Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 15:48

Iedereen veel plezier vandaag! Het was echt druk met tourders op de weg.

Ik heb uiteindelijk 77 km gereden, maar het ging niet vanzelf. Had zo’n zin vanmorgen, maar binnen 20km kreeg ik al last van m’n buik (pds) en dat is niet weggegaan tijdens de rit. Heb echt op m’n tandvlees gereden en alles en iedereen vervloekt geloof ik _-:( Moet wel zeggen dat mijn man dan super lief is, want ik heb bijna iedere 15 km moeten stoppen om even goed rechtop te gaan staan. Ik met een gemiddelde hartslag van 145 en hij 93 :') Waardeloos dus, maar ook met fietsen heb je uitersten denk ik dan maar.

Hopelijk ging het jullie fijner af!

Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 15:49

Afbeelding
Afbeelding

Wel blij met m’n nieuwe schoenen met bling <3

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 20:27

Oh Padoer, dat gevoel herken ik uit duizenden, wat voel je je dan beroerd. Dat je nog door kon fietsen! Nice shoes!

Ik moest vandaag eigenlijk 1 uur trainen op de Tacx, maar in plaats van Zwift werd het Zunderdorp. Ik merk dat ik een beetje klaar begin te zijn met Zwift, het kost me mentaal steeds meer moeite. Terwijl vandaag 65km heerlijk voelt. Ik keur het goed!

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 23:52

Dankzij de berichten hier mezelf een schop(je) gegeven en 25 km wezen fietsen zelf. Nieuw doel is op donderdag uur fietsen met begeleider en in het weekend zelf en dan kilometers uitbreiden. Dit topic motiveert!

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:09

Vervelend van je klachten Padoertje :(:)
Maar je hebt hebt toch maar gedaan !
Nice shoes <3

@Maaike ; herkenbaar , ik ben ook klaar met binnen fietsen .
Ik keur je 65 km buiten ook goed :j

Goed bezig Rubyred *\o/*

Ik heb zo ook nog een training staan ; uurtje fietsen , 15 min lopen , 1:25 uur fietsen 15 min lopen .
Maar ik ben net op /wakker _O-
Het weer hier is beter dan gisteren .
Gisteren na mijn dagje jureren niet meer hardgelopen , was pas na 19:00 uur
thuis .

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:47

Padoertje : vele plezier met New shoe day, ze zijn nice ! , en hartslag zegt niet altijd zoveel. Vriendin van mij fiets past lekker als ze boven de 160 zitten. Ik ben dan al over mijn omslagpunt heen.
MaaikeMuis, Zunderdorp, daar fiets ik ook wel eens doorheen. Buiten geeft mij ook vele meer motivatie
RubyRed: goed bezig
Time2Tri - hopelijk lekker getraind.


Hier was het weer een rondje Veluwe. Eerst bij mijn paard op bezoek ( die staat daar met pensioen ) en daarna iets meer dan 4 uur gravelen. Het ging niet hard, veel modder en als het droog was was het wel weer mul :D .
Maar toch lekker 85km rondje gemaakt om de hoge Veluwe heen.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:16

@ Eleeke , lekker om gemaakt jij *\o/*

Mijn training was pittig :P
Gefietst op mijn Langma voor op het kleine blad -O-
De schifter werkt niet , komende week maar even langs de fietswinkel.
En tijdens de tweede loop kreeg ik krampen in de benen.
En mijn hartslag was eigenlijk te hoog .
Lig nu uitgeblust op de bank .

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:39

Goed bezig eleeke!
Time2tri vervelend van je fiets! Lekker rusten nu.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:27

RubyRed schreef:
Goed bezig eleeke!
Time2tri vervelend van je fiets! Lekker rusten nu.


Thanks , op het kleine blad voor rijden zet geen zoden aan de dijk . En de TT staat nog op de indoortrainer .

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:41

Balen T2T van je scahkel problemen, wel knap dat het af hebt gemaakt.

Mooie afstanden hoor Eleeke en Maaike.

Ruby, wat goed! Fijn dat je er motivatie van krijgt. Mooi begin zo weer en realistische doelen als ik het zo lees.

Hier eindelijk na een week kwakkelen weer redelijk fit. Gisteren danswedstrijd met de Stichting, erg leuk maar super vermoeidheid, nadien uit eten en een paar wijntjes en een ouzo er in, toen was het licht vrij vroeg uit haha.

Vandaag heerlijk tot 8 uur geslapen en daarna rustig opgestart.
Uiteindelijk 50km op de gravel gereden.
Padoertje, idd af en toe nog modder is water maar ook al weer mul zand en mega zware zandpaden. Heel herkenbaar, knap dat je uiteindelijk nog 77 km weg hebt getrapt.

