Welke elektrische tandenborstel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 12:23

Onder het mom van: Bokt weet alles :+
Na 40 jaar met de hand tanden poetsen raadt de tandarts mij toch aan elektrisch te poetsen.
Ik heb nog een VVV bon liggen van 50 euro en dacht: mooi, kan ik die daar aan besteden.

En toen iets met bomen en een bos en er totaal geen verstand van hebben.
Ik zoekt iets met een roterende kop, meerdere borsteltjes, liefst in verschillende hardheid (ik heb het liefst soft, mijn partner medium) en oplaadbaar via station of usb. En eentje die het wel een paar jaar blijft doen. Welke merken moet ik hebben? Do’s en dont’s?

Molfre

Berichten: 2640
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:27

Ik heb van de tandarts OralB IO6 aangeraden gekregen. Die hebben wij nu en ik ben er erg blij mee. Door de pressure sensor kan ik nu ook mijn tanden borstelen met een harde borstel, dat kon ik voorheen niet.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:27

Als jij je nieuwe zorgverzekering afsluit via zorgkiezer.nl krijg je een gratis tandenborstel. Dat is pas goedkoop. :D

BarbaLala

Berichten: 9613
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:29

Ik heb een Philips Sonicare, deze maakt geen ronddraaiende bewegingen maar trilt.
Vind het een hele fijne tandenborstel!

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:36

Oral B van Braun of een Phillips Sonicare. Ze zijn praktisch even goed.

Borsteltjes kun je los kopen. Er zijn verschillende soorten. Wel allemaal duur :D

Ik geef de voorkeur aan Oral B. Mijn paradontoloog en mijn tandarts zijn bij ieder bezoek super tevreden over mijn mondhygienne. Tandplak is minimaal.

Je hoeft echt niet de duurste te kopen om een goede te kopen. Van belang vind ik een poetstimer, poetsdrukcontrole en voldoende rotaties. En de juiste borstel erbij. Borstel op tijd vervangen!
Laatst bijgewerkt door Boras op 20-12-23 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

nevica

Berichten: 1010
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:37

Ik heb ook altijd Oral B gehad. Ben nu overgestapt naar een IO, ideaal. Volgens mij heb ik de 4 omdat ik de andere wel heel duur vind. Zit een app en alles bij wat het gek genoeg ook nog best leuk maakt om je tanden te poetsen. :')
Laatst bijgewerkt door nevica op 20-12-23 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Manou

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:47

Het antwoord van mijn tandarts op dezelfde vraag was dat de simpelste elektrische tandenborstels gewoon goed zijn als je ze goed gebruikt. Alle extra functies is alleen eigen voorkeur of misschien handig in heel specifieke situaties. Ik ben toen weer voor de simpelste Oral-B gegaan.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:49

https://boombrush.com/

Deze. Wil nooit meer anders. Tanden voelen veel schoner dan met oralB en maar 2x per jaar opladen.

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:57

nevica schreef:
Ik heb ook altijd Oral B gehad. Ben nu overgestapt naar een IO, ideaal. Vokgens mij heb ik de 4 omdat ik de andere wel heel duur vind. Zit een app en alles bij wat het gek genoeg ook nog best leuk maakt om je tanden te poetsen. :')

Hier de IO 5 en vind het super fijn dat je verschillende mogelijkheden kan instellen. Van gevoelig, super gevoelig, reinigen, super reinigen of whitening. Met de app bedienbaar maakt het tandenpoetsen alleen maar leuker. :D

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:04

Ik heb er een van de action.

Heeft meerdere standen en een timer. En is goed oplaadbaar.
Ik ben er blij mee.

Kwam uit een vergelijkings test goed tevoorschijn.

Morganlefay

Berichten: 8703
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:06

Oral B en dan een zonder fratsen voor telefoon oid, dus de Genius. Ze zijn al duur(rond de €100,-) zat zonder die extra's

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:14

Mijn eerste was er ook een met "fratsen".

Dat is even leuk, maar dat gaat er na een tijdje vanzelf af.

Dan wil je alleen maar goed poetsen en snel de deur uit of naar bed. Of tijdens het poetsen snel iets doen. Of nog even Netflixen :)

TessaxQuincy

Berichten: 1038
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:18

Ik heb een boombrush, en is echt de fijnste tandenborstel die ik heb gehad. Had eerder meerdere poging elektrisch gedaan maar ging uiteindelijk weer terug naar normaal. Alleen hier poets ik nu al maanden mee.
Laatst bijgewerkt door TessaxQuincy op 20-12-23 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:20

TessaxQuincy schreef:
Ik heb een boombrush, en is echt de fijnste tandenborstel die ik heb gehad. Had eerder meerdere poging elektrisch gedaan maar ging uiteindelijk weer terug naar mormaal. Alleen hier poets ik nu al maanden mee.


+1

Eleeke

Berichten: 2040
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:46

Boombrush! , aanrader, en het is ook nog een leuk bedrijf met leuke mensen ( ik werk er niet , maar werk wel eens met ze)

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:04

Oralb iO

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:09

Ik heb de OralB iO 9 special edition. Super fijne tandenborstel.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 06:52

Boombrush lijkt gewoon de goedkopere namaakvariant van de sonicare te zijn, als ik de website zo bekijk. Hier al eeuwen een sonicare, voor mij geen OralB oid. Sonisch poetsen werkt echt beter en fijner, vind ik :j

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 11:05

Ik heb ook al jaren een OralB. En ik heb 3 elektrische tandenborstels (lang verhaal) dus voorlopig poets ik ook nog wel met een OralB :+ .
Tandarts is altijd heel tevreden over mijn gebit dus prima.

De Mediamarkt had toen ook setjes met 2 tandenborstels. Eén voor jou en één voor je man

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 11:15

Bedankt voor alle tips! De wereld van elektrische tandenborstels wordt al iets helderder.
Overigens is die bon van 50 euro niet meteen de limiet hoor. Maar ergens rond de 100 euro zou mooi zijn.

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 11:25

Lalidan schreef:
Boombrush lijkt gewoon de goedkopere namaakvariant van de sonicare te zijn, als ik de website zo bekijk. Hier al eeuwen een sonicare, voor mij geen OralB oid. Sonisch poetsen werkt echt beter en fijner, vind ik :j


Mijn tandarts gaf aan dat als je elektrisch poetst en nog steeds de neiging hebt heen en weer te gaan je beter voor een sonicare kunt kiezen en als je netjes de borstel stil houdt je beter voor een draaiende kop ala OralB kunt gaan.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 23:15

Ik had een oral b genius. En nu sinds een jaar oral b io , dit op aanraden van de mondhygiënist.

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 23:55

Je kan in theorie met de hand net zo goed poetsen als electrisch, het probleem is alleen dat veel mensen niet goed kunnen poetsen en dus baat hebben bij een elektrische.

Dat is echt ook weer een aparte manier van poetsen want zoals hierboven wordt gezegd moet je die met een roterende kop niet bewegen maar gewoon op je tand zetten.

Kijk dus eerst welke vorm je wilt en besluit vanuit daar welke tandenborstel je kiest.

Wij hebben zelf een oral-b io die ik ongeveer 1 keer per week gebruik om na te poetsen. Verder poets ik altijd handmatig

Laurora

Berichten: 2646
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 01:29

Gewoon de goedkoopste van de kruidvat, prima ding.
20 euro geloof ik.

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 01:57

Ik heb een oral b en de mondhygieniste is altijd tevreden. Ik heb dat ding al zo lang geen idee welk type. Gewoon poetsen zonder al die extra dingen.