Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:43

Wat wordt iedereen van zo'n bericht toch weer met beide benen op de grond gezet. Het leven wordt als zo gewoon ervaren, terwijl het zo belangrijk is om van je leven te genieten.
Ik ken je niet, maar wat ben je een sterk mens! Heel veel sterkte en hopelijk blijft het met de chemo's ook meevallen.

robeer

Berichten: 1411
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:46

Wat een ontzettend kl… nieuws. Het is zo’n onvoorspelbare gluiperige ziekte. Bah.

Fijn dat je betrekkelijk weinig last hebt van de chemo’s. Ik heb 6 jaar geleden ook gebruik gemaakt van de coldcap, met goed resultaat. 2 paracetamol nemen voor je naar het ziekenhuis gaat voor een chemogift haalt de scherpe randjes wat van de ‘pijn’ van de coldcap af.

Luister goed naar je lichaam en neem het dag voor dag. Durf om hulp te vragen en taken te laten liggen als je moe bent. Het komt zoals het komt……en genieten van de leuke dingen is nu zo belangrijk.

Na hoeveel chemo’s krijg je een controlescan? Dat je zelf al voelt dat de tumor krimpt is natuurlijk geweldig. Laten we hopen dat de viezerikken in de rest van je lijf ook kleiner worden of beter nog….gewoon vertrekken.

Samen met iedereen hier hoop ik dat je aan de goede kant van de kans berekening zit!

nikkel
Berichten: 2549
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:50

Ik hoop dat je bij de 11% zit. Sterkte.

mce
Berichten: 655
Geregistreerd: 19-12-22

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:02

TS

even tussendoor:

Afbeelding

aalstreep

Berichten: 989
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Hazerswoude-rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:03

Geen worden voor. Wat een verschikkelijk nieuws. Heel veel sterkte voor jou en je naasten!
Laatst bijgewerkt door ynskek op 19-01-24 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Iom poster taalfout gewijzigd naar naasten

Balte

Berichten: 3558
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:32

Wow Kitty, ik kwam toevallig in dit topic terecht en kreeg direct koude rillingen toen ik je bericht las. Wat een vreselijk nieuws. Het lijkt alsof de Hippics meetings gisteren waren en ineens zijn we een pak ouder, heb jij al twee grote kinderen en ben je ernstig ziek.
Heel veel sterkte en knuffels van hieruit!

aalstreep

Berichten: 989
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Hazerswoude-rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:29

aalstreep schreef:
Geen worden voor. Wat een verschikkelijk nieuws. Heel veel sterkte voor jou en je naasten!


Sorry ik bedoelde voor naasten m'n telefoon maakt er iets geks van en het is mij niet opgevallen. In dit geval erg nare fout. Mijn excuus de bedoeling was goed. Ik weet zie niet hoe ik het vorige bericht nog kan aanpassen of verwijderen als iemand dit weet of kan zal dat fijn zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49387
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:58

aalstreep schreef:
aalstreep schreef:
Geen worden voor. Wat een verschikkelijk nieuws. Heel veel sterkte voor jou en je naasten!


Sorry ik bedoelde voor naasten m'n telefoon maakt er iets geks van en het is mij niet opgevallen. In dit geval erg nare fout. Mijn excuus de bedoeling was goed. Ik weet zie niet hoe ik het vorige bericht nog kan aanpassen of verwijderen als iemand dit weet of kan zal dat fijn zijn.


Kan je even aan een mod vragen. Je kan ook TEM’en, dan wordt het ook opgepakt.

aalstreep

Berichten: 989
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Hazerswoude-rijndijk

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:06

Ik ben absoluut niet technisch ik heb geen idee hoe ik er verder iets aan kan veranderen. Ik heb op het uitroepteken bij het bericht geklikt misschien dat dat iets doet.

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:23

aalstreep schreef:
Ik ben absoluut niet technisch ik heb geen idee hoe ik er verder iets aan kan veranderen. Ik heb op het uitroepteken bij het bericht geklikt misschien dat dat iets doet.


En dan klik je anders aan en zie je de mogelijkheid om te schrijven waarom je "getemd" hebt. Zo noemen we dat op Bokt als je een bericht onder de aandacht brengt van het moderator team.

Kitty

Berichten: 7703
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 12:51

Het is goedbedoeld. Beetje een onhandige autocorrectie.
We gaan er maar vanuit dat het nog heel lang duurt voordat dat werkelijkheid wordt }>

Na 12 weken krijg ik een controlescan. Dat duurt nog een tijd, maar ik hoop dat er dan in positieve zin een groot verschil te zien is. Daar gaan we maar voor...

Hier gaat het ook vandaag weer prima. Ik geniet van het zonnetje en de sneeuw (al moet mijn paard vandaag even op stal blijven omdat hij ijzers heeft en de sneeuw teveel plakt. Hij heeft wel een uitgebreide borstelbeurt gehad). /3
Nu eerst maar even lekker een eind met de hond door het bos sjouwen. Ik moet tenslotte conditie blijven houden!

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:01

Wat een bericht voor jou en je gezin Kitty! Ik schrik altijd enorm van dit soort berichten maar ook bewondering voor de kracht die mensen daarna gelijk hebben. Jij ook; jij gaat voor die 11%. Jij wil fit blijven. Knokken.

Ik gun je nog een hele mooie tijd met je kinderen en al je dierbaren. Dat jullie nog jaren de tijd krijgen om herinneringen te maken en alles te zeggen en doen wat je wilt. Hopelijk doe je dat nog jaren!!

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:55

Kitty.. ik weet niet wat ik moet zeggen.. ik ga voor je duimen dat je bij die 11% gaat horen en je nog mag genieten van alles wat je nog mag beleven. Als we iets kunnen betekenen voor jou of je gezin, je weet de weg!