Deze foto's zijn onderweg op nog geen 300mtr afstand van elkaar gemaakt. Het was een variabele rit zeg maar :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 22:16

@time, dat klinkt als een onbedoeld pittige training. Dat kleine voorblad is leuk, maar dan wel als het heuvel op gaat %) .

Vandaag niets gedaan aan sport, maar gezellig met collega’s wezen bowlen. Of in mijn geval, met twee handjes de bal loslaten en kijken waar hij terechtkomt _O- . Laat zich raden wie er laatste werd. Maar goed, ik kwam toch alleen maar voor de gezelligheid.

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:49

@Padoertje, Mooie schoenen, wit is wel schoonmaken geblazen denk ik.

@Marlies, Leuk om jouw fiets en kleding in kleur te zien matchen. Ik doe dat ook met mijn fiets.

@T2T, Wat vervelend van het schakelen. Zelf durf ik niet zoveel bij te stellen aan een derailleur. Ik heb soms last van (ghostshifting) als ik over een klinkerweg rijd of slecht asfalt. Dit is al een keer verholpen, maar komt weer terug gek genoeg.

Jullie zijn allemaal beter bezig dan ik dat ben. Voor wie mij op Strava volgt heeft misschien al wel gezien dat ik voor mijn woonwerk een andere route moet rijden. Dit vind ik echt een vervelende route dus zoek ik nog even een andere, al moet ik wat verder om fietsen.

Zebrastreep

Berichten: 9760
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:04

Om in het witte thema te blijven, net als de prachtige schoenen hierboven


Afbeelding

Weer even geïnvesteerd in nieuw materiaal. Mijn vorige bril erg lang gehad maar die paste totaal niet meer bij mijn nieuwe helm. Nu overgestapt op Gloryfy de onbreekbare bril volgens het doosje. Morgen maar eens uitproberen hoe dat zit tijdens het fietsen.

Wit is wel echt het nieuwe thema voor mij. Is het handig? Nee maar wel mooi!


@t2t
Oef je zelf dus even een extra zware training gegeven :O wat zal jij goed hebben geslapen vannacht.

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 09:13

Ik hoop niet dat je hem zo letterlijk gaat uitproberen := … je hoeft niet gelijk te testen of hij onbreekbaar is.

Maar veel plezier op de testrit *\o/*

Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:48

Mooie foto´s MarliesV! Dat mis ik hier echt in de buurt. Voor ons is het toch wel 45 min autorijden om ergens te kunnen gravelen of mountainbiken. Manlief doet het in de winterperiode nog wel regelmatig, maar ik kan het op de mountainbike dan niet bijhouden. Dan fiets ik me echt helemaal (in) de blubber :')
Gravelbike staat dan ook nog op het wensenlijstje voor komend najaar.

T2T dat is indd niet lekker fietsen. Wel knap dat je het hebt volgehouden. Geen last van je knieën gekregen?

Maaikemuis, tijd voor ontspanning is ook heel belangrijk en vooral gezellig! Ik ga volgende maand met een groep collega's en heb al aangegeven dat ik voor de wijntjes en gezelligheid mee doe. Ik bak er nml ook niets van :o

Zebrastreep mooie bril! Ik ben gek op wit. Lekker fris voor de zomer.

Heeft een van jullie ervaring met een fietsbril op sterkte en waar heb je die vandaan? Ik gebruik alleen een bril met autorijden, maar denk dat het voor het fietsen ook wel fijn is. Mijn gewone fietsbril is iets te groot waardoor die teveel op mijn wang leunt (mooie streep als ik hem afdoe), dus dan kan ik gelijk maar een goede aanschaffen. Nu fiets ik sowieso al fijner met gele glazen omdat ik anders niet lekker zie, dus moet me even oriënteren in wat er allemaal mogelijk is.

Wat betreft de witte shoes; ik had al witte, maar die waren eigenlijk net te krap bij de tenen. Dus nu een maatje groter en wat een verademing zeg. Normaliter kreeg ik na zo'n 30km slaaptenen en nu niet meer :j Had ik dus veel eerder moeten doen. Overigens gaan er nu nog overschoenen over en ze gaan in de winter niet mee het bos in hoor _O- dus ze blijven lang netjes.

Voor wat betreft hoge hartslag; ik heb 10 april een sportkeuring staan. Ben echt benieuwd wat daar uit gaat komen. Vorige week fietste ik zo rond de 135 en nu vertrok ik al met 145/150 en kreeg het pas naar beneden toen we windje mee naar huis hadden. Dat mijn hartslagmeter onder een beugelbh zat heeft vast niet geholpen (overgangsklachten ook niet), dus inzicht in maximale hartslag straks is wel fijn. Misschien zit die ook gewoon hoger als 10 jaar geleden en moet ik mezelf aanpassen en niet zoveel naar het tellertje kijken.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:18

Padoertje, ik rij met een bril op sterkte. Nu nog met inzet glazen achter mijn Siroko bril. Ik heb 6 april een afspraak hier om een bril op sterkte te laten aanmeten: https://www.mijnsportbrilshop.nl/?gad_s ... HgQAvD_BwE

Mijn vader rijdt ook met een bril op sterkte, bij de opticien laten maken.

