Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 23:42

MarjanB wat top, hoop dat het je helpt. Heb zelf vrij fanatiek koolhydraatarm gegeten 4 jaar, nog steeds fan maar bij het idee groentes krijg ik kippenvel. Ben toen ook echt een tijd doorgeslagen geweest in die tijd kwam ik door medicatie enorm aan en toen gestopt omdat ik alleen maar aankwam en de groentes mij vreselijk lieten voelen. In mijn 'dieet' heb ik mijn middag prutje groente nu dan ook vervangen met 2 broodjes. Ben toen een tijd onder begeleiding van een osteopaat geweest die ook voeding in haar pakket had, dus onder behandeling discussieerden wij het eten. Van haar kwam de kaneel tip maar ze had ook een goede eiwit tip. Ik doe het nu niet altijd meer maar ik voeg aan mijn ontbijt een schep eiwit poeder toe, die van my Proteïne bevalt het beste tot nu toe. Mijn ontbijt bestaat nu echt al jaren uit kwark, bevroren blauwe bessen/aarbeien(handje), beetje verse sinasappelsap, 1 banaan(lus ik alleen hier door), schep kaneel, als ik het heb eiwit poeder en aanleggen met water. Even goed met de staafmixer er door en rietje er in :) ik zit er echt ram en ram vol van en kan er zo onwijs lang op teren.

Rocamor die intoleranties klinken voor mij als pure horror, lastig ook dat je steeds nieuwe ontwikkel. Je smoothie ontbijt met biet en bleekselderij heb ik echt nog nooit gehoord :o vind het overigens wel heerlijk om te lezen wie wat eet! Wie weet kom je weer eens een combi tegen waarvan je denkt dat is lekker!

Vandaag met de pony gewandeld, die was goed wakker dus ik vond het hard werken om te wandelen met hem. Ik krijg 1-2 keer in de week meisje van verderop langs om de ponies even te poetsen en aandacht te geven, probeer met haar nu toch zoveel mogelijk te bewegen met het oog op de operatie. Heb de hoop op spieren wel echt opgeven, net liet mijn moeder even haar armen zien die echt enorm gespierd waren, ze helpt mij bij de paarden wel maar ik ook haar andersom in de tuin. Ik doe het wel minder lang allemaal omdat ik het simpelweg niet mega lang vol houd maar we doen eigenlijk hetzelfde aan beweging. Ik heb hangende complete kippen aan mijn arm met echt 0 spier en mijn moeder van bijna 60 ziet er uit als de hulk... ik weet dat het gewoon zo is en dat ik er niks aan kan doen maar voelt zo vervelend. Ik wil die hangende flubbers niet en ook gespierde armen maar hoe hard ik ook zal trainen die zitten er helaas niet in voor mij.

Jenara

Berichten: 1577
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 00:17

Wat heftig om de verhalen van sommigen hier te lezen ... als je met intoleranties en medische problemen zit is het nog eens onwijs veel moeilijker om gewicht te verliezen, respect echt voor jullie moed en volharding dames!

Mijn grootste issue waren eigenlijk mijn porties, ik at veel te veel!
En dat dan inderdaad gecombineerd met holle koolhydraten en hier en daar snacken en zo slopen de kilo's over de jaren heen er stilletjes aan. Ben zo wel over 8-9jaar zo'n 25kg bij gekomen :(
Er nu al wel weer 7 terug af dus :)

Mijn ontbijt is één van de laatst dingen die ik nog heb aangepakt, ik maak nu mijn eigen granola met volkoren granen mix, 1/10 gehakte noten (walnoten, pecan en amandelnoten), lepel sesamzaad, maanzaad en zonnebloempitten, een klein beetje arachideolie en wat honing en kaneel eronder. Maak ik nu 1x per week en eten mijn man en ik samen ongeveer een week van. Daarbij eet ik dan 2-3 grote lepels magere yoghurt en wat fruit (aardbeiden, frambozen en blauwe bessen)
Voorlopig doe ik er ook zo'n 5gram pure chocoladevlokken onder, omdat mijn vorig ontbijt ook met chocolade was en ik miste die smaak.

Dat eet ik eigenlijk elke weekdag, maar om het niet té beu te geraken, eet ik in het weekend iets anders,
elke zondag nog steeds een eitje met 1 witte pistolet en 1 koffiekoek. Nee klopt, is niet gezond, maar dat is dan ook één van de weinig dingen die ik heb overgehouden en die ik te lekker vind om op te geven, dus zo krijgt het 1x per week een plaatsje in mijn eetpatroon in beperkte hoeveelheid :)
Op zaterdag wisselt het was, maar dan bak ik regelmatig volkoren pannenkoeken met wat fruit.

