Welke scheermesjes gebruik jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deksel

Berichten: 3789
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:43

Ik gebruik meestal deze van Wilkinson, echt een topding!
Afbeelding

En anders gebruik ik deze:
Afbeelding
Navulling is ook bij de AH te koop. Deze lijken erg op de Estrid mesjes (volgens TikTok, zelf geen ervaring met Estrid)

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Welke scheermesjes gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:49

Gilette venus..

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Welke scheermesjes gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:55

Wilkinson Intuition, maar ben een beetje zoekende naar wat anders.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:31

Ik gebruik die met 4 (of 5?) mesjes van de Etos of AH. Al jaren, maar hoorde laatst dat het dezelfde zijn als die van Estrid. Dus misschien het proberen waard? Ze kosten echt niks.

Oh en een Shaving Bar van Happy Soaps. Ik heb nog steeds last van irritaties, maar al veel minder dan met allerlei andere producten

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Welke scheermesjes gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:44

Voor mensen die last van geïrriteerde huid hebben, probeer eens de Rub rub rub scrub van Lush. Dat is een zout scrub op oliebasis. Even scrubben en het zout wegspoelen zodat de olie laag achter blijft. Dat verminderde de irritatie bij mij al aanzienlijk. Mijn man gebruikt het ook voor het scheren.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 12:52

Tazzey schreef:
Voor mensen die last van geïrriteerde huid hebben, probeer eens de Rub rub rub scrub van Lush. Dat is een zout scrub op oliebasis. Even scrubben en het zout wegspoelen zodat de olie laag achter blijft. Dat verminderde de irritatie bij mij al aanzienlijk. Mijn man gebruikt het ook voor het scheren.


Thanks! Ik ga volgende week meteen even langs.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 14:22

Hier de mesjes van eigen merk Albert Heijn. Die zijn praktisch hetzelfde als die van Estrid. Die passen ook op de houder van Estrid.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Welke scheermesjes gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 14:43

Ik heb den scheermes van het merk leaf, een soort upgrade van een safety razor. Passen van die goedkope mesjes in maar deze scheert als een normaal scheermesje. Geen gedoe met scheerhoek en geen druk kunnen zetten. Ik heb mij er nog nooit mee gesneden. :j

Kost wel een vermogen maar dat er veiligheidsmesjes in passen compenseert dat weer.

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Welke scheermesjes gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 14:49

Hier ook Braun Silkappil.
Maar toch ook nog scheermesjes.

De Braun gebruik ik eigenlijk alleen voor de benen.

Skessa_
Berichten: 10644
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:17

Wegwerpmesjes van Gilette. Zovaak iets anders geprobeerd, maar ga toch altijd weer terug.

Laat ze meestal meenemen uit Duitsland, zijn ze nog een stuk goedkoper dan hier :)

Afbeelding

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 15:40

Maanlicht schreef:
Hier de mesjes van eigen merk Albert Heijn. Die zijn praktisch hetzelfde als die van Estrid. Die passen ook op de houder van Estrid.


Toen ik de AH mesjes suggestie zag vroeg ik me dit inderdaad af. Dat is zeker waardig om te proberen :D

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:57

Voor mijn bikinilijn en oksels gebruik ik wegwerp van de Gilette.

Voor mijn benen heb ik heel lang gezocht, ik kreeg continue geïrriteerde benen waardoor ik in de zomer, de dag na het scheren, bijna niet met blote benen kon lopen.

Nu heb ik een razor one blade, met een echt scheermesje erin, dat ding is werkelijk briljant! Nooit meer last van irritatie. Ik moest wel even wennen hoe ik mezelf niet continue openhaalde :D

Zoiets is het
https://bamboozy.nl/p/safety-razor-rose ... d_source=1

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:13

Ik gebruik al jaren de mesjes van de Lidl. Gewoon die voor mannen.
Doe overigens alleen m'n oksels ermee, want de rest doe ik met het epileerapparaat

Lijsken
Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:44

maava schreef:
Ik heb den scheermes van het merk leaf, een soort upgrade van een safety razor. Passen van die goedkope mesjes in maar deze scheert als een normaal scheermesje. Geen gedoe met scheerhoek en geen druk kunnen zetten. Ik heb mij er nog nooit mee gesneden. :j

Kost wel een vermogen maar dat er veiligheidsmesjes in passen compenseert dat weer.

