Zo vaak griep in een paar maanden.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindsey_99
Berichten: 2521
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:01

Ik heb een heel aantal collegae die sinds ze Corona hebben gehad destijds veel sneller een verkoudheid of griep te pakken hebben en er ook zieker van zijn.
Voor Corona hooguit een een beetje snotterig maar wel gewoon aan het werk, en sinds Corona liggen ze lamlendig op de bank tot het na een week of wat weer over is. En niet 1 x, soms 2 of 3 keer kort achter elkaar.

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:09

Er heerst inderdaad van alles en ik denk ook dat door de lockdown en corona mensen gewoon een slechtere weerstand hebben nu.
Zelf loop ik ook sinds sept minimaal 1x per maand met bijholte/oorontsteking, heb ik half dec corona gehad en op dit moment ben ik herstellend van een longontsteking nadat ik griep had gehad. Collega’s op mijn werk hetzelfde, dus we steken elkaar ook lekker allemaal aan :(
Ben er ook wel klaar mee, maar behalve zorgen voor gezond eten is het voor mij gewoon wachten op het voorjaar.

Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:13

Doubtless schreef:
Alternatieve oplossing: weekje naar de zon?
Kan me voorstellen dat dat je immuunsysteem wel goed zou kunnen doen…

Dit is sowieso een fantastisch idee en altijd de moeite om te proberen :D

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:26

Sky_As schreef:
Doubtless schreef:
Alternatieve oplossing: weekje naar de zon?
Kan me voorstellen dat dat je immuunsysteem wel goed zou kunnen doen…

Dit is sowieso een fantastisch idee en altijd de moeite om te proberen :D



Ik knap daar wel serieus goed van op, het helpt me de winter door te komen. Niet dat ik nooit ziek ben maar ik voel me in ieder geval daarna weer veel fitter.

Lindsey_99
Berichten: 2521
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:58

Sky_As schreef:
aternatieve oplossing: weekje naar de zon?
Kan me voorstellen dat dat je immuunsysteem wel goed zou kunnen doen…


Weekje maar? :D {:} {:}
Vandaag weer een kwartiertje zon gezien hier, maar dat was het dan wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:10

Heb ook een tijd zo een periode gehad. Ben toen euchina force met vit c gaan slikken, niet meer ziek geweest. Geen idee of het precies daar aan lag.
Dat ging even in de vergetelheid. In december weer erg ziek geweest en wel 4 weken thuis moeten blijven, steeds opnieuw koorts, tot ik echt beter was. En weer de euchina force gaan gebruiken.
Misschien de moeite waard om te proberen..

Pareltjes
Berichten: 2219
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:20

Hier begin jan. Corona net herstelt en daarna echt een nare rotgriep. Heel de maand januari ziek geweest. Nu aan het opkrabbelen mag hopen dat er niet nog een nr. 3 achteraan komt. |(

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:37

Hier juist andersom. Normaal begin ik met snotteren en ziek zijn in oktober , om vervolgens door te snotteren naar februari en dan weer ziek te worden.

Dit hele winter seizoen nog niet ziek geweest en gesnotterd. Mijn zoontje ook niet, en die pikt zat op op school.

*klopt hard af

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:28

En om de vicieuze cirkel te doorbreken ventileren. Lekker een dag verwarming uit en alles open, daaaag virusdeeltjes!

Hevonen

Berichten: 5639
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:37

Ik volg graag. Zoals ik al in een ander topic schreef, heeft een vriendin van mij ook dit probleem. Elke paar weken ziek, griepachtig, hevig hoesten, zere holtes, hoofdpijn, hoge koorts (>39 graden) en dan langzaam weer beter worden en vaak voor ze zich weer goed voelt, begint het weer. Duurt nu al ruim 2 jaar, ze wordt er helemaal gek van, ze heeft geen leven zo.

Huisarts zegt steeds: 'uitzieken', maar zo'n 20 keer per jaar ruim een week ziek zijn is geen doen... werk, privé, alles staat stil.

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 01:05

Hier ook, sinds Oktober af en aan..

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 01:37

TS, wat is er de laatste tijd veranderd dat je steeds weer ziek wordt? Heb je wel of niet de vacc's gehaald? Zorg dat je goed in de vitamines voor je weerstand komt.

