Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:42

Nou 7 buisjes bloed lichter inmiddels :') ze hebben van alles geprikt, maar waarvoor ik nuchter moest zijn was suiker.
Dus nu afwachten hoe de uitslagen zijn.
Ik heb het weer doorstaan gelukkig.

Krijgen jullie trouwens bij de 20 weken echo ook meteen het geslacht te horen of is dat apart?

Vervelend Lien, een nieuwe arts. Toch altijd weer afwachten of en hoe dat klikt.

tijger
Berichten: 1449
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 18:08

@Fenn fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad en je geen last lijkt te hebben van bekkeninstabiliteit.

@Farjen gefeliciteerd en welkom. Wat heerlijk dat de nipt goed was. Wat een leuke aankondiging hebben jullie ervan gemaakt! Nog gefeliciteerd met je huwelijk.

@Mischa hopelijk voelde je een beetje oké ondanks je nuchter moest zijn.

Hier veel last van maagzuur/misselijk gevoel maar spugen niet (klopt af) begin februari is de eerste echo, spannend! Morgen wel een intake met de verloskundige, ik ben benieuwd

redbutton
Berichten: 990
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:43

Ik wil me ook graag melden. Wij krijgen eind juli ons eerste kindje.
Ik ben momenteel erg moe en ook erg misselijk, vooral in de middag/avond. Kan dan ook slecht eten.
We zijn nu druk bezig met kijken voor kinderopvang, maar vind dat echt lastig. Het is nog zo een ver van mijn bed show...

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 20:37

Ik meld me ook, eens zien of ik het meekletsen bij kan houden…

Wij verwachten begin juli een tweede, de oudste is dan drie <3 Alles toen soepel verlopen en dat is het doel nu ook weer. Binnenkort wel eens proefles zwangerschapsyoga plannen, iemand ervaring mee?

Vervelend Redbutton dat je je zo misselijk voelt, helpt een klein beetje eten door de dag heen misschien? Ik heb deze zwangerschap wat last van misselijkheid door de honger, vorige nergens last van.

Kinderopvang hebben we bij twee gekeken, midden in de corona dus ook raar. Zou proberen bij een paar afspraken te maken en kijken waar de sfeer goed voelt. Je laat tenslotte toch je kleine er achter. Kijk ook naar leidsters en of er veel wisseling is. Onze opvang was vrij constant qua bekende gezichten, maar helaas veel zieken destijds door corona en daardoor vaak gesloten. We zijn gewisseld ivm verhuizing, en geen gedoe meer gehad.

Dan wil ik ook graag even klagen :P Probeer de kraamzorg te regelen maar heb daar met nieuwe zorgverzekering niet echt goed op gelet, en nu kan ik niet dezelfde toen als vorige keer. Geen drama maar wel irritant zeg :roll:

__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:00

Mischa schreef:
Krijgen jullie trouwens bij de 20 weken echo ook meteen het geslacht te horen of is dat apart?


Wij hebben er een speciale echo voor ingepland met 15+3 weken, hier gaven ze aan dat bij minimaal 14 weken te kunnen doen.

redbutton
Berichten: 990
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:00

Eten helpt zeker wel. Maar ik ben morgen 13 weken dus dan zal het hopelijk snel wat beter gaan.

Kraamzorg is hier dan weer makkelijk, maar je moet je wel op 9 weken al inschrijven anders is er kans dat er geen plek is.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:08

Oeh ik kom wel meelezen als het mag.

Ik zit al in het winter/voorjaar topic maar ik ben als laatste uitgerekend in dat topic haha. Ik ben 11 mei uitgerekend van een jongen, dus niet helemaal zomer maar scheelt ook niet heel veel. Eerste kindje.

Nu loop ik voor. Leuk om te lezen dat jullie net een stuk(je) eerder in het traject zitten.

