Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mischa

Berichten: 3505
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:38

Welkom alle nieuwe!

Ik slaap al jaren met een extra kussen, geeft meer steun en ruimte bij m'n borstkas zodat ik het minder snel benauwd heb.
Maar dat zijn wel speld korrels, dus straks als voedingskussen zou ik denk ik wel zo'n gevormde willen. Die geeft dan toch meer steun.

Hier trouwens zojuist een goede uitslag van de NIPT, en hoewel ik er vertrouwen in had dat het wel goed zou zitten, is de bevestiging toch fijn om te hebben.

Spannend Farjen, hopelijk heb je een klik met je verloskundige.

Nymphe

Berichten: 509
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:46

Farjen, ik heb de uitleg voor PGT even van de website van PGT Nederland afgehaald:
"PGT is de medische term voor embryoselectie. De afkorting PGT betekent preïmplantatie genetische test. Het is een methode waarmee de geboorte van kinderen met een ernstige erfelijke aandoening voor 95-98% kan worden voorkomen."

Wij zijn het traject ingegaan om een bepaald kankergen wat in mijn partner's familie zit niet door te geven.

NIPT uitslag hebben wij gistermiddag ook gekregen. Alles goed gelukkig :-)

Kabayo

Berichten: 14157
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:13

Nymphe interessant. Hoe testen ze dat? Fijn dat de nipt goed is!
Verstandig dat je niet meer op het groene paard rijdt. Hier laat ik onze groene ruin ook staan. Zo snel beweeg ik niet mee :+ Nog een hele klus zo te lezen!

Mischa ook super dat bij jou de nipt goed is!

Farjen oh wat lekker 15 weken. Wel handig inderdaad dat je de spullen kan overnemen :D Hoe ging je consult?
Ja het verbaasde mij ook maar ik had hem destijds nog niet op maat laten maken en hij was toen nog wat te ruim. Nu paste hij precies :D

DemDeempel ik zal ze zo plaatsen :D

Lien_ dankjewel! Ja het is helaas heel vervelend maar ja, moet het er maar mee doen

Welkom BrittSisi, zou leuk zijn op je verjaardag :P

Nicolefloor lammerperiode? Ben je zo vroeg uitgerekend of hebben jullie late lammetjes :P Ik zie dat de eerste lammetjes alweer geboren zijn namelijk. Of hebben jullie lange lammerperiode haha

Dimphyl ze hebben dit afgelopen week overlegd en komen er nog op terug wbt medische indicatie en zien wat wijsheid is. M'n huisarts zegt wel dat t zonder problemen kan, maar ik vertrouw het gewoon niet :=

Verlof is hier niet geregeld voor m'n partner. Die blijft gewoon werken denk ik tot ik zeg dat de kleine zich meld. Dan komt ie maar thuis :P Ik moet er nog achteraan en heb begin februari gesprek met de teamleider. Moet zeggen dat ik mij er wel wat zorgen om maak. Maar 6 weken voor uitgerekende datum. Dat betekend dat ik tot midden mei moet werken. Ik heb zwaar werk. Ik til en buk de hele avond/nacht. Ik begin het nu al zwaarder te worden. Gelukkig denkt mijn teamleider echt goed mee en moet ik vooral op eigen tempo doorgaan. En als het niet gaat moet ik het aangeven. Alleen ja, die 6 weekjes. Hoe dan :=
Morgen hebben we geslachtsecho, ben heel benieuwd wie er allemaal gelijk hadden met gokken haha. Echt iedereen denkt een meisje. Ons eigen gevoel heeft altijd een jongen gezegd. Maakt ons niet uit, alles is welkom <3
Onze babykamer schiet al op. Nog 1x de kleur verven en dan is het klaar. Dan kunnen we inrichten. We hebben alles al, alleen nog luiers/kleren en leuke attributen :j slapen lukt trouwens nog. Door m'n whiplash lukt altijd alleen in slaap vallen op mijn buik :+ Dit wordt straks nog wat := Maar tot zo ver lukt het nog (vandaag 16 weken)
Wij wonen in een ruime stacaravan met 3 slaapkamers, dus alles gelijkvloers
Afbeelding
Afbeelding

nicole_floor

Berichten: 3324
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:40

Kabayo schreef:
Nicolefloor lammerperiode? Ben je zo vroeg uitgerekend of hebben jullie late lammetjes :P Ik zie dat de eerste lammetjes alweer geboren zijn namelijk. Of hebben jullie lange lammerperiode haha

Hahaha nee wij hebben 2 lammerperiode's. Eentje nu en eentje eind mei/ begin juni. Ik ben zelf 18 juni uitgerekend, dus dan zou het ergste gelukkig voorbij zijn.