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 02:16

Mijn man heeft hetzelfde. Oktober, november en december alle maanden een week ziek geweest. Nu in januari is hij al 3x bijna een week ziek geweest. Het slaat mij gelukkig redelijk over. Het is ook elke keer wat anders, waaronder waarschijnlijk 1x voedselvergiftiging, maar dat duurde ook 4-5dagen voordat dat een beetje redelijk ging.
Bij bloedonderzoek bleek dat hij vitamine D te kort heeft (wie niet? Waar is de zon?). Dus we hopen nu dat hij daar wel echt van gaat opknappen.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 02:29

Popstra schreef:
Corona is een zware verkoudheid hede ten dage.


Vertel dat even aan mijn opa. Oh wacht die heeft die verkoudheid niet overleefd.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:01

Ben je gevaccineerd? Niet dat dat een discussiepunt is, of wel/ niet goed is.
Maar in mijn omgeving is het opvallend dat mijn gevaccineerde vrienden en familieleden steeds van griep naar griep hopsen……

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:15

Ninx schreef:
Ben je gevaccineerd? Niet dat dat een discussiepunt is, of wel/ niet goed is.
Maar in mijn omgeving is het opvallend dat mijn gevaccineerde vrienden en familieleden steeds van griep naar griep hopsen……


Heb je het dan over influenza of covid vaccinatie?

Aangezien 90% van de mensen covid gevaccineerd is, kun je daar nooit op basis van „mensen die ik ken“ een correlatie zien. Uiteraard zijn er meer gevaccineerde mensen nu ziek, daar zijn er domweg meer van en bovendien heerst nu influenca (zie grafiekje) en niet covid. Bij influenza vaccins zijn vooral mensen met een minder gezonde status gevaccineerd, uiteraard is de kans groter dat deze mensen ook vaker verkouden zijn.

Ik ben dit jaar juist totaal niet ziek geweest terwijl ik normaal standaard in november en febr. minstens toch wel een bijholte ontsteking heb. Maar dat heeft echt niets met met covid vaccinatiestatus te doen.

Het kan misschien voor TS wel zinvol zijn het komende seizoen een influenza prik te halen.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:20

Ninx schreef:
Ben je gevaccineerd? Niet dat dat een discussiepunt is, of wel/ niet goed is.
Maar in mijn omgeving is het opvallend dat mijn gevaccineerde vrienden en familieleden steeds van griep naar griep hopsen……

Mijn moeder ook, jaar na jaar de griepprik gehaald en elke winter weer zo ziek, 2 winters na elkaar geen griepprik gehaald op mijn aanraden, puur om te kijken of het een verschil zou maken, geen van beide winters ziek geweest. Ik heb normaal 1x per winter een paar dagen de griep, de winter dat ik de griepprik heb gehad ben ik ook de hele winter ziek geweest.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:21

dubbele post

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:58

Ninx schreef:
Ben je gevaccineerd? Niet dat dat een discussiepunt is, of wel/ niet goed is.
Maar in mijn omgeving is het opvallend dat mijn gevaccineerde vrienden en familieleden steeds van griep naar griep hopsen……


Ik ben ook gevaccineerd, 3 keer, de hele winter een verkoudheid van 2 dagen gehad and that's it...


Sanet schreef:
Mijn man heeft hetzelfde. Oktober, november en december alle maanden een week ziek geweest. Nu in januari is hij al 3x bijna een week ziek geweest. Het slaat mij gelukkig redelijk over. Het is ook elke keer wat anders, waaronder waarschijnlijk 1x voedselvergiftiging, maar dat duurde ook 4-5dagen voordat dat een beetje redelijk ging.
Bij bloedonderzoek bleek dat hij vitamine D te kort heeft (wie niet? Waar is de zon?). Dus we hopen nu dat hij daar wel echt van gaat opknappen.


Zie hier persoonlijk meer in... We hebben vanaf juli nagenoeg non-stop slecht weer gehad. Op een paar weken in september na. Maar toen was iedereen weer aan het werk en naar school... Dus de kans dat je vitamine D super laag is, is vrij groot. En dat doet ook heel veel met je weerstand.

Dat is tevens iets waar je wel correlatie in zou kunnen zijn, voor zover mijn beperkte statistische kennis gaat.