Ik ben dus helemaal niet koolhydraat arm gaan eten, maar heb wel al mijn koolhydraten vervangen door volkoren versies (volkoren granen, pasta, rijst, ...) en dat houdt me veel meer verzadigd dan de witte varianten, bevat ook veel meer vezels.

Qua lunch en avondeten probeer ik echt gewoon heel evenwichtige maaltijden te maken, en eigenlijk is er niets off limits, maar alles in verhouding tot de hoeveelheid kCal die iets bevat.

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:27

Tirzasara, bedankt! Welke poeder pak je? Vind de pancake ook wel interessant want die kan ik dan gewoon mengen met blauwe bessen, kaneel oid in de ochtend en ook makkelijk meenemen naar het werk. Probeer ook m’n eettijden wat te beperken.

Jenara, ik denk dat ik ook zo nu en dan een keer een broodje pak hoor :+ quilty pleasure

mystery1980
Berichten: 4244
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:34

pfff heb ik weer, krijg ineens allemaal rode puntjes in mn gezicht.
Net een muggebult zonder bult zeg maar.
Het valt nu nog niet heel erg op maar het worden er wel steeds meer dus het gaat wel steeds meer opvallen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? En vooral wat ik eraan kan doen?
Ik zoek het toch een beetje in de verandering in mijn eten.

Het afvallen gaat verder traag maar wel goed.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:18

Ik zou graag meepraten.

Op dit moment is afvallen geen optie. Ik ben zwanger ( ruim 38 weken nu, beebs mag komen) dus dieet is uitgesloten.

Wel ben ik door de zwangerschap afgevallen. Ik gok nu, als de baby er uit is, dat ik 15-20 kilo afgevallen ben. Dus eigenlijk wil ik dat doorzetten. Dankzij zwangerschapsdiabetus gestopt met savonds snacken, dus dat wil ik volhouden. En als de baby er is wil ik genieten van het mooie weer, dus lekker in de tuin aan.het werk en veel wandelen.

Ik heb ook 2 honden dien erg actief zijn, dus ook die vinden het prima om de conditie op te bouwen naar langere wandelingen.

Dus in combinatie met gezonde keuzes, af en toe iets lekkers en bewegen hoop ik mijn kindje goed bij te kunnen houden als het straks ouder is en alle kanten op gaat.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:19

MarjanB schreef:
Tirzasara, bedankt! Welke poeder pak je? Vind de pancake ook wel interessant want die kan ik dan gewoon mengen met blauwe bessen, kaneel oid in de ochtend en ook makkelijk meenemen naar het werk. Probeer ook m’n eettijden wat te beperken.

Jenara, ik denk dat ik ook zo nu en dan een keer een broodje pak hoor :+ quilty pleasure

Je kan ook een pannenkoekje maken van banaan en ei ;)

En qua goede vetten: Avocado nog een optie? Denk aan een salade met kip, avocado etc. Of een koolhydraatarm (pita) broodje met kip, avocado en yoghurt/kwark mengsel met citroen/peper/zout/knoflook als dressing.

Ik schommel lekker door in gewicht. Deze week wel een enorme snaaibui, word ik vanochtend ongesteld. Wel weer op het ritme dat ik normaal gesproken ben. Laatste 2 maanden was hij elke keer te laat en at ik ook minder. Dus gok zo dat ik lijftechnisch goed bezig ben, maar qua gewicht meh. Wel lekker bezig met hardlopen, dus opzich hoef ik mij ook geen zorgen te maken. Zolang ik niet ga snaaien en wel beweeg moet ik in theorie goed zitten :=

Tink89
Berichten: 2944
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:52

mystery1980 schreef:
pfff heb ik weer, krijg ineens allemaal rode puntjes in mn gezicht.
Net een muggebult zonder bult zeg maar.
Het valt nu nog niet heel erg op maar het worden er wel steeds meer dus het gaat wel steeds meer opvallen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? En vooral wat ik eraan kan doen?
Ik zoek het toch een beetje in de verandering in mijn eten.

Het afvallen gaat verder traag maar wel goed.


Het kan hooikoorts zijn, zonne-allergie, rosacea of iets wat je gegeten hebt...

Malenka

Berichten: 7587
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 12:03

Ik kom ook meelezen en mogelijk meepraten.

In de laatste 10 jaar ben ik vrij ongemerkt aangekomen. Wat logisch is want ik ben door chronische ziekte steeds minder gaan bewegen. Ik moet dus rekening houden met fibromyalgie en chronische vermoeidheid. Daarnaast ben ik vegetariër en heb een koemelk allergie. Dat plus niet van eieren houden houd in dat ik zo goed als geheel plantaardig eet.

