Welke schoenen voor lang staan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tootje71

Berichten: 5112
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:57

Drama die schoenen...
Ik heb twee schroeven in mijn voet dus moet goede schoenen dragen.
Fysio zei ooit ga maar op hardloopschoenen lopen dus sindsdien loop ik daar op.
Maar nu krijg ik last van dove plekken op mijn voet als gevolg van te veel druk op één plek. Dus hardloop schoenen de kast in en andere zoeken... maar wat voor schoenen ?!?
Ik loop de hele voor mijn werk, trap op trap af. Iemand ervaring hiermee ?

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:59

Ik zweer bij mijn Sketchers met memory foam in de zool, wat een verschil! Ik sta in de verkoop dus ook veel staan en lopen.

Lokii

Berichten: 178
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:02

Laurievc schreef:
Ik zweer bij mijn Sketchers met memory foam in de zool, wat een verschil! Ik sta in de verkoop dus ook veel staan en lopen.


Hier ga ik in mee! Ik heb snel last van mijn voeten met slecht passende schoenen maar sinds ik skechers draag nooit meer last van! Ook die met lucht erin lopen zalig.

Deze heb ik op het moment:
https://www.scapino.nl/skechers-uno-ins ... gIwo_D_BwE

Lindsey_99
Berichten: 2496
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:10

Ik zou even navragen bij een podoloog wat voor jou de beste schoenen zijn. Schroeven geven niet mee, en meeverende schoenen kunnen dus steeds druk geven waar je het niet wenst, en te harde binnenzool ook.
Wellicht dat een zool van een podoloog comfortabel is, en die kun je dan in alle schoenen met losse binnenzool leggen.
Ik vind Sketchers ook erg fijn, maar kan er toch niet eindeloos op lopen omdat ze niet voldoende steun geven.

Nyaleti

Berichten: 6229
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:10

Op het werk (hele dag staan en lopen) staat iedereen op Sketchers. Welke precies is maar met wat je goed past.
Van Haren heeft best een aanbod van Sketchers innde winkel zelf.

tootje71

Berichten: 5112
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 18:17

Ik heb dus sketchers gekocht maar dat is het helemaal niet voor mij :o , krijg er hele pijnlijke voeten van. Ik zal inderdaad eens met een podoloog overleggen.

Cambionn

Berichten: 784
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:18

Ik ben een groot fan van goede werkschoenen voor dat soort dingen. Magnum boots of zelfs kisten (de echte, nieuw uit de legerdump, niet een kist-model fashionboot).

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:26

Skechers Uno heb ik al jaren voor werk en ook nog new balance 2002r recent op aanraden van podoloog bij mijn voettype en die bevallen beter.

Thats_Me

Berichten: 10944
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:34


tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:49

Ik heb ook wat ijzerwerk in mijn voet en zweer bij Lowa.
De hoge Renegades en lage Locarno's, wel opletten dat je de juiste wijdte koopt, ik heb niet heel erg brede voeten maar door het ijzer wel brede schoenen zodat mijn tenen de ruimte hebben om in een neutrale positie in mijn schoenen te zitten.

Swifter
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:02

tootje71 schreef:
Ik heb dus sketchers gekocht maar dat is het helemaal niet voor mij :o , krijg er hele pijnlijke voeten van. Ik zal inderdaad eens met een podoloog overleggen.


De duurdere of goedkopere? Ik heb jaren gewerkt met skechers in de prijsklasse €40/€60. Anderhalf jaar terug mijn ligament gescheurd in mijn enkel en ik kwam jankend thuis van de pijn. Ik ben poetsvrouw voor de volledigheid. Enkele maanden geleden de duurdere gekocht van €110 de sport arch fit en dat is echt een verademing. Deze zitten weer erg goed en ik kan de dag weer door.

tootje71

Berichten: 5112
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 19:14

Swifter schreef:
tootje71 schreef:
Ik heb dus sketchers gekocht maar dat is het helemaal niet voor mij :o , krijg er hele pijnlijke voeten van. Ik zal inderdaad eens met een podoloog overleggen.


