Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 17:27

Oh die heb ik even helemaal gemist :=

Nou het was maar goed dat ik naar de huisarts ging. Ik heb Codeïne meegekregen voor het slapen.
Maar dat was niet het belangrijkste, hij keek in mijn oren en ik blijk dus een gat in mn trommelvlies te hebben van 1/3e grootte. Ik heb daar geen pijn aan maar het is maar goed dat we erachter kwamen, want volgende week gaan we op vakantie en dan gaan we ook veel snorkelen. Dan mag er dus absoluut geen water in komen := Dus meteen maar een afspraak gemaakt om wateroordoppen op maat te maken. Ik kan voor de zekerheid ook nog langs de kno arts volgende week, dat is ook wel geruststellend.
Ik weet nog niet wat ze met dat gaat gaan doen, maar dat is voor latere zorg :P

Ik heb trouwens otrivin Duo gehaald, tegen verstopping maar ook tegen een loopneus, WAT een verademing. Letterlijk en figuurlijk. :') Even rust met neus snuiten, want dat ben ik echt de hele dag aan het doen. :=

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:50

Ben benieuwd wat je vind van het aanmeten van die oordoppen.

Ik werd daar werkelijk kotsmisselijk van. Ik weet niet wat voor knopje dat triggerde. Maar het was niet een goed knopje. :')

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 17:50

Iris82 schreef:
Ben benieuwd wat je vind van het aanmeten van die oordoppen.

Ik werd daar werkelijk kotsmisselijk van. Ik weet niet wat voor knopje dat triggerde. Maar het was niet een goed knopje. :')

Oh oliebol ik hoop niet dat ik dat ook krijg _O-

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:50

Earth schreef:
Ik heb trouwens otrivin Duo gehaald, tegen verstopping maar ook tegen een loopneus, WAT een verademing. Letterlijk en figuurlijk. :') Even rust met neus snuiten, want dat ben ik echt de hele dag aan het doen. :=


Niet langer dan 5 dagen gebruiken! Want dan krijg je net zo'n neusslijmvlies als dat van mij. :+

chanicha

Berichten: 12175
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:54

Spoelen met zout water, dat doe ik al jaren en de KNO arts zegt ook dat dat het beste is.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 18:28

Nou dan gebruik ik het enkel vandaag even, en dan stop ik er weer mee. Soms is 1 keer gebruiken ook wel genoeg om even de slijmvliezen te resetten.

Supervixen

Berichten: 12876
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 19:19

Vandaag leek mijn keelpijn over, maar nee hoor, eind van de middag kwam het weer en de hele linkerkant van mijn keel doet weer zeer. Maar weer een paracetamol erin. 8)7

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:04

Hier een wat betere dag, het niezen is gestopt. Wel weer giga-keelpijn, terwijl dat vanmorgen juist weg leek te zijn maar in de loop van de dag kwam dat weer terug. Kan nauwelijks slikken.

Supervixen

Berichten: 12876
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:14

Dat heb ik ook steeds. Dan lijkt het weg en eind van de middag, bam! Superpijnlijk.

musiqolog
Berichten: 3349
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:17

O ja hoor, ik ook. Meerdere keren, en vast ook wel meerdere virussen bij elkaar.

Van de week had ik zwaar opgezette slijmbeurzen. De hele tijd moeten niezen en je neus willen snuiten, terwijl je niet altijd kunt... Het begint nu weg te trekken maar ik ben nog steeds zo slap als een vaatdoek. Zo frustrerend... je bent niet echt ziek maar je wordt zo moe van een simpel ritje naar de stad. Op zo'n moment voel ik me gelijk twee keer zo oud....

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:14

Ik heb codeïne tabletten voorgeschreven gekregen en net lag ik heerlijk bijna twee uur te tukken! *\o/* Damn dat voelt geweldig na 9 dagen geen slaap :+

Hoest is nu 3x zo erg terug maar dat neemt ik echt voor lief. Hopelijk kan ik vannacht ook nog een paar uur tukken!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:15

Hmm.. Nu twijfel ik toch of ik ze ook zal vragen bij de huisarts. Of heb je die van Natterman gekocht?

Lindor92
Berichten: 7003
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:18

Hier vanaf 2e week december erg verkouden geweest. Echt neusverkoudheid. Halverwege januari dikke griep gehad en hele week thuis gebleven. 3 januari weer ziek en aan antibiotica gegaan. Ik had namelijk blaasontsteking. Verkoudheid knapte toen opeens snel op. Helaas bleek ik ook een geperforeerde blinde darm te hebben op 5 februari, dus goed ziek geweest. Nu door alle antibiotica wel eindelijk van Verkoudheid af.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 21:35

Flux schreef:
Ik heb codeïne tabletten voorgeschreven gekregen en net lag ik heerlijk bijna twee uur te tukken! *\o/* Damn dat voelt geweldig na 9 dagen geen slaap :+

Hoest is nu 3x zo erg terug maar dat neemt ik echt voor lief. Hopelijk kan ik vannacht ook nog een paar uur tukken!