Ik wil afvallen van zo'n 85kg nu naar zo'n 75kg in de toekomst. Dat klinkt wellicht niet als zo heel veel voor veel mensen, maar voor mij is het enorm omdat ik veel restricties heb om rekening mee te houden. Mijn doelen zijn echter helder; ik wil elke gezondheidswinst pakken die ik kan, ik wil graag een kindje en mijn merrie (62% arabier en e-pony) is momenteel naar de trainer om beleerd te worden en ik wil haar over een maand of drie echt ook zelf kleine stukjes gaan rijden en dat opbouwen.

mystery1980
Berichten: 4244
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 12:17

Tink89 schreef:
mystery1980 schreef:
pfff heb ik weer, krijg ineens allemaal rode puntjes in mn gezicht.
Net een muggebult zonder bult zeg maar.
Het valt nu nog niet heel erg op maar het worden er wel steeds meer dus het gaat wel steeds meer opvallen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? En vooral wat ik eraan kan doen?
Ik zoek het toch een beetje in de verandering in mijn eten.

Het afvallen gaat verder traag maar wel goed.


Het kan hooikoorts zijn, zonne-allergie, rosacea of iets wat je gegeten hebt...


thanks voor de suggesties maar ik herken het in geen van drieeen.
vaak zijn het dan bultjes of zijn de rode plekjes groter.
Maar ik heb geen bultjes, en de rode stipjes zijn echt zo klein als een speldenprik.
Echt heel klein dus.

Tallie1979
Berichten: 22759
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:26

mystery1980 schreef:
thanks voor de suggesties maar ik herken het in geen van drieeen.
vaak zijn het dan bultjes of zijn de rode plekjes groter.
Maar ik heb geen bultjes, en de rode stipjes zijn echt zo klein als een speldenprik.
Echt heel klein dus.


Even gek gedacht misschien maar heb je de mazelen al gehad?

mystery1980
Berichten: 4244
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:30

Tallie1979 schreef:
mystery1980 schreef:
thanks voor de suggesties maar ik herken het in geen van drieeen.
vaak zijn het dan bultjes of zijn de rode plekjes groter.
Maar ik heb geen bultjes, en de rode stipjes zijn echt zo klein als een speldenprik.
Echt heel klein dus.


Even gek gedacht misschien maar heb je de mazelen al gehad?


ja gehad en dat waren echt bultjes en ook veel groter.
Dit zijn echt rode stipjes zonder bult.
wel bedankt voor het meedenken

Tallie1979
Berichten: 22759
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:04

Gelukkig! Misschien ergens allergisch voor.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 18:40

MarjanB schreef:
Tirzasara, bedankt! Welke poeder pak je? Vind de pancake ook wel interessant want die kan ik dan gewoon mengen met blauwe bessen, kaneel oid in de ochtend en ook makkelijk meenemen naar het werk. Probeer ook m’n eettijden wat te beperken.

Jenara, ik denk dat ik ook zo nu en dan een keer een broodje pak hoor :+ quilty pleasure


Ze hebben mega veel smaakjes en opties maar ik pak meestal zonder smaak omdat ik alles waar namaak smaak aan zit echt vies vind :o

https://nl.myprotein.com/sports-nutrition/impact-whey-protein/10530943.html

Deze bijv, heb ook wel eens de vegan variant genomen maar is ook niet helemaal mijn ding. Ze hebben ook dieet varianten maar die heb ik nog niet geprobeerd.

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:14

Tirzasarah10, probeer eens die van ESN. Ik ben echt een kieskeurig mormel wat zulke dingen betreft. Maar tot nu toe vind ik die van ESN het lekkerst zonder chemische nasmaak. Ik maak nu vooral gebruik van de eiwit limonade, omdat de eiwit shake vorm te zwaar op mijn maag valt.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:21

Wat een leven hier in het topic! Welkom aan alle nieuwe mensen :) gezellig dat jullie mee komen kletsen. Hopelijk kunnen we elkaar goed motiveren om het beste eruit te halen :j

Vandaag is een goede dag (op wat paaseitjes na). Dus dat is wel eventjes fijn. Beetje stresserige periode, dus dan lopen sommige dingen net allemaal even lastiger. Vooral eten :')

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:27

CupCakes_ schreef:
Tirzasarah10, probeer eens die van ESN. Ik ben echt een kieskeurig mormel wat zulke dingen betreft. Maar tot nu toe vind ik die van ESN het lekkerst zonder chemische nasmaak. Ik maak nu vooral gebruik van de eiwit limonade, omdat de eiwit shake vorm te zwaar op mijn maag valt.

