Ik heb gelukkig mensen gevonden voor de klusjes bij de paarden. Maar zelf doe ik dus even weinig.
Ik ben bij de fysio geweest (een erg fijne/ goede), er zijn wat testjes gedaan, en het lijkt vooral een serieuze overbelasting. Niet heel gek. Dat is goed te verklaren. Ze heeft e.e.a. gecorrigeerd, maar schrijft vooral veel rust en wat lichte oefeningen voor. Dat doe ik trouw.
Maar goed, ik loop toch een beetje na te denken wat ik aanvullend nog zou kunnen doen.
En heb wat lopen denken over de directe aanleiding.
Dat is in de eerste plaats veel drukte, spanning en toch wat teveel fysieke arbeid. Maar 1 'nieuw' ding is ook het boomloze zadel dat ik recent gebruik op mijn ruin met brede rug.
Ik ben dit paard aan het revalideren, en hij valt graag door mijn rechterbeen.... dit leg ik dus veelvuldig aan. Niet ondenkbaar dat daar, mede door het bredere zadel, meer druk is ontstaan.
Ik weeg nog geen 55 kilo, dus ik ben ook niet 's werelds breedstgeheupte/bekkenste (

Alle klachten zitten dus ook rechts.
Zelf denk ik dus echt aan mijn SI en bekkenbanden en wil gericht daarop nog wat meer hulp zoeken.
Ik bedacht me dat ik vast niet de eerste en enige ben op dit forum. Misschien hebben mensen nog wat ideeën, tips en hacks....