Welke kleurspoeling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elsje123

Welke kleurspoeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 22:53

Hallo,

Al jaaaaaren verf ik om de zoveel weken/maanden mijn haar en ik begin dat een beetje zat te worden. Ik heb dus mijn haar al even niet geverfd en ik begin steeds meer te zien waarom ik elke keer naar de verf greep: mijn haarkleur is niet echt heel spannend. Had ik vroegah mooi goudblond haar (werd wel goud-Elsje genoemd), is het nu een donkere onbestemde kleur blond.
Ik zou mijn haar dus wel een beetje frisser eruit willen laten zien. Is dat te doen met een kleurspoeling? En zo ja welke? Ik heb al wat gegoogled en vind het moeilijk een keuze te maken, ik weet er gwn te weinig van. Ik zou graag een wat frissere blondere kleur als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben benieuwd of jullie tips hebben.

Gr. Ellen

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:01

Zeker kan dat met een kleurspoeling!

Let wel, kleurspoeling vervaagt natuurlijk stukken sneller.

En kijk met voorkeur niet naar drogisterij spul. Is vaak en geen spoeling en vaak ook niet al te denderend.

Kijk naar haibu of iets.

Wel lastig om zo te zeggen welke kleur je moet pakken, elk merk heeft andere kleur nummers.

Basis is natuurlijk hetzelfde.

Elsje123

Re: Welke kleurspoeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 23:05

Dank je wel, ik ga ernaar kijken! :-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 08:52

Wat ik gedaan heb is highlights en lowlights laten zetten bij de kapper. Hierdoor kan mijn natuurlijke haarkleur er heel goed doorheen groeien en je ziet geen uitgroei. Ik hoef maar 2 x per jaar naar de kapper.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:06

Ik heb besteld bij esalon.
Zag er goed uit, heb het sinds gisteren in huis maar nog niet geprobeerd.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 15:03

Susanne F dat is ook nog een idee!

Manontjuh dat ga ik ook even checken

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 15:32

Suzanne F. schreef:
Wat ik gedaan heb is highlights en lowlights laten zetten bij de kapper. Hierdoor kan mijn natuurlijke haarkleur er heel goed doorheen groeien en je ziet geen uitgroei. Ik hoef maar 2 x per jaar naar de kapper.

Precies dit! Ik laat soms alleen highlights zetten en soms high en lowlights.
Kleur het 1x per jaar, laat het 2x per jaar knippen. Ideaal!

Inmiddels wordt ik ook langzaam aan grijs, maar dat blend super netjes met de highlights en daardoor valt dat nauwelijks op, lijkt heel natuurlijk.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 18:08

Ik liet ook elke keer folies zetten om grijze haren ze verbergen. Haar werk hierdoor wel lichter omdat blonde plukken nog niet weg zijn voor er nieuwe bij gezet worden. Uiteindelijk dat laten uitgroeien en haar stuk korter geknipt. Nu is alles weer zelfe kleur.

Ik zou ook graag goede kleurspoeling hebben die grijze haren dekt, maar deze nog niet gevonden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 18:19

Tiahastrona schreef:
Ik liet ook elke keer folies zetten om grijze haren ze verbergen. Haar werk hierdoor wel lichter omdat blonde plukken nog niet weg zijn voor er nieuwe bij gezet worden. Uiteindelijk dat laten uitgroeien en haar stuk korter geknipt. Nu is alles weer zelfe kleur.

Ik zou ook graag goede kleurspoeling hebben die grijze haren dekt, maar deze nog niet gevonden.

Dan kan je ook lang zoeken want kleurspoeling dekt geen grijs.
De kunst is om zoals hierboven staat je grijs niet te verbergen maar natuurlijk door je haar heen te laten groeien. Als je haar steeds lichter wordt dan moet je lowlights erbij zetten.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 18:19

Kleurspoeling die grijs dekt bestaat ook niet helaas. Grijs haar dekt pas echt vanaf 6% en kleurspoeling werkt hooguit met 1.9%

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 19:50

Oh jammer. Dan maar weer naar kapper