Hier ook goede ervaringen met ESN.
Mijn zoon lust alleen de clear versies van eiwitshakes, en ik vind de ESN romige versies juist er lekker.

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:30

Ik zit eigenlijk te wachten tot de dark cookie reep eindelijk weer eens terug komt. :+

Edit; ik heb ook een haar-liefde verhouding met kwark, alleen met de flavor poeder vind ik het te eten. Wie kwark ooit uitgevonden heeft mogen ze toch aan de hoogste boom knopen hoor. Zonder die poeder vind ik het ongelooflijk vies :')
Laatst bijgewerkt door CupCakes_ op 22-03-24 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:32

Tirzasarah dank je! Heb wat besteld in een smaakje die m’n vriend ook zou moeten lusten. Die leeft vooral op koolhydraten dus misschien wel een mooie afwisseling voor hem :+

We hadden deze week nog boodschappen die op moesten. Dus vandaag even wat minder goed qua avondeten. Maar goed de omschakeling is begonnen :D

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 21:42

Oh, ik ging net even voor de grap op de weegschaal staan om te zien of er al iets vooruitgang in zat. Zie ik zowaar dat er -1.6 kg vanaf is! Dat is zò ontzettend fijn om te zien. Ik heb nog wel ontzettend veel moeite om überhaupt aan mijn kcal te komen. Mijn lijf moet daar echt aan wennen, want s'avonds zit ik echt vol. Ik hoef echt niet te denken aan koek, chips of ander gekkigheid s'avonds.

Mijn maag/darm problemen zijn nog wel aanwezig, maar aangezien ze de oorzaak niet kunnen vinden houden ze het op een overprikkelde maag. Ik heb nu wel een verwijzing gehad naar een diëtist om te kijken waar ik dan die overprikkeling van krijg. En ergens zou ik nog steeds willen weten of mijn cortisol echt zo hoog is als ikzelf vermoed.

Steenbok12
Berichten: 7852
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 22:23

Iedereen echt super actief en zie ook veel eet advies langs komen.

Als dit topic zo leeft,
Kunnen we deze dan ook niet wat leven in blazen. Ik vond het altijd super interessant qua tips en adviezen wat anderen deelden.
[VT] Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 22:52

Cupcakes, oee ga die eens bekijken :D idd vaak dat chemische en extreem zoet aan smaak vind ik gewoon echt vies.. thanks!

Ben benieuwd wat je er van vind marjan! Hopelijk helpt het jou net als het bij mij toen heeft geholpen :)


Ik heb net even veel beweging gehad :+ echt ik voel mij zo dom, ik wilde een kastje weg in de paardenstal. Kastje kon ik nooit houden dus viel naar beneden op mijn kraan. Iets zwaars op je kraan is geen goed idee dus dikke lekkage, ik hup naar bin en hoofdkraan uit, gereedschap gezocht en de boel maken. Lekkage was op gelost en omdat het gereedschap toch terug moest dacht ik joh die lelijke prop purschuim snij ik gelijk weg kan ik morgen alles inrichten, top. Nooit gedacht maar de vorige eigenaar had een elektra leiding IN die prop purschuim verstopt.. ik ben naar binnen gegaan :+ mijn dag zit er op en ik heb uiteindelijk veel beweging gehad door van de ene kant van het erf naar de andere kant te hobbelen vanwege paniek en gereedschap

Onlylienn

Berichten: 128
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 23:10

Helaas heb ik vandaag een "slechtere dag" -O-
Stront verkouden waardoor heel mijn neus vast zit, conclusie: het eten smaakt anders, voordeel ik eet (snoep) dan minder *\o/*

Ik heb vind het persoonlijk lastig met ontbijt, ik wil er liefst zo weinig aan doen, maar ben geen brood-eter, yoghurt eet ik dan wel maar wil ook wel eens "iets anders" is hetzelfde met de lunch..
Avondmaaltijden ben ik dan wat meer uitgebreider van, naja ik kan dan echt wel recepten vinden etc. 8)7

Lente
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 12:59

Ik ben aan het shoppen en ik nam een jeans maat 34 mee het pashokje in, in de wetenschap dat die te klein zou zijn...

En die was te groot *\o/*

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:11

Ohhh dat is wel knap! Maat 34 heb ik denk ik nooit gepast :+

Ik heb net bananenbrood van lowcarb chef gemaakt. Nou het vult als een dolle _O-
Afbeelding
Ga het als het afgekoeld is maar in plakken snijden en deels invriezen. Kan ik het mooi meenemen als ontbijt oid

Qimm

Berichten: 15181
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:28

Spijkerbroekmaat 34 is ongeveer 46 in confectiemaat.