De duurdere of goedkopere? Ik heb jaren gewerkt met skechers in de prijsklasse €40/€60. Anderhalf jaar terug mijn ligament gescheurd in mijn enkel en ik kwam jankend thuis van de pijn. Ik ben poetsvrouw voor de volledigheid. Enkele maanden geleden de duurdere gekocht van €110 de sport arch fit en dat is echt een verademing. Deze zitten weer erg goed en ik kan de dag weer door.


Ik weet niet precies welke maar ze waren 89 euro.
Ik schuif met mijn voet heel erg naar voren in die schoen

Annash
Blogger

Berichten: 26548
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:19

Van Skechers is het echt wel de moeite om verschillende modellen te passen; qua maat vallen ze (in ieder geval bij mij) wel altijd mooi gelijk maar de pasvorm (en dus bv ook de steun, maar ook de demping in de zool) kan heel anders zijn.

Siggislief

Berichten: 14012
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:27

Eerder dit jaar had ik hele zere voeten, en ben Skechers met een memory foam zool gaan dragen.
Heb sindsdien totaal geen zere voeten meer, en ze lopen heerlijk.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:00

Voor mij niets anders meer dan Skechers Arc Fit. Ik ben zeer gevoelig voor hielsporen en daarbij atrose in mijn voeten. Zodra ik op andere schoenen loop, verga ik weer van de pijn. Dat geldt voor mij ook voor de goedkopere Schechers.

manonutjuh

Berichten: 3011
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:45


Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:52

Heb je Sketchers gekocht zonder veters? Naar voren schuiven is gewoon nooit een passende schoen. Te groot, breed, hoog, wat dan ook. De modellen zonder veters pas ik in ieder geval niet. Degene met veters zitten geweldig. Heb een zomer en winter variant ervan. Kan er uren op lopen.

Sabri

Berichten: 1403
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:58

Misschien steunzolen vragen bij de podotherapeut + schoenadvies podotherapeut. Zo kwam ik erachter dat ik juist een stijve zool moest hebben ivm peesontsteking bovenop mijn voet. Schoenen uiteindelijk gevonden bij decathlon. Ben zo blij met mijn zooltjes, kan eindelijk weer goed lopen

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:07

Voor hele dagen staan zweer ik bij mijn tecnica wandelschoen.
Die maken ze met warmte helemaal naar je eigen voet. En zit werkelijk als gegoten.

Ik heb meerdere peesontstekingen in mijn voet gehad maar sinds ik deze draag nergens meer last van

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:28

Ik ben voor goede nike air max.
Ik heb de nike air max 95. Ze zijn even wennen maar nooit meer last van mijn voeten.
Sketchers vind ik minder comfortabel zo niet hard en oncomfy.

moralian

Berichten: 371
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Assen

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:42

Ooit eens gedacht aan barefoot schoenen?

goldyc

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:50

Ik heb steunzolen, dus ik leg die gewoon in whatever schoenen ik wil. Dat helpt aanzienlijk, maar nog moet ik goed kijken wat ik aandoe. Dketchers ooit geprobeerd, daar kreeg ik erg zeer van in mijn voeten en rug. Ik zweer bij timberlands of andere stevige, leren schoenen. Er zit geen schroef in m’n voet, maar ik heb wel klikvoeten en een stukke achillespees dus het komt wel nauw. Op mijn werk moet ik ook de hele dag staan. Maar als ik zou kunnen kiezen, zou ik gewoon met mijn Meindl wandelschoenen gaan werken, die zitten nog beter. Helaas kan dat niet XD。

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:24

Laurievc schreef:
Ik zweer bij mijn Sketchers met memory foam in de zool, wat een verschil! Ik sta in de verkoop dus ook veel staan en lopen.

Ja ik heb ook sketchers, zitten heerlijk!
Wat misschien ook een optie is, is afwisselen, dat je nog een paar koopt en dan halverwege de dag wisselt.

tootje71

Berichten: 5112
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 13:56

O wat veel suggesties ! Ik ga alles even na, bedankt :)

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Welke schoenen voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 09:50

Sketches zitten niet iedereen goed.
Ik kan er heerlijk op lopen terwijl mijn moeder geen van de modellen fijn passen.

Ze wilde ze heel graag maar bij elk model schuift ze met haar hak. En een maat kleiner is te klein.