Extreme haaruitval en kale plekken na bevalling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12164
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:43

Ik heb ook door de overgang ineens krullend haar _O-
Altijd supersteil haar gehad waar geen krul in te krijgen was!

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:44

Bij mij werkt te weinig eiwitten ook door in mijn haar, recent ook daardoor weer veel haaruitval gehad....
Dus ook dat zou nog een dingetje kunnen zijn, weet niet of je toevallig ook borstvoeding geeft want ik kan me dan voorstellen dat je eiwitbehoefte dan wat hoger ligt dan normaal.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:57

Jep hier ook gehad. Werd er vreselijk verdrietig van. Begon hier denk ik toen mijn zoontje ongeveer 3 maanden oud was. Heeft zeker 3 maanden geduurd waarvan 2 echt heel heftig. Nu is ie inmiddels 8 maanden en lijkt het weer redelijk normaal te zijn. Of het lijkt zo omdat het niet meer zo belachelijk veel is.

Mijn haar voelt ook heel droog, wat ik er ook in smeer. Hopelijk is het over een jaartje weer zoals vroeger.

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:09

verootjoo schreef:
Ik zou helemaal geen supplementen nemen. Er is geen enkel bewijs voor dat het werkt. Het speelt in op je gevoel en kost je alleen maar geld.
Ik snap ook echt niet dat een kapster zomaar advies gaat geven over vitaminen complexen…
Extra vitaminen is ook niet altijd onschuldig en kan schadelijk zijn.
Het gaat altijd vanzelf over tenzij je echt iets onder de leden hebt en dat kan de HA uitzoeken.


Van silicium (kiezelzuur) is inmiddels wel bewezen dat het de haargroei bevordert.
Maar het is natuurlijk altijd beter om je huisarts te vragen of je het supplement kan gebruiken als je nog borstvoeding geeft.

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:13

Gnome schreef:
J
Mijn haar voelt ook heel droog, wat ik er ook in smeer. Hopelijk is het over een jaartje weer zoals vroeger.


Dat was dus bij mij ook zo. Dan niet agv zwangerschap, maar wel het ouder worden. Droog en breekbaar haar. Daar heeft olaplex bij mij dus heel goed voor geholpen.
Je haar heeft dus qua verzorging duidelijk ook iets extra's nodig.
Vroeger maakte het echt niet uit waarmee ik mn haar waste of verzorgde.

Nickeltje

Berichten: 28253
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Extreme haaruitval en kale plekken na bevalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:23

Telogeen efflufium is de medische term voor dit type haar verlies dat gebeurt na zware lichamelijke stress zoals ernstig ziek zijn of bij sommige vrouwen na een zwangerschap. Er is ook een piek geweest bij mensen die ernstig ziek geweest zijn van covid bijvoorbeeld.

Dit komt weer goed, dit gaat weer herstellen. Maar dat gaat helaas niet snel.
Sterkte!!