Ik heb morgen 20 weken echo. Maar vind het toch wel spannend.. :+

Mischa

Berichten: 3505
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:25

Mooie kleur op de muur Kabayo :j
Veel plezier morgen bij de echo! En nicole_floor ook!

Ik lees al best veel over geslachtsecho’s. De meeste weten het al of willen het weten denk ik?
Vinden jullie het dan niet een soort van “jammer” dat je dan alles al weet? Dus het geslacht maar dan weet je wellicht ook al hoe je kindje gaat heten. Dan is het dus vooral nog een verrassing voor de mensen om je heen zeg maar. Of zien jullie het totaal anders?

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:14

Mischa schreef:
Mooie kleur op de muur Kabayo :j
Veel plezier morgen bij de echo! En nicole_floor ook!

Ik lees al best veel over geslachtsecho’s. De meeste weten het al of willen het weten denk ik?
Vinden jullie het dan niet een soort van “jammer” dat je dan alles al weet? Dus het geslacht maar dan weet je wellicht ook al hoe je kindje gaat heten. Dan is het dus vooral nog een verrassing voor de mensen om je heen zeg maar. Of zien jullie het totaal anders?


Ik vind het zelf vooral praktisch. Als het een meisje was, was ik losgegaan met een roze unicorn thema. Nu is het een jongen, dus het roze maar wat ingehouden haha. Nu is het dino's geworden. :)

Lien_

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:37

Farjen handig dat je alles van vrienden kunt overkopen :) hopelijk heb je een leuke verloskundige

Mischa en Nymphe proficiat met de goede NIPT. Bevestiging is toch altijd fijn


Kabayo mooie kleur op de muur :) leuk het geslacht weten, benieuwd of jullie gevoel klopt

Ik ben te nieuwsgierig om het geslacht niet te willen weten := het is ergens ook wel praktisch voor voorbereiding, vooral mijn man wil het graag weten. In de praktijk maakt het weinig uit, alles is welkom en ik ben niet zo van roze kleertjes etc dus dat maakt geen verschil. Ik denk ook dat er nog zoveel is wat nog een verrassing zal zijn buiten geslacht om
Hebben jullie al over namen nagedacht of nog niet?

Ik had m’n eerste controle in nieuw ziekenhuis, ben meer gerustgesteld want de mensen waren heel fijn gelukkig. Direct alle controles en echo’s ingepland tot mijn uitgerekende datum, en ik zal hier ook bevallen :) nu nog even een dezer dagen naar het lab om weer bloed te laten prikken

Fenn

Berichten: 6193
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:48

Fijn dat het een goede controle was Lien!


En mooie babykamer Kabayo.

En goede echo's gewenst aan wie binnenkort mag.

Wij houden het geslacht een verrassing. Vorige keer ook. Verder controleren we wel alles wat er te controleren valt. Onze dochter slaapt trouwens heerlijk in haar kamer met dinobehang, ze kan ze nu in de ochtend aanwijzen en heeft een hele leuke Dino als lievelingsknuffel. Oom draagt ze soms jurkjes en heb ik een hele vette roze tuinbroek. Denk niet dat ik een Jongen die aan zou doen trouwens. Wat dat betreft toch een beetje dubbele standaard... maar alle kleinere maten kunnen sowieso in nog een keer.

Wij hebben nu namen, maar dat kan nog wisselen. Vind het best lastig :)

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:35

Hi ik kom even inbreken vanuit het winter/voorjaarstopic.

Is er iemand geintersseerd in waterdichte molton 200x180 van ikea? Ter bescherming van je matras voor als bijv je vliezen breken. Wij vonden het zelf veel fijner dan dat zeil uit het kraampakket.

Bij interesse stuur maar pb. Kan ook via vinted.