20 weken echo hier al gehad en was goed. Ik mag nu uitkijken naar de glucose tolerantie test komende maandag om te testen op zwangerschaps diabetes. Geen klachten maar ik val in een hogere risico categorie.

Voor de vroegere dames in het eerste trimester: eerste trimester was hier ook verschrikkelijk. Vanaf week 13-14 ging het echt beter. Dus er is (meestal) licht aan het einde van de tunnel. Komen wel weer andere dingen voor terug maar niet zo erg als die misselijkheid.

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:19

Valt ongeveer rond 19 september ook nog onder zomer 2024? :P

Fenn

Berichten: 6154
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:52

Hopelijk wel! Een lekker nazomeren :)

En leuk dat je meepraten Yippee. Fijn dat het nu goed gaat.

En kinderopvang vond ik bij de eerste ook heel gek. Nog voor veel mensen het wisten keken we daar al. Best ingewikkeld, maar ben achteraf meestal heel blij met de keuze :) wij hebben inderdaad ook wel gelet op verloop enzo. De tweede direct op die plek ingeschreven.

Vervelend die misselijkheid en vermoeidheid. Is bij mij gelukkig ook weg in trimester twee, hopelijk bij jou ook!

nicole_floor

Berichten: 3267
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:19

Shani_1984 schreef:
Valt ongeveer rond 19 september ook nog onder zomer 2024? :P

Is nog zomer toch? :D

Wij moeten ook hoognodig naar kinderopvang gaan kijken. Maar ben er ook nog niet uit op welke dagen ik straks ga werken. Ik werk nu nog 40 uur, maar wil straks eigenlijk naar 28 uur.

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:07

Oh mijn suiker is nog niet geprikt geweest, ik denk dat ze in België dat pas later doen? Ook urine is nog niet nagekeken geweest :+

Mischa, gelukkig is het meegevallen om nuchter te blijven!

Lien, een nieuwe arts is altijd lastig, hopelijk voel je je goed bij de arts!

Tijger, succes vandaag bij de verloskundige!

Redbutton, gefeliciteerd en welkom!

Kinderopvang is hier echt een ramp. Je mag je niet aanmelden als je nog niet zwanger bent (logisch) maar als je dan op zoek gaat... Pff ik heb inmiddels zo'n 30+ afwijzingen gekregen, de eerste plaatsen zijn dan eind 2025, begin 2026 :roll: :( Ons kindje is dan anderhalf jaar, wat moet ik dan in de tussentijd doen??
Na weken zoeken, mogen we volgende week op bezoek gaan bij een kinderopvang. Daar zou het wel gelukkig al vroeger kunnen, wel maar 2 dagen per week. Dus dat wordt nog een gepuzzel met werk, maar we zijn al blij dat we iets hebben gevonden! Nu hopen dat ik ook een goed gevoel er bij heb, want keuze is er niet -O-

RianneH, welkom en gefeliciteerd!

Bij mijn 12 weken echo heeft de gynaecoloog al een gok gedaan naar het geslacht, met de zekerheid van zo'n 60% :+ In België wordt het geslacht bepaald bij de Nipt test (als je het wilt weten natuurlijk) en die heeft het vermoeden van de gynaecoloog bevestigd :)

Yipee, welkom! Super van de goede 20 weken echo!

Shani, gefeliciteerd!

Hier is de misselijkheid echt veel beter geworden na de 12 weken dus er is hoop dames :D
Ook die extreme vermoeidheid is veel beter, ik kan eindelijk weer het huis poetsen :+
Maar die paar weken er voor... de trap op wandelen en ik was helemaal buiten adem, de hele dag op de bank want echt 0% energie. Het was echt kiezen, als ik iets deed in de voormiddag, moest ik de hele namiddag erdoor rusten (en omgekeerd). Nu heb ik weer energie en zodus slaap ik ook weer minder goed s'nachts :+

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:45

Suikertest vond ik vorige keer erg meevallen. Volgens mij moet ik deze zwangerschap ook weer en dan rond 24 weken. Ik heb een verhoogd risico op zwangerschapssuiker i.v.m. PCOS.

