blaasonsteking of schimmelinfectie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

blaasonsteking of schimmelinfectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 09:57

sinds een paar dagen heb ik wat vage klachten. het begon eergister met wel moeten plassen, maar dat er weinig plas kwam. geen pijn bij het plassen.
sinds gister een beetje zeurend gevoel heel laag in de buik, beetje misselijk, en bij het afvegen heel licht rood gekleurd toiletpapier af en toe.
beetje prikkelend gevoel in de vagina, maar nog steeds geen pijn bij het plassen.

ik kijk het even aan, voel me verder niet ziek, maar omdat de symptomen zo op beide aandoeningen lijken en dingen missen van beide aandoeningen, vraag ik me af wat jullie er van denken.
voor nu maar vooral genoeg blijven drinken en doorspoelen.

Mars

Re: blaasonsteking of schimmelinfectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:01

Urine inleveren bij je huisarts, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Niet mee wachten, als er een bacterie lekker aan het vermenigvuldigen is in je blaas dan wil je daar niet mee het weekend in.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:07

Mars schreef:
Urine inleveren bij je huisarts, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Niet mee wachten, als er een bacterie lekker aan het vermenigvuldigen is in je blaas dan wil je daar niet mee het weekend in.

Precies dit, klinkt meer als een blaasontsteking. Daar wil je niet te lang mee blijven lopen. Nu kan je nog makkelijk langs je eigen HA, De HAP in het weekend heeft het ook loeidruk. Vervelend voor hun en voor jou als je daar alsnog naartoe moet terwijl je nu al duidelijke klachten hebt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:08

Wat bij mij altijd hielp als ik iets voelde aankomen; brandnetelthee drinken. Flink mee spoelen. Dat werkt ontstekingsremmend in de blaas. En een vitamine C 1000 tablet. Ik had ook niet altijd direct last met plassen.
En inderdaad even een plasje inleveren, al kunnen ze het niet altijd direct zien heb ik gemerkt. Ik wist het meestal eerder dan dat het te meten was.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:09

Vandaag nog urine inleveren bij de huisarts, indien nodig kunnen ze een kweekje meegeven die je morgen kan laten aflezen bij de HAP.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 10:35

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:39

Lekker aankijken dan, komt vast goed.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:06

Zou ook urine laten strippen bij de huisarts , een blaasontsteking is geen grapje

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:12

Ik heb helaas met beide veel ervaring en dit klinkt 100% als een blaasontsteking.
Ik zou als ik jou was vandaag even urine naar de ha brengen.

Als je dat niet wil, minimaal 2 liter water per dag drinken. Cranberry en D-mannose tabletten slikken en heeeel veel vitamine C slikken.
Ik neem altijd 5000 tot 8000 mg per dag vitamine C als ik symptomen van een blaasontsteking heb. Verder kun je nog verse sinaasappelsap drinken.
Je urine moet flink zuur worden als je zelf de blaasontsteking wil bestrijden zonder antibiotica.
Laatst bijgewerkt door annibel op 10-11-23 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:12

Je urine laten sticken kan vaak ook bij de assistente van de huisarts. Dus gewoon even bellen of je wat urine langs mag brengen en of ze ter plekke even willen checken. Je wil niet dat het doorslaat in een nierbekkenontsteking!

En naast het checken is het sowieso niet verkeerd om cranberry tabletjes te halen bij de kruidvat/etos/trekpleister. Dat houdt de PH in je blaas zuur, wat bacteriën niet zo leuk vinden.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 11:31

net even gebeld. kan zo een potje ophalen voor urine opvangen, en dat dan vanmiddag even brengen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 09:40

veneri schreef:
op diverse websites waaronder https://www.thuisarts.nl/blaasontstekin ... king-vrouw staat dat het vaak binnen een week vanzelf overgaat, en dat je het bij milde klachten dus een week kan aankijken.

Als je dit doet, doe ik ook altijd, dan enorm veel gaan drinken. Granberries sap uit de bio winkel is erg goed, thee drinken waaronder rosemarijn thee(liefst vers Want rosemarijn is de natuurlijke antibiotica en werkt ook tegen virussen). Maar geen suiker, geen basische producten tot je nemen, doe een keer citroen bij de thee en dus spoelen, spoelen, spoelen die handel. Als je zo afwacht, gaat het waarschijnlijk over en heb je geen dokter nodig.
Zo.doe ik het al 40 jaar en mijn oma leerde me dit.

Ter voorkoming (dank je wel oma <3 ), na het vrijen zsm plassen, en manlief vragen dat hij de voorhuid terugtrekt en zijn eikel goed schoonhoudt want dat kan de vrouw veel blaasontstekingen schelen).

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 15:07

je kunt ook een doosje Cystiberry halen bij de supermarkt. Hielp bij mij heel goed in combinatie met veel drinken.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 16:25

Het bleek idd een blaasontsteking te zijn, er zijn bacterien gevonden in de urine en HA wilde niet het risico lopen dat het in het weekend zou verergeren. Sinds gisteravond dus aan een antibiotica kuur voor 5 dagen.(furabid 100mg, 2x per dag)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 16:45

Goed dat je dat gedaan hebt! Hopelijk slaat de kuur snel aan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:03

veneri schreef:
Het bleek idd een blaasontsteking te zijn, er zijn bacterien gevonden in de urine en HA wilde niet het risico lopen dat het in het weekend zou verergeren. Sinds gisteravond dus aan een antibiotica kuur voor 5 dagen.(furabid 100mg, 2x per dag)

Goedzo!

Voordat het overslaat naar een hogere infectie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:10

veneri schreef:

Goed gedaan!!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 22:00

Bedankt voor een zet in de goede richting.
Voel me al snel een aansteller als ik geen heftige klachten heb, en denk dan al snel van 'het gaat wel weer over'.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:54

Maar drink ook veel en dingen die ik eerder voor je opgeschreven heb voor je. Dan doe je én én.