JosjeBE

Berichten: 816
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:18

Wat een vreselijk bericht Kitty! Ik weet helaas uit eigen ervaring (34 jaar, vorige jaar diagnose gekregen) hoe het is als je wereld in eens compleet op zijn kop staat. Het enige wat ik kan zeggen is geniet van de goede momenten en dat het OK is om af en toe een moment voor jezelf te nemen om alles te reflecteren en te verwerken. Ook duidelijk aangeven wanneer je er even niet over wilt praten, en gewoon even wilt genieten van de dingen die je die dag op de planning hebt staan. Veel sterkte en ik hoop dat je nog vele, vele jaren mag meemaken.

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:29

Oh, ik zie dit toevallig, maar dat is schrikken! Heel veel sterke Kitty, al voelt dat altijd als enorm lege woorden. Fijn dat paard en zonnetje wat energie geeft!

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:01

JosjeBE schreef:
Wat een vreselijk bericht Kitty! Ik weet helaas uit eigen ervaring (34 jaar, vorige jaar diagnose gekregen) hoe het is als je wereld in eens compleet op zijn kop staat. Het enige wat ik kan zeggen is geniet van de goede momenten en dat het OK is om af en toe een moment voor jezelf te nemen om alles te reflecteren en te verwerken. Ook duidelijk aangeven wanneer je er even niet over wilt praten, en gewoon even wilt genieten van de dingen die je die dag op de planning hebt staan. Veel sterkte en ik hoop dat je nog vele, vele jaren mag meemaken.


Zie vetgedrukte. In een totaal ander verband ooit echt de klos geweest en dit advies is een heel belangrijk advies. Ooit naar een feestje geweest waar iedereen maar bleef vragen hoe het nu met me ging. We waren daar omdat we ons zo graag even jong wilden voelen en even het rouwen wilden parkeren door te lachen en te eten en te dansen. Werd ons niet gegund (ondanks aangegeven) en huilend ben ik naar huis gefietst.

Dat jonge onbekommerd zijn is dan zo weg en dat is gewoon nodig om die nare riedel aan te kunnen.
Want hoe je het ook went of keert , hoe goed of slecht het ook gaat je bent ook gewoon jong.
Zo ooit bij mijn vriendin geweest, sterfbed, en we hebben het nergens over gehad alleen op haar verzoek zo vreselijk gelachen en lol gehad. Ze omhelsde me zo dankbaar. Die week is ze overleden (euthanasie). Dat wordt te vaak vergeten als mensen ziek zijn, of in de rouw.

Kitty

Berichten: 7703
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 14:56

Dat is zo waardevol! :knuffel:
Gisteren hebben we een fotoshoot met het gezin gehad. Het was heel gezellig (en koud) en we hebben heel erg gelachen.

En even zonder namen te noemen. Heel erg bedankt voor de reacties. Ondanks dat het de situatie niet verandert, geeft het wel steun!

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:02

Grote genade, wat een diagnose. Ik lees je topic nu pas. Heel veel sterkte Kitty.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 22-01-24 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Berichten: 9492
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:04

Wat fijn dat de fotoshoot zo'n succes was. Die met HV laatst vond ik ook al zo tof. Dat is wel erg waardevol.

Charaz

Berichten: 24339
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:05

Brrr het was gisteren inderdaad nog aardig fris inderdaad

Kitty

Berichten: 7703
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 12:26

Inmiddels dinsdag de vierde chemobehandeling achter de rug en ook van deze ben ik niet misselijk geworden. Door de ice-cap heb ik nog helemaal geen haarverlies, dus ook dat is positief. En ik merk aan mijn borst dat de tumor krimpt. Hopelijk worden de botmetastasen ook geremd door de chemo.
Gisterochtend was ik wat warrig. Net alsof mijn hersenen wat moeite hadden op gang te komen. Later op de dag trok dat wel weg. Gisteravond heb ik mijn paard in de trailer geladen en zijn we naar de springles gegaan. Ik heb drie kwartier i.p.v. een uur gereden omdat de pijp toen wel leeg was. Maar ik ben blij dat ik wel gegaan ben en dat het goed ging.

Fitzroy

Berichten: 25159
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:28

Wat fijn, Kitty, dat je nog naar de springles kunt!
Ik duim voor je dat de chemo’s goed aanslaan.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Van gezond naar (letterlijk) doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:32

Wat een positief bericht!
Fijn om te horen!

En goed van je dat je ook luistert naar je lichaam: op=op en aan forceren heb je niks.
Wel lekker blijven genieten, dat geeft de burger weer moed :knuffel:

BeFunny

Berichten: 10768
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:36

Wat fijn dat je het idee hebt dat de tumor krimpt.
En ook heeel fijn dat je niet veel last hebt van de Chemo. Zo goed dat je nog zo lekker kunt rijden met je paard. Ik vind je instelling ook zo goed.
En dat je eind de dag dan op bent dat is eigenlijk best heel begrijpelijk maar voorlopig heb jij de 4e kuur er weer opzitten en hopelijk doet het echt genoeg allemaal en blijft het ook goed gaan.

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:59

BeFunny schreef:
Wat fijn dat je het idee hebt dat de tumor krimpt.
En ook heeel fijn dat je niet veel last hebt van de Chemo. Zo goed dat je nog zo lekker kunt rijden met je paard. Ik vind je instelling ook zo goed.
En dat je eind de dag dan op bent dat is eigenlijk best heel begrijpelijk maar voorlopig heb jij de 4e kuur er weer opzitten en hopelijk doet het echt genoeg allemaal en blijft het ook goed gaan.


Hier zit alles in wat ik je ook wil terug geven.