Hoe koop je een matras

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:34

Zorgen dat je een periode kunt proefslapen.. Wij hebben hiervoor diverse misaankopen gedaan en dat werd een beetje dure hobby. Wij hebben nu naar tevredenheid een Matt matras. Al had ie van mij nog wel wat zachter gemogen, maar dat heb ik nog niemand anders horen zeggen dus ligt aan mij vrees ik.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hoe koop je een matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:54

Mijn man en ik hebben ieders eigen matras. Hij een Tempur, ik een harde pocketveer Eastborn met de goedkoopste topper van de IKEA.
Man is rugslaper. Ik wissel graag af.

Ooit in een hotel geslapen waar ze ogenschijnlijk hele zachte matrassen hebben, maar die lagen heerlijk.
Gevraagd naar het merk, maar dat was een matras die ze via inkooporganisatie voor hotellinnen inkochten.
Dus daar zat gewoon merk van dat bedrijf op en die zegt natuurlijk niet waar ze de matrassen inkopen.

Hotel zei wel dat ze verassend vaak opmerkingen kregen over het ligcomfort van hun bedden.
Vrienden van ons hadden er toevallig ook geslapen en die hadden dezelfde ervaring als wij.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 23:22

Keldeo schreef:
Mijn kapotte en zieke lijf kan fantastisch slapen op het Emma matras in combinatie met een Cloudpillo kusssn. Echt zo blij en opgelucht nu ik deze combinatie heb.


Wat toevallig, hier dezelfde combi

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 23:32

Hier ook beterbed de meting gedaan.
Hebben een paar merken, zoals Emma, Tempur, Mline etc.
Uit de meting komen voorstellen en die ga je dan proefliggen.
Wij zijn met Mline naar huis gegaan.
We zijn 2x naar dezelfde winkel gegaan op andere tijden bij verschillende verkopers en we kwamen op exact dezelfde matrassen uit.

Ook nog andere winkels geprobeerd, maar Beterbed kwam er beter uit.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Hoe koop je een matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 23:50

Wij hebben een van der valk. Voordeel is, die kan je letterlijk in hun hotels uitproberen.
Wij hoorde toevallig van mensen in de kamer naast ons, dat ze een weekendje hadden geboekt om de matrassen te testen en dat bracht ons ook aan het denken.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Hoe koop je een matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 06:53

In coronaperiode een matras moeten kopen online, wel bij een goede zaak, hoewel mijn klachten deels verbeterden is het nooit top geweest en kreeg ik er forse nekklachten bij. Veel kussens geprobeerd, uiteindelijk bij een beddenzaak een goed kussen gevonden. Na onze verbouwing voor een heel nieuw bed gegaan. Wij zijn bij Swiss sense gaan proefliggen en advies gekregen. Ik lig eindelijk weer goed, mijn klachten zullen nooit 100% verdwijnen maar ik heb tenminste weer een goede nachtrust.

Floemii
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Hoe koop je een matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:11

Misschien is een goedkoper alternatief om eerst kritisch naar je kussen te kijken?.
Heb je een kussen met neksteun zoals ren Silvana kussen bijvoorbeeld?

De klachten die jij omschrijft bij het liggen op je zij ervaar ik namelijk ook als ik geen kussen met neksteun heb.

Mocht je deze theorie willen uitproberen, maak dan een rolletje van een handdoek en leg die een paar nachten onder je kussen op de plaats van je nek!

hagelslag
Berichten: 9045
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hoe koop je een matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:01

Ik heb echt meerdere matrassen geprobeerd.
Maar sinds ik vorige jaar de mline gekocht heb, ga ik met heel veel plezier op bed!
Als mijn rug voortijd pijn deed, na een nacht slapen is het 9 van de 10 x weg ondanks de hernia + operatie.
Ik gebruik wel een zijslaap kussen en deze doe ik tussen mijn benen als ik op mijn zij lig.

Je lattenbodem is net zo belangrijk als je matras. Dus als je lattenbodem al wat ouder is, is het verstandig die ook te vervangen

ievie

Berichten: 2202
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Hoe koop je een matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:13

Wij hebben onze matrassen bij een goede beddenzaak gekocht. Ik heb eerst drie nachten met een meetapparaatje om geslapen. Hieruit konden ze o.a. aflezen hoeveel je draait en wat je voorkeurshouding is.
Daarna zijn we in de winkel gaan proefliggen. Hierbij kregen we advies over wat ons lijf nodig had en welk kussen het beste past bij de favoriete slaaphouding.
Ik heb zelf brede schouders, smalle taille en brede heupen. Daarom heb ik een medium matras, met een zachte toplaag. Hierdoor heb ik een voldoende stevig matras, waar ik wel in kan zakken. Mijn partner heeft een harder matras.

Wat betreft tussen twee matrassen zakken; er bestaan speciale ‘wigs’ om het gat tussen matrassen te dichten.