Het begon enkele weken na de bevalling dat ik na een nachtvoeding niet in slaap kon komen en tot de volgende voeding lag te malen. Ik werd er helemaal boos van, want was doodmoe maar slapen lukte niet. Overdag dutjes doen lukte me trouwens ook niet. Ik was alleen thuis met de baby en hyperalert. Overigens had ik tijdens de zwangerschap ook al laat van slapeloosheid.
Inmiddels is ze 4 maanden en ben ik weer aan het werk in een nieuwe baan en slaap ik nog steeds slecht. Niet altijd hoor, soms ineens een nacht knock-out en dan voel ik me de volgende dag als vanouds, heerlijk! Maar meestal lig ik een paar uur wakker. Laatst werd ik om 1 uur 's nachts wakker en kon ik niet meer in slaap komen. Daar ga je dan op naar je tweede werkweek. Weer een dag overleven.
Ik ga vroeg naar bed zodat ik niet in de stress raak van het wakker liggen. Melatoninepillen werken niet. Op de logeerkamer slapen en off duty zijn werkt niet. Ademhalingsoefeningen helpen niet.
Ik baal er zo van. De baby slaapt fantastisch en ik zou me overdag zo graag nog beter voelen. Morgen (of nou ja, vandaag

Wie is er met postnatale insomnia bekend? Ik hoor graag ervaringen!