[ [url=m/unD3aL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tof! Hoe lang heb je die al?
Dit is eigenlijk precies wat ik zocht maar na 2 (redelijk prijzige) safetyrazors die buiten de garantietermijn stuk gingen ben ik er een beetje huiverig voor om wat meer uit te geven

Hannanasjuh
Berichten: 240
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:09

maava schreef:
Ik heb den scheermes van het merk leaf, een soort upgrade van een safety razor. Passen van die goedkope mesjes in maar deze scheert als een normaal scheermesje. Geen gedoe met scheerhoek en geen druk kunnen zetten. Ik heb mij er nog nooit mee gesneden. :j

Kost wel een vermogen maar dat er veiligheidsmesjes in passen compenseert dat weer.
²
[ [url=m/unD3aL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ow dit lijkt mij echt briljant. Enig idee hoe het scheren voor een man ermee gaat?

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welke scheermesjes gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:25

Ik deel scheermesjes met mijn man.
Herenmesjes van Gilette Fusion, als ik het goed zeg.

Zoek altijd naar een goede aanbieding van een multi pack.

Daphne__
Berichten: 12469
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:06


Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:17

Ik heb een keer zo'n zak met heleboel wegwerp mesjes gekocht en daar doe ik tot op heden nog steeds mee.. :+

Wel een variant met veel mesjes, minimaal 4 geloof ik. Scheer altijd alleen met water, bij voorkeur onder de douche. Heb geen behoefte meer aan dure mesjes en ik doe altijd vreselijk lang met zo'n mesje. Veel te lang misschien, maar zolang ze werken vind ik het prima en milieu technisch wel fijn om er weinig te gebruiken in mijn leven. Vroeger wel eens een duurdere gehad met van die wegwerp opzet stukjes maar die goedkope werken voor mij eigenlijk prima.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:27

Lijsken schreef:
maava schreef:
Ik heb den scheermes van het merk leaf, een soort upgrade van een safety razor. Passen van die goedkope mesjes in maar deze scheert als een normaal scheermesje. Geen gedoe met scheerhoek en geen druk kunnen zetten. Ik heb mij er nog nooit mee gesneden. :j

Kost wel een vermogen maar dat er veiligheidsmesjes in passen compenseert dat weer.

[ [url=m/unD3aL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tof! Hoe lang heb je die al?
Dit is eigenlijk precies wat ik zocht maar na 2 (redelijk prijzige) safetyrazors die buiten de garantietermijn stuk gingen ben ik er een beetje huiverig voor om wat meer uit te geven



Ik heb het sinds maart, je krijgt een paar mesjes er zelf bij en heb recent pas nieuwe moeten kopen. Hij voelt ook echt kwalitatief, solide metaal, makkelijk schoon te maken en met kleine magneetjes zodat de mesjes niet vallen als je ze vervangt. Ze zijn online ook erg actief daar kan je ook ervaringen op zoeken. :j

@hannanasjuh bedoel je dan het scheren van de baard? Voor mij scheert het iegergeval hetzelfde als een standaard plastic scheermes.

Hannanasjuh
Berichten: 240
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 00:56

maava schreef:
@hannanasjuh bedoel je dan het scheren van de baard? Voor mij scheert het iegergeval hetzelfde als een standaard plastic scheermes.


Ja idd voor mijn man en zijn baard. Hij heeft er ook wel interesse in. Wij proberen onze badkamer plastic vrij te houden maar met een safety razer had hij veel wondjes door een gevoelige huid. Misschien koop ik hem zelf wel en dan kan hij hem iig uittesten.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 08:15

Ik beb juist van een safery razor overgestapt op Estrid. Benen scheren met safety razor duurde me te lang en met een "gewoon" scheermes ben ik zo klaar.

Enige nadeel is dat ik het te grof vind voor de krappe hoekjes, maar ben toch aan het laseren dus ik scheer daar steeds minder.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 08:54

iirrssjjee schreef:
Ik gebruik ook Estrid, maar heb het abonnement voor 1x per 4 maanden nieuwe mesjes. Het groeit bij mij allemaal niet zo hard (en in de winter laat ik het op mijn benen lekker staan, scheelt ook een hoop). Dus voor die €2,- per 4 maanden, dus €6,- per jaar, vind ik het prima.


Hier net zo.
En ik vind de mesjes wel heel fijn. kan gewoon zonder schuim onder de douche scheren zonder last er van te hebben.