Wij wonen in een klein dorpje met één opvang en daar gaan beide kinderen straks heen. We hebben een flexibel contract, dus ik kan per week indelen welke dagen ze komen.
Ik wist niet dat de opvang in Belgie ook zulke tekorten kende. Vervelend zeg!

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:59

Kinderopvang is inderdaad erg lastig, overal zijn grote tekorten. Ik heb me met 7 weken zwangerschap aangemeld en hopelijk 1 oktober opvang. Nu woon ik in een klein dorpje, dus dat scheelt misschien wel ten opzichte van de stad.

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:18

Het is niet overal in België zo'n ramp gelukkig, maar er is wel een algemeen probleem.
Ik woon ook in een klein dorpje, maar hier zijn vorig jaar 2 kinderopvangen in de buurt gesloten. Dus die kindjes moesten ook ergens naartoe + al reeds bestaande tekort. We keken zelfs naar plaatsen die een half uur rijden waren van bij ons thuis.

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:26

nicole_floor schreef:
Shani_1984 schreef:
Valt ongeveer rond 19 september ook nog onder zomer 2024? :P

Is nog zomer toch? :D

Wij moeten ook hoognodig naar kinderopvang gaan kijken. Maar ben er ook nog niet uit op welke dagen ik straks ga werken. Ik werk nu nog 40 uur, maar wil straks eigenlijk naar 28 uur.

Dan meldt ik mij voorzichtig bij deze. Ik ben nog heel pril maar heb volgens mij alle "kwaaltjes" die je maar op kan noemen haha.
Vanmiddag kan ik de verloskundige bellen voor de eerste afspraak

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:24

Lastig de kinderopvang! Hier waren alle KDV's als eerste op de hoogte van mijn zwangerschap. Alles zit vol en diegene om de hoek heeft echt pas zomer 2025 plek. Had mij verder bij een stuk of 16 locaties ingeschreven.

Gelukkig hebben wij inmiddels wel een plekje toegezegd gekregen ergens anders. Iets onhandiger, maar de opvang zelf hebben we een goed gevoel bij. Maar het is inderdaad niet leuk, ook heb je niet echt veel keus en mag je al blij zijn met een plek überhaupt.

Nymphe

Berichten: 509
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:30

Ik meld me ook! Ben eind juli uitgerekend :-) Wij hebben gisteren toevallig intake gehad bij de KDV, we hadden ons net voor kerst aangemeld i.v.m. de wachtlijsten. Gelukkig valt dat hier wel mee, ik hoef pas door te geven welke dagen we willen als we tegen het einde van mijn verlof lopen.

Ik zit nu in week 13 en heb weinig last maar ik kan echt niet wachten tot ik niet meer misselijk ben.. Ik houdt alles binnen, maar dat maanden misselijk zijn is wel ongemakkelijk :')

tijger
Berichten: 1449
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:41

@Nymphe fijn dat je een opvang hebt gevonden en je het dan pas hoeft aan te geven. Die misselijkheid maar wel binnenhouden herken ik. Heel ongemakkelijk inderdaad...

@yipee een goed gevoel hebben bij de opvang is belangrijk. Onhandig is niet fijn maar misschien wel op te lossen.

Shani_1984 schreef:
Valt ongeveer rond 19 september ook nog onder zomer 2024? :P

Dan meldt ik mij voorzichtig bij deze. Ik ben nog heel pril maar heb volgens mij alle "kwaaltjes" die je maar op kan noemen haha.
Vanmiddag kan ik de verloskundige bellen voor de eerste afspraak


Ik ben ongeveer tegelijk met jullie uitgerekend. Ook nog heel pril dus, nu 5 weken.

