Mensen met beugelkennis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Mensen met beugelkennis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 20:29

Beste Bokkers,

Ik zit eraan te denken om weer opnieuw een beugel te nemen, waarom? Sinds mijn spalkje eruit is, is alles in een raptempo weer aan het verschuiven. Niet alles, maar vooral de 2 voortanden. De ene tand komt over de ander heen en de ander drukt steeds verder naar achter (zie foto).

Stel dat ik een beugel neem, hoelang zou dit proces dan ongeveer kunnen duren om het zo goed als recht te krijgen?

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:32

Binnen een jaartje ben je klaar. Ik schat 10-12 maanden.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 20:33

Suzanne F. schreef:
Binnen een jaartje ben je klaar. Ik schat 8-12 maanden.

Thankyouu! Ik was echt bang dat t weer een 3 jaren plan ofzo zou worden :(

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:33

Je zegt dat je spalkje eruit is, expres gedaan? Want als je in de meeste gevallen geen spalkje meer hebt maar eerst wel had, gaat alles verschuiven zoals het weer eerst stond. Ik durf verder niet veel te zeggen, ik ben geen orthodontist of tandarts :)

3 jaar lijkt me te lang om 2 tanden die scheef zijn, binnen een paar maanden waren mijn tanden alweer recht.
Laatst bijgewerkt door ElfBeau_067 op 31-01-24 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Re: Mensen met beugelkennis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:33

Ik had hem toen een jaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:34

Photograph schreef:
Suzanne F. schreef:
Binnen een jaartje ben je klaar. Ik schat 8-12 maanden.

Thankyouu! Ik was echt bang dat t weer een 3 jaren plan ofzo zou worden :(

Nee jaartje ongeveer. Ik heb van mijn 8 een 10 gemaakt. 8 is wel erg positief denk ik.
Maar ga eens naar een ortho. Meestal is het eerste consult gratis of een klein bedragje als je besluit niet door te gaan.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 20:34

ElfBeau_067 schreef:
Je zegt dat je spalkje eruit is, expres gedaan? Want als je in de meeste gevallen geen spalkje meer hebt maar eerst wel had, gaat alles verschuiven zoals het weer eerst stond. Ik durf verder niet veel te zeggen, ik ben geen orthodontist of tandarts :)

Jaa ik heb al een jaar geen spalkje meer, wel 2/3 jaar gehad. Het verschuift bijna niet hoor, maar alleen die 2 tanden, misschien wel vanwege me verstandskiezen die zijn doorgekomen dat er minder ruimte is ofzo. Maar gelukkig verschuift het niet zoals het eerst stond, anders was ik nog verder van huis hahahaha. Spalkje inderdaad er toen express uitgehaald, omdat hij elke maand wel los schoot

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:35

En nooit je spalk weg laten halen als het weer recht staat. Of in plaats van een spalk een nachtbitje nemen, een retainer. Dan blijft het ook recht.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:37

Suzanne F. schreef:
En nooit je spalk weg laten halen als het weer recht staat. Of in plaats van een spalk een nachtbitje nemen, een retainer. Dan blijft het ook recht.

Ja dit. Hier een spalkje van mn hoektand geknipt en heb er al 2 jaar ellende mee. Heb toen te snel voor doorknippen gekozen.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 20:42

Suzanne F. schreef:

Jaaaa denk dat ik wel weer ga proberen een spalkje te nemen en mocht dat weer elke keer losschieten, dan inderdaad een nachtbitje laten maken. Had die ook nadat ik het spalkje eruit ging halen, maar na 2 dagen niet dragen pastte die al niet meer… Oepsss

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:46

Ja goed idee. Mijn spalkje onder bleef breken en nu staan mijn tanden onder weer net zo scheef als voor mijn beugel. Gelukkig is boven (met spalk) beter gebleven. Nog steeds scheef maar niet meer zo héél scheef als vroeger.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 20:48

Sheran schreef:
Ja goed idee. Mijn spalkje onder bleef breken en nu staan mijn tanden onder weer net zo scheef als voor mijn beugel. Gelukkig is boven (met spalk) beter gebleven. Nog steeds scheef maar niet meer zo héél scheef als vroeger.

Nou ik ben echt blij dat het niet meer terug s gaan staan bij mij, want anders was ik echt goed de pineut geweest hahahahah. Het s ook echt pas sinds een aantal maanden dat het is gaan schuiven, maar maak binnenkort even een afspraakje

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:53

Suzanne F. schreef:

Precies dit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:54

Bedenk wel dat het bij elkaar misschien wel een kleine 1000 euro gaat kosten. Of ben je verzekerd voor orthodontie?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 21:05

Suzanne F. schreef:
Bedenk wel dat het bij elkaar misschien wel een kleine 1000 euro gaat kosten. Of ben je verzekerd voor orthodontie?

Naja eigenlijk wilde ik tot december wachten zodat ik me verzekering op kon schroeven, maar denk dat ik niet nog zolang ga wachten, voordat het nog meer gaat schuiven en het nog meer werk gaat kosten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:07

Ik heb een aligner beugel gehad, waarbij o.a. 2 vergelijkbaar scheve tanden zijn rechtgezet.
Die scheve tanden stonden bij mij echt in enkele weken al recht, om de rest wat gecorrigeerd moest worden goed te krijgen uiteindelijk een ruim half jaar geduurd.
En daarna over gestapt op retainers, nachtbitjes dus, omdat ik geen zin had in spalkjes.
Ik heb overigens niet dat die niet meer past na een keer 1 of 2 nachten overslaan, alhoewel dat niet de bedoeling is van de retainer, maar na het plaatsen van implantaten paste mijn retainers niet meer en moesten er nieuwe komen en dat duurde 2 weken.
Na die 2 weken pasten ze gewoon prima, zonder enig probleem.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:35

Ik had eerder een open beet en mijn voortanden gingen over elkaar staan, ongeveer zoals bij jou. Na precies een jaar was alles netjes recht en mocht de slotjesbeugel eruit :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:53

Photograph schreef:
Suzanne F. schreef:

Naja eigenlijk wilde ik tot december wachten zodat ik me verzekering op kon schroeven, maar denk dat ik niet nog zolang ga wachten, voordat het nog meer gaat schuiven en het nog meer werk gaat kosten

Zelfs dan heb je kans dat je eerst een wachttijd hebt.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 22:16

Jaaa dat vind ik niet zo erg, maar denk niet dat ik nog een jaar moet wachten hahahaha