Maar goed, ik heb 6 april een gravel ride in Amerongen dus kan het mooi combineren met een afspraak daar. Dus nog geen ervaring mee.

Ja hier is het echt walhalla voor fietsers. Woon zelf aan de Hellendoornse berg/ Sallandse heuvelrug. Je kan hier fantastisch fietsen op alle soorten fietsen.

Hartslag zegt mij niet alles. Op de MTB zit ik standaard 10 slagen hoger dan op de gravelbike. Hij zakt niet met meer conditie, maar ik merk wel dat ik het langer vol houdt.
Vorig jaar met de 100 km dan zakt hij wel na een km of 70/80 en krijg ik hem ook niet meer omhoog. Dan is het emmertje leeg ;-)

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 14:26

Ik fiets ook met een bril op sterkte. Ik heb er eentje van Evil Eyes en heb hem bij een optiek in Hilversum vandaan. Daar hadden ze veel keuze en verstand van zaken. Ik ben er heel blij mee! Niet wit, maar mooi bijpassend paars <3

Edit: die van mij heeft meesleurende glazen. Bij bewolkt weer zijn ze donkerte 1 en bij zon donkerte 3. Het kijkt enorm rustig en geen gedoe meer met de eeuwige vraag: ‘met welke bril rij ik vandaag?’

Zebrastreep

Berichten: 9760
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:36

Vandaag weer een rondje gedaan. Ik zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel dus ik fiets daardoor al best wat kilometers omdat ik thuis zitten best vervelend vind. Niet om daar teveel over uit te wijden maar ik hen wat moeite met nieuwe vriendschappen dat ik vaak heel enthousiast ben en door wat dingen van vroeger ook snel hele vervelende gedachten krijg en dat bepaalde herinneringen weer naar boven komen waardoor onzekerheid ontstaat en mijn eigen gedachten maken er dan hele rare verhalen van. Mijn gedachten zeggen dan direct zie je wel iemand reageerd opeens traag ze vinden je niet meer leuk. Maar goed nieuwe mensen om je heen betekend ook weer open staan en vertrouwen opbouwen. Nu is dit ook wel een uitzonderlijke nieuwe vriendschap met veel leeftijdsverschil. Lastige is dat ik dat dus hiervoor ook heb gehad wat toch wel bepaalde littekens heeft achter gelaten. En dat roept toch weer wat op en meer als ik dacht. Maar goed genoeg hierover.

Vandaag een rondje van 50 km gedaan nu wel helemaal gesloopt maar wel blij! Weer naar Zuidlaren gegaan. Voorlopig weer tijd voor andere routes dus.

De bril zit ook goed veel beter zicht dan met mijn oude bril daar erg blij mee dus en ik vind het ook wel mooi staan.

Onderweg wel genoten van wat jonge Fjordenpaarden die graag een aandacht wouden hebben. En ik als Fjordenliefhebber kan dat niet weigeren. En nog spelende schaapjes waar ik ook eventjes bij heb staan kijken. De natuur is erg leuk aan het doen op dit momenten.

Ik train nu voor de bartje 200 ( maar dan de 100 editie voor mij) die staat nu op 15 juni. Mijn werk begint wel lastig te doen met de vraag waarom ik mij heb uitgepland.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:52

Wat doe je voor werk Zebrastreep? Je kan toch vast wel een dag gemist worden, helemaal als je zo vroeg dat aangeeft?

Lekker trainen en genieten van de natuur. Mooi begin die 50km, dat bouw je wel op naar 100 als je zo door gaat.

Fietsen helpt heel erg hier om uiteindelijk je hoofd leeg te maken en even weer te resetten van alle gedachtes en gevoel. Als het maar zwaar genoeg wordt, bestaat er even niets buiten jou en die fiets is mijn ervaring.

Ik wou vandaag nog even, maar goed, de hoefsmid komt om half 2 en een zieke vriendin voor een wandel rondje om half 3, dus dat wordt hem niet. Over een week of wat beginnen de woensdag avond trainingen weer. Dus dat is wel een top vooruitzicht.

Zebrastreep

Berichten: 9760
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 23:54

MarliesV schreef:
Wat doe je voor werk Zebrastreep? Je kan toch vast wel een dag gemist worden, helemaal als je zo vroeg dat aangeeft?

Lekker trainen en genieten van de natuur. Mooi begin die 50km, dat bouw je wel op naar 100 als je zo door gaat.