*\o/*
Ik heb het net voor het eerst genomen maar t werkt niet zoveel als ik had gehoopt. Maar misschien komt dat nog. Ik moet echt even de druk op mn lichaam verlichten door minder te hoesten en te snuiten.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:51

Hoort oververmoeidheid er ook bij? Ik ben al een paar weken zo ontzettend moe en vanaf vorige week aan het snotteren

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 05:52

Renee1991 schreef:
Hmm.. Nu twijfel ik toch of ik ze ook zal vragen bij de huisarts. Of heb je die van Natterman gekocht?


Nee van de huisarts! Vannacht toch mooi 4-5 uur geslapen! Wat een verbetering. Helpt voor mij dus echt om de hoestprikkel te verminderen.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:48

fjordjes schreef:
Hoort oververmoeidheid er ook bij? Ik ben al een paar weken zo ontzettend moe en vanaf vorige week aan het snotteren

Dat vroeg ik mij ook al af. Met een flink hoge hartslag erbij en gisteren sterretjes zien in de sportschool. Da fiets.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:29

Otrivin (en ieder ander spul met xylometazoline) is echt wonderspul! Pas er wel mee op, want het is heel verslavend. Ik gebruik het inmiddels een aantal jaar en kom er niet meer vanaf :x

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 15:27

Codeïne *\%/* *\%/* *\%/*

Ik heb heeeeerlijk geslapen tot 13 uur. Man man wat een verademing, letterlijk en figuurlijk. Het lijkt wel of mijn keel daar ook van heeft kunnen herstellen. Alles komt nu wel weer los, zeker uit mn longen. Maar op die manier hoesten is dan wel weer oké haha.

Paardjes101
Berichten: 271
Geregistreerd: 11-03-23

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:51

Ik was een paar weken geleden ontzettend verkouden en het wou maar niet over gaan. Toen kreeg ik na een oorontsteking erbij te krijgen een antibiotica kuur en was ook mijn verkoudheid weg.

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:24

Earth schreef:
Codeïne *\%/* *\%/* *\%/*

Ik heb heeeeerlijk geslapen tot 13 uur. Man man wat een verademing, letterlijk en figuurlijk. Het lijkt wel of mijn keel daar ook van heeft kunnen herstellen. Alles komt nu wel weer los, zeker uit mn longen. Maar op die manier hoesten is dan wel weer oké haha.


Yeaaah!! Team codeïne!! *\o/* fijn joh, weet helemaal waar je het over hebt. Wat een verademing, letterlijk haha

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:38

Ik heb het gejinxt. Mijn zoontje is na 2 weken niet gehoest te hebben, weer opnieuw begonnen.
Ik had t moeten afkloppen toen ik het hier postte. :=

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 20:46

Haha Iris dat is ook kak zeg.

Haha Flux echt he. Zo lang slapen is een feestje. Ik hoop vanavond weer. Ik hoest nu dus alleen nog slijm op. Wel echt veel, en met mooie kleurtjes :') Maar die rottige kriebelhoest is weg (even afkloppen.)

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:02

Hier nog altijd flink neusverkouden, vannacht weer wakker van het hoesten. Wel gewoon gewerkt. Ik ben weg van mij Otrivin Duo neusspray. Ik was hem vandaag vergeten, dus de hele dag door mijn mond moeten ademen en nu is mijn hele bovenlip schraal en kapot aan het gaan. Droge giechel ook x-)
Nu net mijn neusspray erin, en waaaat een verademing hahahahah. Ik kan weer ademen door mijn neus.
Ik hoest ook nogsteeds flink en van alles op. Keelpijn is (afkloppen) wel weer weg.

Clauwtje

Berichten: 1150
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Brielle

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:08

Hier ook weken een dolle boel geweest. Hoesten niezen koorts etc etc. Nu op mn linkeroor (met rotte suizen) na gaat het wel redelijk…er is licht aan het einde van de tunnel.

Mijn tip voor kriebelhoest: noscapect structureel innemen en noscapine drank v kruidvat structureel. Zo bouw je een spiegel op!

@earth
Pas wel op met codeïne zodra het loskomt. Als de codeïne ook hoest prikkel dempt, heb je een grotere kans op een longontsteking! Doordat je dan niks meer ophoest gaat die rotzooi in je longen zitten.