Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneV
Berichten: 8782
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:32

Wat mij erg goed helpt bij verstopte neus is cetrizine (tegen hooikoorts) Dit laat de slijmvliezen slinken en zorgt er bij mij voor dat een verkoudheid geen kaakholteontsteking wordt.

Is in ieder geval bij de Aldi en Lidl te koop

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:22

Sizzle schreef:
Lorette, is het alleen hoesten zonder verkoudheid?
Er gaat Kinkhoest rond op het moment. Misschien eens aankaarten?


Dat hoorde ik inderdaad ook. Ik heb er even aan gedacht, maar ik ben er overdag 'te goed' voor en ik zou dan ook verwachten dat kind heel slecht zou zijn. Die is < 1 jr en is dus nog niet volledig gevaccineerd. Ik heb zelf ook een vaccinatie gehad tegen kinkhoest, tijdens mijn zwangerschap. Daarom ga ik er maar vanuit dat het gewoon een hardnekkige hoest is.

Vannacht voor het eerst weer terug naar bed gegaan na een hoestbui. Wel om 12 uur, 2 tot half 4 en om 6 uur uit bed geweest, maar ik kon steeds weer terug om nog even te slapen. Hopelijk betekent dit dat het opknapt.

Denken jullie dat het deze winter extra hardnekkige virussen zijn? Of is mijn weerstand volledig naar de gallemiezen?

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:37

Er schijnen wel een hoop verschillende virussen rond te gaan de afgelopen weken:

Afbeelding
https://www.nivel.nl/nl/resultaten-van- ... n-per-week

Lijkt imo een beetje of het ene virus het andere afwisselt. Maar moet ook wel zeggen dat sinds de coronaperiode mijn afweer ook minder is (op zich niet gek als je een paar jaar weinig weerstand opbouwt tegen verschillende virussen). Ben de afgelopen jaren ook vaker ziek geweest dan in de jaren voor corona...

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:08

Bij mij liep de aanhoudende verkoudheid helemaal uit de hand tot astma/hyperventilatie, heel verkouden en heel benauwd.
Toen kreeg ik een stootkuur prednisolon, gelijk een stuk beter. Nu is die kuur een week voorbij en langzaam maar zeker ben ik weer verkouden geworden. Vooral neus, traanogen, net niet fit. En longen beginnen ook al weer een beetje mee te doen.. zucht..

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 15:04

Bij mij ondertussen 4 weken geleden dat het begon. Nog steeds aan het hoesten en nog regelmatig slijm aan het ophoesten.

Vroeg me af of er meerderen zijn die sinds ze ziek zijn geweest regelmatig last hebben van hoofdpijn?
Ik heb sinds ik ziek ben geweest regelmatig hoofdpijn. Toen ik dit mn vriend vertelde gaf hij aan het zelfde te hebben.
2 jaar terug nadat ik voor eerst corona heb gehad, had ik regelmatig hoofdpijn. Toen de link niet gelegd dat het nasleep van corona kon zijn. Omdat het vaak in de stopweek van de pil viel dacht ik dat het door de pil kwam. Maar nu ik onder tussen andere anticonceptie heb, heb ik het nog steeds. Benieuwd of andere zich hier in herkennen.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:16

Marigold schreef:
Bij mij liep de aanhoudende verkoudheid helemaal uit de hand tot astma/hyperventilatie, heel verkouden en heel benauwd.
Toen kreeg ik een stootkuur prednisolon, gelijk een stuk beter. Nu is die kuur een week voorbij en langzaam maar zeker ben ik weer verkouden geworden. Vooral neus, traanogen, net niet fit. En longen beginnen ook al weer een beetje mee te doen.. zucht..


Op zich komt me dit bekend voor. Ook al maanden aan kwakkelen. Ook kuur prednison gehad en voelde me gelijk beter. Daarna kwam er wel nog een neusverkoudheid overheen. Die ben ik nu aan uitzingen. Merk dat hoesten minder is geworden en de zooi die uit neus komt wordt al beter.

We moeten blijkbaar veel geduld hebben

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 18:41

Ik ben al 3 weken bezig met een sluimerende milde verkoudheid maar omdat ik zeer ernstig instabiel astma heb, met regelmatig ziekenhuis opnames, is mijn weerstand door medicatie helemaal naar z'n.....

Ik hoest vooral heel veel, en heel veel groen afval wat ik ophoest. Ik ben er ook al 3 weken lamlendig van. Ergens vind ik het ook niet kloppen, hoe kan een relatief milde verkoudheid zo lang en vervelend aanhouden