heb nu 1 oud plekje op m’n zij en de rest is alleen op m’n benen
Laatst bijgewerkt door Oskarrino op 10-03-25 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:43

Even een strijkijzer over de hoeken van je matras halen.
Als het goed is moet je dan bedwantsen zien als je ze hebt.

(Niet je matras verbranden hè?!)

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:49

Qua poepjes ed, als je er veel hebt, zie je ook meer natuurlijk. Maar als het er niet zoveel zijn, kan het zomaar zijn dat je niks vindt, wacht je lang genoeg dan komt dat ook vanzelf natuurlijk :').
Onderbenen en zij klinkt ook logisch voor de bedwants, je pyama kruipt daar makkelijker omhoog in je slaap.
Anyway succes TS....

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:50

daantjuhhh schreef:

Kan je dat misschien toelichten? Wat zou je dan zien?

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 11:35

Ik heb helaas geen strijkijzer maar anders zou ik die bij mijn moeder wel even op kunnen halen.

Katten hebben pipet gehad, dat als eerste in ieder geval! Beddengoed zit in de was op 60 graden en nu even grondig aan de schoonmaak. Vanmiddag naar stal voor de hoefsmid en ga vanuit daar wel even kijken voor spray voor het huis

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:42

thequeensmum schreef:
daantjuhhh schreef:

Kan je dat misschien toelichten? Wat zou je dan zien?

Ze komen op de warmte af en komen dus naar boven toe. Je kunt ze dan gewoon zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:56

daantjuhhh schreef:
Ze komen op de warmte af en komen dus naar boven toe. Je kunt ze dan gewoon zien.

Míts ze niet meer in het bed zitten, maar achter een plint !!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 12:12

Hetzelfde gehad. Ook gedacht aan bedwantsen alleen ze nooit gezien. Ze schijnen zich goed te kunnen verstoppen, en bv ook achter of in een stopcontact te zitten. Ik heb snachts ook gezocht met een zaklamp ik alle richels etc.
Ik heb uiteindelijk mijn hele slaap kamer en bed gereinigd, dwz alle lakens eraf, bed op pootjes van bakjes met erin talkpoeder, sprayen tegen kruipende insekten. Daarna geen last meer gehad.
Op facebook staan veel pagina's met tips als je zoekt op bed bugs.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:14

opisop_shop schreef:
elineAbby123 schreef:

En heb jij ook dieren, of dat niet?

Een paard op stal, maar geen huisdieren nee!