Slecht slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 14:23

Slmt9 schreef:
Thc olie, via pb kan ik je uitleg geven hoe je daar aan komt en tips geven over opbouwen.

Al het andere (natuurlijke) werkte bij mij ook niet.


Heb ik al maar slaap ik niet op door...

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:26

Ik weet niet in welke dosering je dit hebt genomen en weet je maximale dosering al?

Earth

Berichten: 7930
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:26

Bij mij was mindfulness echt de gouden greep. Vooral de bodyscan. Eerst gebruikte ik filmpjes op yt om in te slapen, inmiddels kan ik het zonder filmpje en slaap ik al terwijl ik nog niet eens bij mn buik ben. :')

LaPluche

Berichten: 1982
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:29

Ik ben erg geholpen met CBD olie, met THC. Ik heb hele zware paniekaanvallen en slaap daardoor soms niet tot bijna niet. De olie maakt me veel rustiger en daardoor slaap ik beter.
Ook heb ik binaural beats op staan, op de achtergrond, en altijd hetzelfde. Dit helpt mij redelijk.
Op medicatie van de huisarts ga ik heel slecht. Dus nu dit geprobeerd.

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:41

Hiermee slaap ik ook standaard: https://www.bol.com/nl/nl/p/sleepphones ... d8QAvD_BwE

Ik heb een app waarmee ik dan white, pink of brown norse mee opzet. Dat helpt mij ook enorm met doorslapen. Pink noise gebruiken ze in Amerika veel bij babietjes, om die te laten doorslapen en niet door elke prikkel wakker te laten worden.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 14:50

Slmt9 schreef:
Ik weet niet in welke dosering je dit hebt genomen en weet je maximale dosering al?


deze versie is home made, aan 3 druppels zit ik aan mijn max, anders ben ik echt zo stoned als een garnaal..

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 14:51

We hebben ook net onze laatste hond in laten slapen en ik denk heel vaak in de nacht nog dat ik hem hoor, hij had epilepsie dus lag ook daar altijd op te slapen. Hopelijk hebben we gewoon snel een ander huis (mijn dochter en ik) en kunnen we onze rust weer vinden. De rest van de tips ga ik zeker ook doornemen. Want zal nog wel even duren voor alles verwerkt is...

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:59

BarbaraNova schreef:
Slmt9 schreef:
Ik weet niet in welke dosering je dit hebt genomen en weet je maximale dosering al?


deze versie is home made, aan 3 druppels zit ik aan mijn max, anders ben ik echt zo stoned als een garnaal..


En als je wakker wordt en dan nog een druppeltje neemt? Omdat het maar 5 uur werkt..
De eerder genoemde sleepphone kan ik ook echt aanrijden. Hele familie heeft er inmiddels een :+

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:01

Ik heb ook periodes dat ik van stress niet kan inslapen. Ik leef dan op de rustgevende tabletten sterk van A. Vogel (met passiflora) en dormeasan nachtrusttabletten of valeriaan slaaptabletten. Daarnaast genoeg lichamelijk bewegen overdag en een begeleide bodyscan of medicatie voor het slapen doen ook wonderen.

Doorslapen heb ik nog niet het wondermiddel voor gevonden helaas.

Dorus

Berichten: 13219
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:07

De overgang kan ook een negatieve invloed hebben op je slaapkwaliteit. Ik heb even in je profiel gespiekt en gezien je leeftijd is de kans aanwezig dat dit voor een deel meespeelt in het slecht kunnen slapen.
Ik heb daarbij geen suggesties voor je, maar wellicht helpt het je om met deze informatie zelf meer te kunnen vinden.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 15:13

Dorus schreef:
De overgang kan ook een negatieve invloed hebben op je slaapkwaliteit. Ik heb even in je profiel gespiekt en gezien je leeftijd is de kans aanwezig dat dit voor een deel meespeelt in het slecht kunnen slapen.
Ik heb daarbij geen suggesties voor je, maar wellicht helpt het je om met deze informatie zelf meer te kunnen vinden.


Ik heb totaal nog geen overgangsverschijnselen dus verwacht niet dat het daar van is aangezien het niveau stress behoorlijk is...ik had altijd begrepen dat je als je in de overgang gaat toch wel meerdere symptomen moet hebben?

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:36

Twee stalgenoten hebben dit ook door de overgang. Zij gebruiken nu hormonen wat je op de huid sprayed om de hormonen in balans te brengen en sindsdien slapen zij weer goed.

dalena

Berichten: 3125
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:42

Ik sliep ook nauwelijks meer en probeerde toen metasleep. Ik gebruik het nu een week en slaap heerlijk :)

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 15:47

Slmt9 schreef:
Twee stalgenoten hebben dit ook door de overgang. Zij gebruiken nu hormonen wat je op de huid sprayed om de hormonen in balans te brengen en sindsdien slapen zij weer goed.


Ik geloof niet dat het door de overgang is....

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 15:48

dalena schreef:
Ik sliep ook nauwelijks meer en probeerde toen metasleep. Ik gebruik het nu een week en slaap heerlijk :)


Er staat op dat het voor het inslapen is, daar heb ik geen last van, ik lig na een uur of drie slapen heel de nacht wakker..dus wil graag doorslapen...

xKatinkii
Berichten: 92
Geregistreerd: 12-10-16
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:48

Wat bij mij heel erg goed hielp met doorslapen was een zwaartedeken. Het enige probleem daarmee is dat ik zó diep slaap dat ik 's ochtends heel slecht wakker wordt en hem dus alleen kan gebruiken als ik niet vroeg uit bed hoef.

dalena

Berichten: 3125
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:58

BarbaraNova schreef:
dalena schreef:
Ik sliep ook nauwelijks meer en probeerde toen metasleep. Ik gebruik het nu een week en slaap heerlijk :)


Er staat op dat het voor het inslapen is, daar heb ik geen last van, ik lig na een uur of drie slapen heel de nacht wakker..dus wil graag doorslapen...