Afbeelding

Afbeelding

Nymphe

Berichten: 509
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:43

Kabayo ze hebben een test gemaakt gemaakt gebaseerd op bloed van mij, mijn partner en ons beide ouders. Vervolgens hebben ze in het lab geoogste eitjes (15 in ons geval) van mij bevrucht. Na 5 dagen wachten houdt je dan een aantal succesvol bevruchte/gegroeide embryo's over (2 in ons geval). Uit die embryo's trekken ze dan een punctie van een aantal cellen. Die cellen testen ze op het gen. Gelukkig waren beide vrij in ons geval en ben ik nu van de 2e poging zwanger geraakt.
Ik hoop dat het te begrijpen is, heb het zo simpel mogelijk gehouden.

Wat heb je trouwens een leuke kleur op de muur. Ben benieuwd hoe de rest van de inrichting er uit komt te zien.

Mischa wij willen ook niet weten wat het wordt. Voornamelijk zodat we 'geen zooi kunnen kopen'. Merk nu dat ik veel laat liggen in de winkel aan kleertjes enzo omdat je toch niet weet wat het wordt :-) Straks als het er is hebben we genoeg kans om dingen bij te kopen denk ik zo.

Lien_ Fijn dat je wat gerustgesteld bent, hoef je je ook minder zorgen te maken. Wij hebben al een aantal namen voor jongens en voor meisjes. We hebben 2 keer even 10 minuten wat zitten brainstormen en soms testen we even een naam bij elkaar wanneer we iets leuks tegenkomen. Soms komt het op de lijst terecht, vaak ook niet haha. We zullen zien wat het wordt als het zover is, genoeg tijd om er aan te wennen nu :)

Fenn wat leuk dat jullie een dinokamer hebben voor jullie dochter! Heb je toevallig een foto?

nicole_floor

Berichten: 3324
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:14

@Nymphe interessant! Komt er bij jullie een erfelijke aandoening voor in de familie?

Wij hadden vandaag 20 weken echo. En die was helemaal goed, de baby zit wel boven aan de groeicurve. Maar had ook niet anders verwacht, aangezien mijn vriend bijna 2 meter is. En we krijgen een jongen! *\%/*

Farjen

Berichten: 8036
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:33

Misha, super van de NIPT! Fijn die bevestiging :)

Nymphe, bedankt voor de uitleg over de PGT en ook superfijn nieuws van de NIPT!

Kabayo, mooie kleur op de muren! Is zo'n rustgevend kleur vind ik

Ik wou het geslacht eigenlijk geheim houden voor ons, maar mijn man was al helemaal aan het stressen dat hij het ging verklappen :+ Dusja het is geen geheim :P Mijn vriendin zei vandaag ook, dat het als ouder heel speciaal is om het geslacht te weten, maar familie en vrienden zijn daar toch minder mee bezig. Voor hen maakt dat niet zoveel uit en dat is wel zo vind ik.

Maar verder wel handig om het te weten want nu kunnen we gerichter zoeken naar een naam, dat wordt hier ook nog niet gemakkelijk :+ En qua inrichting babykamer en spulletjes.
Alleen ik haat de kleur roze, dus dat wordt het niet :') Ik denk dat het eerder groen met glitter wordt ofzo

Fijn van je eerste consult Lien!

Nicole-floor, proficiat met je zoontje! Basketbal-speler in de maak dus :D :D

Het consult bij de vroedvrouw was fijn! Het is niet zo vanzelfsprekend denk ik als in Nederland om een vroedvrouw te hebben pre-nataal. Maar je bent wel verplicht om een vroedvrouw aan huis te hebben de eerste 3 dagen na je bevalling. Dus ik hoef niet persé bij haar op consultatie voor de bevalling, maar het mag :) Ze heeft wel nog eens met de Doppler geluisterd en zo rustgevend om dat hartje te horen <3

Kabayo

Berichten: 14157
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 15:36

Nicolefloor oh wat een drukte 2 lammerperiode. Gelukkig komt die van jou erna. En niet ondertussen :=
Wat super van de echo! En gefeliciteerd een jongen! Erg leuk!!

Farjen bedankt! Ik vind het ook erg mooi en kan voor beide geslachten. Wat fijn dat het gesprek zo goed ging! Zo leuk hè dat geluid van he5 hartje <3

Nymphe erg interessant zeg! En wat goed dat ze dit doen. Bedankt voor je duidelijke uitleg :)
Dankjewel! Leuk dat iedereen de kleur zo mooi vind. Is van Flexa overigens!