Fietsen helpt heel erg hier om uiteindelijk je hoofd leeg te maken en even weer te resetten van alle gedachtes en gevoel. Als het maar zwaar genoeg wordt, bestaat er even niets buiten jou en die fiets is mijn ervaring.

Ik wou vandaag nog even, maar goed, de hoefsmid komt om half 2 en een zieke vriendin voor een wandel rondje om half 3, dus dat wordt hem niet. Over een week of wat beginnen de woensdag avond trainingen weer. Dus dat is wel een top vooruitzicht.



Gehandicaptenzorg, dat is een grote puinhoop momenteel als het om personeel en roosters gaat.

Maar heb een compromis kunnen sluiten met de planner. Dag voor de rit ipv een late dienst een vroege kunnen krijgen. De dag van de rit dan vrij en de dag erna dan maar een late maar op de rustige groep en niet tot sluit.

Dat moet wel te doen zijn , liever ben ik vrij maar goed ik kan niet alles hebben.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 10:44

En het is weer weekend , de weken vliegen voorbij .

@Marlies , wat een mooie omgeving om te fietsen zeg . :j

@Maaike ; herkenbaar , bowlen is ook niet mijn "sport" :=
Gezellig ( met selecte ) collega,s weg gaan doe ik ook regelmatig .
Volgende week gaan we lekker eten en wat borrelen :D

@Zebrastreep , bevalt de nieuwe bril ?
Heb idd wel van het merk gehoord .
Fijn dat je op je werk tot een compromis bent gekomen voor je evenement .

@Padoertje ,hier nog geen fietsbril op sterkte .
Mee kleurende glazen is sowieso een aanrader , vooral voor dit jaargetijde.

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 18:36

@Zebrastreep, bizar van je werk. Het maakt toch geen fluit uit waarom jij een dag vrij aanvraagt? Al ga je grassprieten tellen in de achtertuin. Wel fijn dat het toch een soortevan geregeld is. En wanneer nu 50km lukt, dan heb je tijd genoeg om het uit te bouwen naar de 100km. Dat ga je redden!

Hier de laatste volle trainingsweek op Zwift en ik kan niet meer. Ik ben gisteren volledig over mijn theewater van de Tacx afgekropen. Eigenlijk moet ik nog 1 intervaltraining doen, maar vandaag gaat hem dat niet meer worden. Misschien morgen, maar misschien dat ik het wel gewoon laat en ik besluit dat dit mijn rustweek gaat worden. Hopelijk kom ik een beetje vooruit bij die tijdrit, alhoewel ik het vermoeden heb dat dit niet mijn nieuwe hobby gaat worden.

En ik baal... Ik heb nog altijd mijn gravel niet terug en ik mis het zo ontzettend. De week na de tijdrit gaat die schroef uit mijn schouder, dus ik denk niet dat ik nog door de blubber kan fietsen voor die tijd. Het schiet echt niet op op deze manier. En begin mei wil ik even weg naar Sardinië om daar te fietsen. Geen idee of dat lukt met de schouder (ben bang dat alles weer van voren af aan begint) en ik vraag me inmiddels af of ik dan überhaupt een gravel in de schuur heb staan waar ik op heb kunnen rijden.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 12:08

Goedemorgen :O
Zo zeg , is het bij jullie op zo,n oliebol weer ?

Ik heb mijn Zwift abonnement ook gestopt , kan het komende week
nog gebruiken voordat de gratis versie weer begint .

Balen van je gravel fiets Maaike :(:)
De tijdrit is volgend weekend ?
Ach , dat gaat je best lukken .Gewoon een doel in je hoofd hebben wat voor
jou haalbaar is .
En daar tevreden mee zijn .Rijd je de 28 km of de 42 ?
Er starten gasten die echt bizar hard rijden .

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 14:02

Het is verschrikkelijk hier, ik heb inmiddels alle vormen van weer langs zien komen in het tijdsbestek van 3 uur. Ik ben dan ook maar op de tacx gekropen voor de laatste training van het programma. Die ging best goed, dan mag nu mijn rustieke ingaan.

Ik doe mee met de 28 km, dat vond ik meer dan genoeg :') . Ik hoop met een uur weer over de finish te komen. Zoals je leest, ik ben niet een van de snelle mensen. Iemand moet laatste worden! Het is vooral een wedstrijdje tegen mijzelf, ik heb iets te bewijzen aan mijzelf, ik had een doel nodig om voor te trainen en vooral een stipje aan de horizon. Voor mijzelf kan ik niet verliezen.

En dan ga ik daarna wel weer in het bos spelen over lange afstanden |o .

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:37

Ik heb overwogen me in te schrijven voor die tijdrit maar durfde niet zo goed. Misschien volgend jaar...