Volgens mij ook voor doorslapen, tenminste dat las ik.

Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:05

mediteren, ontspannen in je gezicht, en dan langzaam uitademen, met je gedachten leeg en dat uitbouwen naar je lichaam. dat als je wakker wordt.

als je echt stress of angst hebt, dan kan begeleide hypnose je helpen om weer de baas te worden

ellepel

Berichten: 47358
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:16

voor doorslapen kun je ook cbn olie proberen?
werkt hier wel erg goed.
cbg olie kan ook ..heeft al meer geestelijke rust zodat ik snachts niet lig te malen.
maar met cbn olie word ik nog maar twee keer wakker in plaats van elke twee uur.
ik heb deze
https://dutchvitals.com/product/dutch-h ... 00-mg-cbn/

Celebi
Berichten: 3709
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:32

Dankzij langdurige oververmoeidheid/overspannenheid en maag/darm klachten slaap ik eigenlijk al jarenlang vreselijk licht en onregelmatig. Kan ook slecht in slaap vallen.. Ik heb wel een tip voor je die door experts allemaal afgeraden zou worden, maar wellicht heb jij er net als ik ook wat aan..

Bij mij helpt het om steevast een YouTube filmpje aan te zetten als ik naar bed ga. Verder niks op de telefoon doen want elke interactie maakt je hersenen weer actief. Maar voor mij werkt het dus enorm om mijn hoofd af te leiden van zorgen en stress en ik val er enorm snel in slaap van. Ik zorg dat mijn telefoon op een warme kleur staat en heel erg gedimd staat om licht te minimaliseren (en toevallig zag ik bij het programma Factcheckers laatst dat een telefoonscherm ook eigenlijk nauwelijks invloed zou hebben). Ik heb denk ik ook mijn lichaam nu geprogrammeerd op 'filmpje kijken betekend slapen' want ik haal tegenwoordig soms niet eens 4 minuten en dan ben ik al weg. Doe soms wekenlang met hetzelfde filmpje omdat ik 'm nooit af kan kijken. :+

Mocht ik 's nachts wakker worden en ik voel dat ik niet meer in slaap kom dan zet ik gewoon dat filmpje weer aan trouwens. Voor mij is het echt een wereld van verschil. En het is ook een helpende cirkel waar ik in terecht kom omdat ik me minder zorgen maak tijdens het kijken van zo'n video, vervolgens sneller slaap, maar door die positieve ervaring ik me dus ook automatisch minder druk ga maken over of ik wel of niet slaap, want 'dan kijk ik toch gewoon nog een filmpje?'.

Een warme pittenzak op mijn rug en eentje bij mijn voeten doet ook veel. Doe ik eigenlijk bijna jaarrond nu en die warmte helpt me om te kunnen slapen.

Edit: slaap meditaties hielpen ook wel, maar ik kon er maar een paar vinden die echt fijn waren voor mij en daar raak ik dan echt wel op uitgekeken na een paar nachten hetzelfde. Nu kijk filmpjes over Sims gamers op youtube ofzo. Heb er een paar waarbij ik heel fijn in slaap val en die hebben allemaal wekelijks nieuwe content dus altijd wat om te kijken. Ik gebruik het nu ook als ik me ziek voel en daar stress van krijg. Gewoon even gaan liggen met een video en ik kom tot rust. Ach, als het maar werkt!

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:09

Ik heb van de psycholoog quetiapine gehad. Daar mocht een een tabletje per keer van maar daar was ik de dag erna erg duf van.
Dus op advies van mn psych, een half of zelfs een kwartje, en daar sliep ik ik prima op! Volgende ochtend niet duf en aldus de psych niet zo verslavend als alle pammetjes. Dus mocht het rustig meerdere dagen gebruiken.

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:24

Cognitieve gedragstherapie is een effectieve behandelmethode bij slaapproblemen.

Verder je leefstijl goed onder de loep nemen.
Mindfullness oefening
White/pink/brown noise aanzetten

Ingrid_ms
Berichten: 212
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:33

Deze methode helpt goed. De 10-3-2-1-0-regel.
10 uur voor je gaat slapen: geen cafeïne meer.
3 uur voor je gaat slapen: geen grote maaltijden of alcohol.
2 uur voor je gaat slapen: geen werk meer, enkel ontspanning.
1 uur voor je gaat slapen: geen schermen meer.
0 uur: het aantal keer dat je op snooze mag drukken in de ochtend.

En wat mij ook helpt zijn ademhalingstechnieken.

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:38

Één van de middelen die de drogist heeft is nog niet genoemd: gaba.
In principe maak je het zelf, maar soms kan een beetje gaba uit een potje helpen.

In de serie 'techniek en koptelefoon': er is muziek die je hersenen stimuleren om bijvoorbeeld alfagolven te produceren (of theta of delta). Er zijn gratis zaken op YT en je kunt ook voor een euro of dertig iets fatsoenlijks kopen.
(Zoek eens op hemisync, brainsync, monroe institute.)

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:49

Ik gebruik sinds kort de Greendoc besser schlafen kapseln.
Ik ben meer ontspannen in de nacht waardoor ik ook beter wakker wordt in de ochtend.