Maartje ik heb deze overtrek eens per ongeluk gekocht, maar gebruik het gewoon nogsteeds. Niet dat ik een waterdichte nodig heb. Maar tis nogsteeds gewoon een molton :P

Fenn bedankt!
Er is ook niet echt een richtlijn qua roze en blauw of tractors of barbies. Ik speelde ook gewoon met tractors :P En heb nooit iets roze gehad

Lien_ bedankt! Ik ben erg benieuwd. 5u is de echo. Naam voor een jongen zijn we al redelijk zeker van. Een meisje vind ik oprecht moeilijk

Mischa dankjewel!
Ik vind het juist leuk te weten! Ja waarom weet ik eigenlijk niet. Maar ook gewoon praktisch qua kleren en naam bedenken

Nou, straks de echo. Ben erg benieuwd
De babykamer is "zo goed als af". Bij de waterverwarming moet nog een nieuw kastje om. Die willen we natuurlijk goed afsluiten.. misschien her en der wat verf bijstippen. Maar verder ben ik wel tevreden!
Ja en de gordijnen worden uitgewassen en weer opgehangen uiteraard
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 15:56

Ik vind het vooral praktisch om de naam te weten. Bij de eerste wisten we het ook en nu kunnen we kijken wat we nog kunnen hergebruiken voor zijn broertje.

Mooie kleur op de muur Kabayo! En ook mooi op tijd klaar :).

Onze zoon heeft vorig jaar een nieuwe kamer gekregen en de babykamer kan dus hergebruikt worden. We hebben alleen destijds een muurschildering laten maken met naam. Nu is de schilder gestopt en moeten we nog even kijken hoe we het gaan oplossen..

Mischa

Berichten: 3505
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:46

Lien_ , ja die nieuwsgierigheid snap ik wel :)) zeker omdat het vandaag de dag ook zo makkelijk is om al te kunnen weten wat het gaat worden.

Farjen, gelukkig dat het een fijn gesprek was. En dat je meteen alle afspraken heb staan. Lekker overzichtelijk zo.

nicole_floor , gefeliciteerd met de uitkomst! Nu volop aan de shop en namen bedenken?

Maar voor vele dus ook wel echt een praktische overweging om al te willen weten wat het gaat worden.
Mijn “voordeel” is misschien ook wel dat ik echt helemaal niks heb met roze of harde kleuren als geel en oranje. Dus die behoefte om echt meisjes achtige dingen te kopen is hier al niet. Dat maakt het denk ik ook wel wat makkelijker om het geslacht nog niet te weten. Daarbij koop ik gewoon wat ik leuk vind, ongeacht welk geslacht. Op den duur krijgen ze toch wel een eigen mening, dat is voor mij vroeg genoeg om m’n koopgedrag aan te passen :o

Vinden jullie trouwens jongensnamen of meisjesnamen makkelijker?
Hier hebben we voor een meisje echt al een top 5 waaruit we echt nog niet kunnen kiezen zo geschikt vinden we ze. Terwijl we bij de jongensnamen amper 2 namen hebben waarbij we nou echt die “yes dat is ‘m” factor hebben… dus daarvoor zijn we nog volop aan het zoeken. Gelukkig hebben we nog even.

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:58

Kabayo, Mooie kleur, knusse warme kamer geworden zo.

Lien_ , interessant om te lezen hoe het in een ander land aan toe gaat en fijn dat je nu wat meer gerustgesteld bent.

Wij wilden het geslacht wel weten, puur praktisch want een meisjes naam hadden we al maar konden het niet eens worden over een jongensnaam haha. Plus, voor mij ging het echt meer leven zodra ik hoorde wat we kregen. Zag mezelf al helemaal achter de kleine jongen aanrennen tijdens het voetballen toen ik bij de eerste hoorde dat het een jongen werd.

Mijn behang is net binnen gekomen. Ik heb speciaal behang besteld voor in de nieuwe babykamer en wat stalen voor de kamer van de oudste. Kon het niet laten om een muurtje met speciaal behang te versieren.

