Ervaringen kdv vs gastouder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Kinderdagverblijf of gastouder

Kinderdagverblijf
121 (67%)
Gastouder
53 (29%)
Geen voorkeur
5 (2%)

Totaal aantal stemmen: 179


DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Ervaringen kdv vs gastouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:43

Wij hebben destijds gekozen voor een kdv maar daar wel spijt van gehad.

Ons zoontje kon er niet wennen. Het was te grootschalig, teveel wisselingen qua leidsters op een dag. Hij stond om een uur of half vier voor de deur om te kijken of we er aan kwamen. Dat brak mijn hart. We hebben hem er gelukkig af kunnen halen omdat ik minder ging werken.

Achteraf was een gastouder passender geweest. Maar ik ken ook mensen die gastouder zijn waarbij ik mijn kind nooit zou achterlaten. Dus het hangt erg af van welke gastouder het is.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Ervaringen kdv vs gastouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 17:12

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle reacties!
Wij hebben een week geleden de sleutel van ons huis gekregen en het daardoor dus erg druk gehad.
Alle kdv zitten vol, haar wel voor de zekerheid ingeschreven, en ik heb met 1 gastouder contact gehad waar wij aankomende vrijdag gaan kijken. Ik neem dan ook de vragen uit dit topic mee zoals bijvoorbeeld middagslaapje en andere kinderen ophalen, wat voor middageten etc. Toevallig zijn de kinderen van onze nieuwe buren ook altijd bij haar geweest en zijn zij heel positief over haar.

We gaan vrijdag ons gevoel volgen. En mochten we voor haar kiezen dan gaan we het met de tijd ervaren of het bij ons kind past. Ik vond het ook wel een goed idee om later eventueel gebruik te maken van een kdv om de overgang naar school kleiner te maken.

Nogmaals ontzettend bedankt iedereen!

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaringen kdv vs gastouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:22

Onze kleinkinderen zitten bij een gastouder, echt fantastisch adres. Slapen buiten zodra het weer het toelaat, veel dieren aanwezig, heel vaak buiten spelen. Nadeel is dat je afhankelijk bent van een achtervang wanneer de gastouder ziek is.