Als ik iedereen nog over de opvang hoor dan moet ik er ook maar snel achteraan gaan. Ik ben heel benieuwd vanavond naar de verloskundige. Stiekem toch allemaal best wel heel spannend en ergens voelt het ook nog heel onrealistisch (en als ik dan weer misselijk ben weet ik dat het toch echt zo is *\o/* )

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:10

Even egopost. Ik had een goede 20 weken echo vandaag. Ben toch wel erg opgelucht en super mooi om mijn kleine mannetje weer te zien!

rayoow

Berichten: 3457
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 19:09

Shania, ik ben ook pas voor 2 september ongeveer. Dinsdag eerste echo :)

Voel me gelukkig al iets beter en wat minder misselijk. Bloedtest was helemaal prima en ben goed zwanger zoals de huisarts het zegt _O-

Ben toch wel benieuwd naar hoe ons dochter zal gaan reageren en hoe een tweede gaat zijn, maar ben enthousiast en heb er zin in!!

Word met de avondopleiding misschien nog wel een dingetje als ze het weten...

Welkom aan alle nieuwe soon to be mama's

Ik ga proberen weer wat actiever mee te doen

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:52

Ik ben vandaag precies 5 weken.
Het valt me nu al wel zwaar moet ik eerlijk bekennen met de klachten die ik heb. Eten is erg lastig aangezien ik erg misselijk ben en dus amper tot geen eetlust heb.
8 februari hebben wij onze eerste echo. Ik kijk er nu al heel erg naar uit

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:53

MerelV schreef:
Even egopost. Ik had een goede 20 weken echo vandaag. Ben toch wel erg opgelucht en super mooi om mijn kleine mannetje weer te zien!

*\o/* wat fijn!!!

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:04

Shani_1984 schreef:
Ik ben vandaag precies 5 weken.
Het valt me nu al wel zwaar moet ik eerlijk bekennen met de klachten die ik heb. Eten is erg lastig aangezien ik erg misselijk ben en dus amper tot geen eetlust heb.
8 februari hebben wij onze eerste echo. Ik kijk er nu al heel erg naar uit

Dit is echt zo'n lastige periode, zeker als je dan zo beroerd bent. Maar het wordt echt beter! Heb je nu alleen niks aan helaas. Ik had op mijn slechtst een aantal producten die ik binnen hield en leefde daarop. Heb jij al zo'n producten gevonden? Bij mij werkte biscuitjes en beschuitjes. Het is toch een kwestie van uitproberen helaas.

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:17

Nymphe, dan zijn wij ongeveer tegelijk uitgerekend :D Hier zou het voor 23/7 zijn, ik ben nu 13+2

Merel, wat fijn van je 20w echo!!

Rayoow, spannend! Veel succes dinsdag alvast!

Eten was hier het enige wat hielp tegen de misselijkheid :+ Dus ik ben wel wat kilo's bij :o
Alsook van de medicatie die ik nog steeds moet nemen, ik zwel daar zo hard van op pff...


Wat doen jullie zwangere dames zoal van sport?
Paardrijden durf ik niet meer, mijn paard is over het algemeen best wel braaf maar die winterperiode en andere gekke paarden in de bak... en de bloedklonter in mijn baarmoeder hebben mij doen besluiten om alvast te stoppen. Het andere wat ik vroeger veel deed, was fietsen naar het werk (40km enkel) maar dat is te zwaar en ook te gevaarlijk in de winter.
Maar ik wil wel iets blijven doen, ik probeer wel vaak te gaan wandelen maar ik zou er graag iets bij doen.
Dan dacht ik aan zwemmen maar het zwembad is nu 3 maanden gesloten wegens onderhoud :+ :+

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:15

Ik zit dus te denken aan zwangerschapyoga, maar hoor ook goede dingen over zwanger-fit, bij de sportschool.
Vorige keer mestte ik gewoon nog twee keer per week 2uur uit en sjouwde ik bijna iedere avond hooinetten. Maar paardrijd is recent ingeslapen dus nu ook op zoek naar iets nieuws.