Faelynn

Berichten: 3159
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:31

Herkenbaar, vroeger was ik 2x per jaar een weekje ziek, met corona ben ik 2-3 jaar helemaal niet ziek geweest, echt gewoon geen dag. En nu sinds Augustus.. Ik lijk wel chronisch ziek, loop van het een in het ander, begon heel heftig, zo dat ik mn bed niet eens uit kon, nu strompel ik aardig door, maar rol van de ene in de andere verkoudheid.
10 daagjes zon in Marokko heb ik al gehad in December, dat heeft helaas weinig geholpen.
Ben wel bang dat mijn verkoudheid inmiddels chronisch is, maar omdat ik al zo lang niet fit ben, heb ik mijn zorgverzekering al aangepast, als het van de zomer dan niet over is, dan ga ik ook eens een belletje huisarts wagen

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:48

Faelynn schreef:
Herkenbaar, vroeger was ik 2x per jaar een weekje ziek, met corona ben ik 2-3 jaar helemaal niet ziek geweest, echt gewoon geen dag. En nu sinds Augustus.. Ik lijk wel chronisch ziek, loop van het een in het ander, begon heel heftig, zo dat ik mn bed niet eens uit kon, nu strompel ik aardig door, maar rol van de ene in de andere verkoudheid.
10 daagjes zon in Marokko heb ik al gehad in December, dat heeft helaas weinig geholpen.
Ben wel bang dat mijn verkoudheid inmiddels chronisch is, maar omdat ik al zo lang niet fit ben, heb ik mijn zorgverzekering al aangepast, als het van de zomer dan niet over is, dan ga ik ook eens een belletje huisarts wagen


Waarom ga je niet gewoon nu heen en vraag je om een bloedonderzoek? Als dat banketstaaf als brugman is en je er geen energie voor hebt, voor iets van 100 euro kan je het uitgebreid laten checken bij een privé kliniek.

Is toch niks waard om de hele lente nog op je tandvlees te blijven lopen? :(:)

FennyPower

Berichten: 1488
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 11:14

KootMiraDrum schreef:
TS, wat is er de laatste tijd veranderd dat je steeds weer ziek wordt? Heb je wel of niet de vacc's gehaald? Zorg dat je goed in de vitamines voor je weerstand komt.

Ik werk tussen de oudere mensen.
Eerder was ik echt nooit ziek.
Ik heb wel de vaccinatie gehad.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:16

Is dat nieuw werk?

Werk met oude mensen of kinderen is erg intensief voor je immuunsysteem, daar heerst namelijk altijd wel iets, het is vaak vreselijk slecht kwa lucht circulatie en verse lucht en bovendien erg warm.
In dat geval moet je er waarschijnlijk „even doorheen“ tot je alle rhino‘s, rota‘s, corona‘s, rs-en gezien hebt.

In gebouwen waar niet regelmatig ramen open staan heb je veel meer kans op luchtweg infecties.

FennyPower

Berichten: 1488
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 11:19

Sizzle schreef:
Is dat nieuw werk?

Werk met oude mensen of kinderen is erg intensief voor je immuunsysteem, daar heerst namelijk altijd wel iets, het is vaak vreselijk slecht kwa lucht circulatie en verse lucht en bovendien erg warm.
In dat geval moet je er waarschijnlijk „even doorheen“ tot je alle rhino‘s, rota‘s, corona‘s, rs-en gezien hebt.

In gebouwen waar niet regelmatig ramen open staan heb je veel meer kans op luchtweg infecties.


Daar ben ik voor het eerst heel ziek geworden ja..
Het is nog voor 2/3 maand. (Stage)
Klopt hoor.

Celebi
Berichten: 3792
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:24

Dat zal dan wel de oorzaak zijn ja.. In dat soort omgevingen heersen zoveel dingen, net als op scholen, kinderopvang en ziekenhuizen. Of het OV.. Ik ben bang dat je hier doorheen moet. Als je voorheen nauwelijks ziek was zal dat wel lukken. Ik weet van mezelf dat ik mijn hele leven al super vatbaar ben dus ik zou dat soort werk bij voorbaat al niet kunnen kiezen gok ik zomaar. Nou is het ook niet voor mij weggelegd dus dat scheelt weer.
Laatst bijgewerkt door Celebi op 08-02-24 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt