Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 17:17

Om me heen hoorde ik het overal al, zoveel mensen die verkouden waren en daarbij echt ziek werden. En toen werd ik het zelf. Ik ben al bijna 2 weken verkouden, en het gaat echt anders dan anders.

Vrijdag kreeg ik behoorlijk keelpijn, en de dag erop hoestte ik me de longen uit het lijf. Dat bleef een paar dagen aanhouden en er kwam ook een neusverkoudheid bij. Nu heb ik al chronisch ontstoken neusslijmvliezen dus dat is vaak een feestje, dan werk ik er zo op een dag 4 pakken zakdoeken doorheen. Het blijft maar stromen :')
Het trok ook wat op mijn longen maar niet heel erg, maar ik was wel iets benauwder dan normaal.

Nu waren we afgelopen vrijdag een week verder en het begon wat beter te gaan, het slijm in m'n keel en longen kwam los en ik hoestte nu effectief zeg maar :') Dus ik was blij, ik leek er doorheen. Zaterdag ging ook goed, leek nog steeds de goede kant op te gaan. Gisterochtend werd ik wel iets slecht wakker maar ik dacht dat het door de korte nacht kwam. nog op pad geweest maar gisteren eind van de middag klapte ik helemaal in elkaar. En ik kreeg weer onwijs keelpijn met kriebel. Dus ik hoestte me weer helemaal suf. Ik ben om 20,30 uur naar bed gegaan want ik was echt beroerd. En ik werd vandaag met tussenposes uiteindelijk om 14 uur weer wakker :+ En nu voel ik echt top beroerd. De neusverkoudheid is weer heel extreem, niet alleen maar slijm maar ook echt veel troep. En de kriebel in mn keel is weer weg maar nu ben ik wel echt heel benauwd. Ik hoest ook veel troep op uit mn longen. Ik hoop dat het niet tot een longontsteking komt, ik heb het gevoel dat mijn lichaam daar nu hard tegen aan het werk is.

Maar wat is dit voor gekke verkoudheid die in golven komt? Zijn er meer die dit zo hebben gehad? De donderdag voordat ik ziek werd kruiste ik in de supermarkt iemand die net aan het hoesten was. Toen dacht ik nog, als ik maar niet ziek word :+ :')
Ik maak me lichtelijk zorgen omdat we volgende week donderdag op vakantie gaan. Ik heb overigens een test gedaan en het is geen corona.
Laatst bijgewerkt door Earth op 26-02-24 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:19

Bij mij was dit 4 weken geleden corona. Precies zo. Met die keel enz.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 17:20

Hannanas schreef:
Bij mij was dit 4 weken geleden corona. Precies zo. Met die keel enz.


Oh ja dat dacht ik dus ook maar ik heb een test gedaan en dat was het niet.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:26

Pfff, ik rommel nu af en aan.
4 weken geleden goed ziek, verkouden, keelpijn, hoesten, futloos en 40 graden koorts, 7 dagen ziek in bed gelegen en ziek moeten melden op werk, toen een week gewerkt, en wéér van een op het andere moment (zaterdags) eerst nog bij paard, niets aan de hand, 's avonds ineens weer 40 graden koorts. Hele week spierpijn, grieperig, hoofdpijn, oorpijn, verkouden en keelpijn. Uiteindelijk van zat-donderdag ziek geweest en vrijdags gaan werken. Vorige week vakantie, en je raad het al... sinds vrijdag een rare kriebelhoest, dat heeft doorgezet in zaterdag keelpijn, en gister verhoging 37.8 en keelpijn. Sinds vandaag loopt het snot uit mijn neus, keelpijn en hoesten en eeeeeecht niet fit. Maar goed, ik kan het me niet veroorloven me opnieuw ziek te melden.

Tevens de huisarts bij 2ex ziek gebeld, die zei: Uitzieken. Vanmorgen toch maar weer gebeld en opnieuw ''Ja mevrouw, uitzieken''

Edit: Ik weet niet wat dit voor iets hardnekkigs is, maar wordt er gek van. -O-
En mijn werk trouwens ook. Sinds September een nieuwe baan in de Kinderopvang en dacht eerst dat mijn weerstand gewoon een klap kreeg van alle kindersnottebellen. Maar nu een week vakantie gehad, en niet op de KO geweest, dus die kan ik nu niet de schuld geven :')

fiqueJarig

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:30

Heb ik ook gehad. Met kerst een week corona gehad en 3 weken later griep met zelfde klachten als jou.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:40

Hier ook.. Twee weken geleden op vrijdag keelpijn, maandag kwam daar snot bij en toen leek het woensdag wel weer oke. De zaterdag ineens weer keelpijn, maar erger als de week daarvoor. Tot dinsdag ging het nog wel, maar vanaf woensdag lag ik er helemaal af. Koorts, geen stem meer, snot uit mijn ogen en daardoor ook ontstoken ogen en alles doet zeer. Gisteren ging het eindelijk wat beter. Werk laten weten dat ik vandaag weer kwam, maar na 4 uurtjes werken was ik alweer helemaal ingestort en ben ik weer naar huis gegaan. Helemaal klaar mee.

Karin_deB

Berichten: 8250
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:44

Hier ook gehad, begonnen na de feestdagen en totaal toch wel 6 weken zoet mee geweest.
Daarna voelde ik mij eindelijk weer fit dus er is hoop *\o/*

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 17:56

Oh nou ik hoop niet op 6 weken. Maar volgende week ga ik naar de zon, ik hoop dat dat sowieso helpt met herstellen.

Ik snuit nu heel veel mn neus, en soms komt er lucht door mn traanbuizen, irritant zeg. _O- Mn traanbuizen deden van de week trouwens heel erg zeer. Ik ben ook de hele tijd met zalf aan het smeren om de huid om mijn neus een beetje gehydrateerd te houden.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:20

Earth schreef:
Oh nou ik hoop niet op 6 weken. Maar volgende week ga ik naar de zon, ik hoop dat dat sowieso helpt met herstellen.

Ik snuit nu heel veel mn neus, en soms komt er lucht door mn traanbuizen, irritant zeg. _O- Mn traanbuizen deden van de week trouwens heel erg zeer. Ik ben ook de hele tijd met zalf aan het smeren om de huid om mijn neus een beetje gehydrateerd te houden.

Ja die zalf smeer ik nu inmiddels ook, mijn neus doet zeer en is helemaal rood en schaal haha. Traanoogjes ook de hele dag last van :') wat een ellende. Hij duurt echt heel lang en ik vind het oprecht ook heel vervelend voor mijn omgeving/werk. Lekkere indruk zo met een werknemer die iedere x ziek is. Voorheen een baan in de zorg, was echt noooooit ziek op een enkele keer na (en een paar x corona)

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:27

Yes hier ook!
Bepanthen smeren helpt wel heel erg tegen het schrale, maar slaat in begin wel wit uit en heel vettig XD dus doe ik alleen als ik het huis niet uit hoef.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:32

Eloya schreef:
Yes hier ook!
Bepanthen smeren helpt wel heel erg tegen het schrale, maar slaat in begin wel wit uit en heel vettig XD dus doe ik alleen als ik het huis niet uit hoef.

Ik heb idd bepathen tattoozalf op mijn neus gesmeerd net :')

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 18:42

Haha ik heb vaseline spray die ik erop smeer. Dat voelt wel fijn.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:46

Ik hoorde het ook al om me heen en heb zelf sinds een paar dagen enorme keelpijn. Verder niet hoesten of snotterig oid maar gewoon een onprettig gevoel en het voelt alsof mijn keel is opgezwollen :evaw: en in vlagen wat koortserig :roll:

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:47

Earth schreef:
Hannanas schreef:
Bij mij was dit 4 weken geleden corona. Precies zo. Met die keel enz.


Oh ja dat dacht ik dus ook maar ik heb een test gedaan en dat was het niet.


