Thats_Me schreef:Wanneer verwacht je een einde aan deze situatie? Ik verwacht dat je er al alles aan doet om het te veranderen maar wellicht dat je nog wat hulpkanalen over het hoofd ziet. Sowieso is hierover praten met een huisarts/praktijkondersteuner een goed idee. Die kan je ook extra handvatten geven zodat je de stress wellicht beter kan afvoeren zodat je beter tot rust komt en beter kunt slapen.
Verdere tips zijn zorgen voor een goede slaaphygiëne en wellicht nog wat tips o.a.
- Ga op regelmatige tijden op bed en sta op regelmatige tijden op.
- Geen scherm kijken ongeveer een half uur voor het slapen gaan.
- Eet niet te zwaar meer in de avond. (en sowieso gezond eten helpt)
- Mediteer voor het slapen gaan met een meditatieapp.
- Schrijf je gevoelens op in een journal (of teken, maak muziek etc. als het maar vanuit jou komt). In ieder geval zoek een manier om dat wat in je zit eruit te krijgen zodat je het beter kunt verwerken.
- Leg iets met lavendelgeur naast je bed. Die geur is rustgevend.
Zelf gebruik ik een spijkermatje en een ademcoach (moonbird) voor het slapen gaan om extra tot rust te komen zodat je makkelijker in slaap valt.
Ik zou in eerste instantie nog weg blijven van pillen (tenzij door huisarts geadviseerd) om te voorkomen dat je deze nodig blijft hebben.
Bedankt voor de tips, helaas dit allemaal al geprobeerd behalve de ademcoach nog niet, ik ga eens googlen...