Ik heb vorige week maandag mijn enkelbanden gescheurd. Ik was op dat moment op Bonaire en had nog twee volle dagen te gaan. De arts daar raadde aan om het been omhoog te houden. (er zijn foto's gemaakt trouwens, er was geen chipje af gekomen) Nouja, dat gaat vrij lastig op Bonaire als je zo in elkaar zit als ik. Dus ik heb voor mijn doen rustig aan gedaan en gelukkig had het hotel krukken ter beschikking. Toen we bij de Donkey Sanctuary kwamen kregen we ook nog Mineral Ice mee, een letterlijk paardenmiddel.
Op woensdagavond vlogen we terug naar Nederland en afgelopen vrijdag ben ik bij mijn huisarts geweest. Deze achtte een echo niet nodig, er zat niet heel veel ruimte op de enkel dus hij verwacht dat het niet volledig afgescheurd is. Het advies was om nog een week rustig aan te doen, en daarna te beginnen met oefeningen. Hier is een mooie app voor, maar mocht ik het niet vertrouwen ga ik gewoon naar de fysio (al is dat heel lastig als je niet kan autorijden

Ik heb een veterbrace om overdag en mijn enkel is al mooi geslonken. Ik kan me in huis ook heel goed redden zonder krukken en begin met de dag soepeler te lopen.
En nu slaat de twijfel toe. Want ik hoor overal dat ik er 6 weken voor moet uittrekken. Maar ik wil eigenlijk komend weekend toch even proberen wat er gebeurt als ik de koppeling intrap van mijn auto. Gewoon om eens te kijken of ik met een week of 2 alweer kan autorijden.
Maar omdat het allemaal zo soepeltjes lijkt te gaan, begin ik heel erg te twijfelen of ik het nu wel goed doe. Ga ik niet te snel? Of stel ik me gewoon aan met mijn rustig aan?
Ik heb heel weinig pijn, maar ik voel het wel zeg maar. Ook als ik niets met mijn voet doe. Onverwachte bewegingen zijn wél pijnlijk, maar niet tranen in de ogen pijn zeg maar.
Hoe snel waren jullie weer aan het autorijden? Hoe soepel verliep jullie herstel?
Let me know, ik ben nu al klaar met het afhankelijk zijn van anderen