Allergie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 18:04

Ik heb plots last van extreme 'eczeem' op mijn benen. Het is rood en ontzettend droog en pijnlijk. Er zijn 2 dingen veranderd ... nieuw wasmiddel gekocht (inmiddels weer weg gedaan) en ben yoghurt gaan eten voor de eiwitten. Zou het daarvan kunnen zijn? Heel vreemd.. nooit eerder gehad

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 18:15

Kijk hoe de luchtvochtigheid in huis is en neem wat extra vit D . Dat zijn bij mij de veroorzakers. Kan ook door wasmiddel of douche middel komen trouwens.

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 00:57

Kan ook warmte zijn.

Toen wij nog een houtkachel hadden en ik daar regelmatig voor zat kreeg ik ook uitslag op mijn benen.

Hutcherson

Berichten: 7378
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 03:30

Mijn onderbenen zitten momenteel ook helemaal onder de rode vlekken en oedemateuze bulten. Zo vreemd! Wij dachten ook aan wasmiddel dat veranderd is maar heb niks op mn bovenbenen of armen? Ik slik antihistamine om het in te dammen.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 05:59

Gezien de temperaturen in de ochtend: zijn het geen winterbenen? Dat komt vooral voor bij mensen met scooter maar fietsen of paardrijden in de kou kan het ook veroorzaken. Andersom kan de droogte in huis het ook veroorzaken. M’n kinderen zitten er deze tijd van het jaar ook vol mee op vooral de benen. Zodra de verwarming uit gaat is het binnen een week weg en tot die tijd smeren smeren smeren en zo min mogelijk douchen.

Elisa2

Berichten: 37375
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:14

Kwestie van uitproberen, even het wasmiddel en de yoghurt weglaten en dan een van de twee weer toe gaan voegen.

Kan ook zijn wat Yessy zegt inderdaad.

Sababber

Berichten: 2709
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 14:25

Ik was als kind erg eczeem gevoelig, hier word er na het wasmiddel nog een spoeling met azijn in de machine. Al is dat symptoombestrijding, eczeem komt voort uit een disbalans in de darmen. Al kan het wel schelen om bepaalde triggers weg te laten. Joep Rovers heeft goede tips voor eczeem klachten.