RianneH

Berichten: 28288
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:02

Wij waren erg blij dat het een jongen werd vorige keer, want kwamen er voor een meisje niet uit qua naam. Dit jaar na de 20 weken echo maar weer proberen, zodra we weten wat het wordt. We hebben toen een app gebruikt waar je namen kon swipen en super liken, vond ik erg handig :)

Ik vond het erg prettig te weten wat het werd en straks weet ik het ook graag weer. Heb wel veel neutrale kleuren in de kleding en alle uitzet zitten maar vond het prettig te weten, de naam vast te leggen en een onbekende factor minder te hebben. Naam hebben we wel voor ons gehouden tot de geboorte, denk dat veel mensen dat doen of willen jullie het al eerder delen?

nicole_floor

Berichten: 3324
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:36

Mischa: jaa die naam gaat nog wel een dingetje worden bij ons. Onze smaken liggen ver uit elkaar. :')

Wij hebben er ook voor gekozen om het wel te weten, omdat het wel makkelijker is met spulletjes uitzoeken enzo. Niet dat we nu perse een blauwe kamer maken ofzo. Ik bedoel vind neutrale kleuren ook heel mooi.

Naam gaan we overigens wel geheim houden tot aan de geboorte.

Farjen

Berichten: 8036
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:47

We hadden net heel duidelijk de naam voor een jongen al beslist, eigenlijk al een paar jaar.
Meisjesnamen worden we het niet over eens en uiteraard krijgen we een meisje :')
Naam blijft ook geheim eens we gekozen hebben tot de geboorte. Wel willen we iets dat uitspreekbaar is in zowel Nederlands maar ook Engels en Frans.

redbutton
Berichten: 1041
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:36

Mooie kamer kabayo!

Ik hoef niet perse te weten wat het wordt, mijn partner wil het wel weten dus ik heb daarin toegegeven. Hij vindt het vooral praktisch.
Ik ben er nu heilig van overtuigd dat het een meisje wordt :') waarom, geen idee :=

MerelV

Berichten: 1775
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:40

Mooie kamer Kabayo!
Ik zag wat goede echo/nipt uitslagen voorbij komen, super fijn!

Ik wilde het geslacht ook vooral weten uit praktische overwegingen. Ik was echt heel erg overtuigd van een meisje, maar het is dus een jongen. Vanwege die omschakeling ook wel fijn om het nu te weten denk ik.

Ik heb afgelopen weekend de meubels voor de kamer aangeschaft, maar moet nog even geduld hebben i.v.m. de levertijd. Binnenkort eerst nog verven.

tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:54

Even niet meegelezen omdat ik erg druk en moe was.

Welkom alle nieuwe mensen!

@Kabayo mooie kamer! Leuke kleur ook op de muur!

@Nymphe het lijkt me best lastig en onzeker zo'n traject. Fijn dat het geslaagd is!

@Farjen werken tot 1 week van te voren. Lijkt me best pittig. Had je een fijne verloskundige?

Hier ondertussen eerste gesprek gehad met de verloskundige en het voelt oké. Verder kraamzorg geregeld vandaag. Voelt toch allemaal wel onrealistisch nog. Begin februari de eerste echo. Ik denk dat we het geslacht wel willen weten, inderdaad praktisch voor het bedenken van een naam en inrichten van de kamer/spullen kopen enzo

Kabayo

Berichten: 14157
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:30

Dankjullie allemaal! We zijn erg blij met de kamer. Het is inderdaad vroeg maar de kamer stond toch leeg

Tijger klinkt niet heel positief als het "oké" voeld? Fijn dat de kraamhulp al geregeld is. Spannende tijden!

MerelV toch wel fijn dan een echo. Anders ga je misschien helemaal focussen op het ene geslacht, wat het niet is :P

Redbutton ben benieuwd of je gevoel klopt! Wanneer weet je het?

Farjen herkenbaar := Ik ben ook aan het brainstormen

RianneH welke app was dat? Voor de namen. De naam hou ik wel geheim

DemDeempel ben benieuwd naar je behang :j

Wij krijgen een meisje <3 Dus niet wat wij dachten haha. Maar enorm blij mee :D Een smoes om een leuk welshje te kopen :P
Afbeelding

tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:29

@Kabayo gefeliciteerd! Haha heel goed excuus voor een welshje, hoewel voor een jongetje had dat ook gekund natuurlijk

Het staat er negatiever damn ik bedoel maar vind het lastig om te zeggen als je iemand 1x gezien hebt. Ze kwam rustig en geduldig over en heeft alle vragen die ik heb beantwoord dus dat was erg fijn. Ik weet niet wat ik verder kan en mag verwachten, dit is voor mij de 1e keer.

nicole_floor

Berichten: 3324
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 23:14

Gefeliciteerd Kabayo!