Heb je de test in je neus gedaan of ook in je keel?
Ik neem standaars de keel mee (en dan neus), omdat het met alleen neus ook wel eens negatief uitvalt terwijl het met keel wel positief is.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 18:52

Ja ik heb beide gedaan, omdat ik van beide ook last had. Weer lekker kokhalzen en niezen enzo :')

Momenteel ben ik echt koortsig, het is me gelukt om een simpele maaltijd op tafel te krijgen. Gelukkig heb ik nog honger, anders ga ik me echt zorgen maken _O-

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:55

Hier ben ik echt met vlagen verkouden. Dan een paar weken niet, dan ineens wel, dan wat minder…
Nu weer lekker verkouden

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:57

Ja hier het zelfde! Al bijna 2 weken ziek. Alleen mijn lichaam was nog zo verzwakt van de longontsteking met kerst- oud op nieuw dat mijn lichaam het niet meer krijgt opgeruimd! Vandaag de huisarts gebeld en een antibioticakuur gekregen!

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 19:03

Hier loop ik al vanaf december met vage schommelende verkoudheidsklachten, koorts wat kwam en ging

In december voor het eerst naar de huisarts gegaan.. bleek dat ik Pfeiffer had.. maar goed, niet alles paste daarbij.

Met oud en nieuw een positieve corona test.

Maar toch bleef het heel erg schommelen.
Ook mijn ontstekingswaarden schieten steeds omhoog als ik me erg beroerd en verkouden voel.

Maar sinds ik de 2e antibiotica kuur heb gekregen 3 weken terug, voel ik mij nu wel een stuk beter. Maar nog steeds verkouden en benauwd :+

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 19:19

Ik word echt een beetje bang van jullie verhalen _O-

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 19:50

Ik in november de griep gehad wat daarna overging in een longontsteking. Daarna steeds verkouden en algehele malaise. 2 weken terug vreselijke hoofdpijn en spierpijn. Raar gevoel in mijn lijf en de hele tijd weeig . Nu nog steeds vreselijk moe en nog steeds dat algehele malaise gevoel..Hoop echt op verbetering want word hier gestoord van.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 02:43

Iemand een tip voor hardnekkige kriebelhoest? Ik slik al noscapine, normaal helpt dat maar nu niet. Paracetamol gehad, strepfen tablet maar ik blijf maar hoesten zodra ik horizontaal ga. Echt ellende dit. Morgen de huisarts bellen.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 04:29

Man man wat een ellende dit. Ik heb nog steeds niet kunnen slapen. Lig/ zit nu bijna rechtop maar ik blijf maar hoesten. Ik kan wel janken maar daar wordt het niet beter van. M'n trommelvliezen 'klapperen ' ook de hele tijd, of wel de druk is constant aan het veranderen. Ook heel irritant. Zo klaagmodus maar weer even uit. Ga wel weer verder met m'n boek lezen. -O-

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 05:41

Oh man. Hier ook de hele nacht liggen blaffen. Zo frustrerend en moest er vannacht ook gewoon van janken. Dit is al de zoveelste nacht en ik trek het niet meer.

Ik heb in de kerstvakantie corona gehad. Echt wel ziek van geweest maar met anderhalve week weer beter. Vorige week maandag kreeg ik een hoestje, droog, irritant. En sindsdien blijf ik blaffen. Ik heb geen andere klachten, geen keelpijn, geen koorts en weinig slijm. Huisarts gebeld maar die zegt uitzieken. Ik ben er zo klaar mee! Laat me slapen verdorie! -O-

Niks werkt ook tegen deze hoest om em te verlichten -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 06:28

Earth schreef:
Man man wat een ellende dit. Ik heb nog steeds niet kunnen slapen. Lig/ zit nu bijna rechtop maar ik blijf maar hoesten. Ik kan wel janken maar daar wordt het niet beter van. M'n trommelvliezen 'klapperen ' ook de hele tijd, of wel de druk is constant aan het veranderen. Ook heel irritant. Zo klaagmodus maar weer even uit. Ga wel weer verder met m'n boek lezen. -O-


Doe over een dag of twee nog een keer een Corona test.
Bij mij duurde het ook even voor het positief was, dus het kan alsnog Corona zijn.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 07:41

AG Flux dat is ook balen. Ik ben uiteindelijk rond half 5 in slaap gevallen. Dus jeej ik heb even 2 uur geslapen. :')
M'n buik is inmiddels ook van de leg. Leuk man dit.