Ik prik sinds een paar dagen fraxiparine. Nou vraag ik me af, hoort dat prikken zo stroef te gaan?
Heb mezelf langer geprikt met andere medicijnen en die naalden gleden als een warm mes door de boter. De naalden van de fraxiparine spuiten lijken wel bot joh, zo hard moet ik duwen om ze in mijn buik te krijgen. En als ik de naald er weer uit haal, dan voel ik dat dat ook stroef gaat.
Ben ik nou zo'n dikhuid, zijn de naalden echt bot, of is dit normaal?
Dat ligt soms enorm aan je huid. Ik werk in de thuiszorg en wij prikken dit regelmatig. De meeste mensen probleemloos maar een enkeling moet je bijna darten
Het helpt enorm al door te prikken met de inkeping vd naald naar boven.
Ik herken dit bij mijzelf wel. Had ook echt het idee dat die naalden niet goed waren. Heb meer ervaring met andere prikken en daar had ik nooit dat stugge gevoel als bij mijzelf.
Prik je op de juiste manier? Het kan zeker aan de dikte van je huid onder andere liggen. Maar dit soort naalden hoort eigenlijk vrij soepel te prikken. Neem morgen zeker even contact met je apotheek op, misschien heb je dan toch een ander soort naald of spuit nodig.
Ja ik herken dit ook wel vanuit mijn werk. Bij sommige cliënten moet je soms harder duwen om de naald door de huid te krijgen. Meer als bij andere soorten injecties.
leintje_
Geplaatst: 01-04-24 20:23
Toen ik fraxiparine kreeg ging het spuiten heel soepel (ik prikte in mijn buik), dus ik ga mee met de rest, bel morgen even naar de apotheek
Oh ik herken het. Ik heb drie keer een half jaar moeten prikken twee keer per dag. Soms moest ik bijna bot geweld gebruiken om die naald erin te krijgen en soms ging het redelijk soepel. Maar meestal moeizaam of bijna niet en erg pijnlijk of meteen bloedbad. Maar ook de b12 injecties gaan soms erg moeizaam. Kennelijk heb ik een stugge huid. Ook met bloedprikken hoor ik ze wel eens mopperen over mijn velletje
Wat mensen zeggen, even apotheker bellen. Ik heb ook een tijd door langdurig gips aan de fraxiparine gezeten. De ene keer kreeg ik de "originele" batch daarna was een andere fabrikant en die waren zo bot als sinterklaas zijn achterwerk Kreeg ze zelfs op mijn buik lastig naar binnen en was door mijn werk bekend met injecteren en met de batch er voor en erna ging het prima.
Ik herken het ook vanuit het werk. In de buik of bovenbeen maakt soms niet uit. De ene keer glijd de naald er zo in. De andere keer voel je hem als het ware trekken. Terwijl het uit dezelfde portie/doos komt.
volgens mij is dit wel iets wat bij fraxiparine hoort ja. Die spuitjes zijn vrij dik en spuiten daardoor niet lekker. Ik heb ze zelf ook geprikt en ik vond het ellende. In het verleden ook hormonen gespoten en bij de prikinstructie daarvan zei de vpk ook meteen "heb je wel eens bloedverdunners gespoten? Deze spuiten net zo lastig" Idd de opening vd naald naar boven houden helpt het beste.